Renault News
Formula 1Stories

40 χρόνια από τη πρώτη νίκη της Renault

Η Renault γιορτάζει 40 χρόνια από τη πρώτη της νίκη στη Formula 1, όταν ο Jean-Pierre Jabouille κέρδισε στο Γαλλικό Grand Prix το 1979, πετυχαίνοντας ταυτόχρονα τη πρώτη νίκη για μονοθέσιο με turbo κινητήρα.

Σαν σήμερα επετεύχθη μια ιστορική νίκη, ενός τεχνολογικού ορόσημου στην ιστορία της F1, η οποία βέβαια επισκιάστηκε από τη μάχη των Rene Arnoux και Gilles Villeneuve για τη δεύτερη θέση.

Tο 1977 η Renault εμφανίστηκε στην F1 παίρνοντας το εξής ρίσκο: να κερδίσει με έναν turbo κινητήρα, μια τεχνολογία εντελώς νέα για την εποχή τόσο στην F1 όσο και στα ελαστικά της Michelin.

Oι πρώτες μέρες ήταν πολύ δύσκολες. Ο turbo V6 κινητήρας ήταν πολύ δύσκολος στην οδήγηση και πολύ εύθραυστος με αποτέλεσμα οι Άγγλοι την εποχή εκείνη να ονομάσουν το μονοθέσιο “Κίτρινη Τσαγιέρα”. Η RS01 έβγαζε πολύ καπνό από τον κινητήρα. Το 1978 ο Jean-Pierre Jabouille είχε 9 εγκαταλείψεις και κατάφερε μόνο να τερματίσει μια φορά στη τέταρτη θέση.

To 1979 – με εξαίρεση τη pole στη Νότια Αφρική – η σεζόν για τη Renault ήταν πολύ δύσκολη. Στο 5ο Grand Prix της χρονιάς, στην Ισπανία, οι Γάλλοι φέρνουν το νέο μονοθέσιο την RS10. Στο Βέλγιο και στο Μονακό, σε πίστες με πολύ κακές συνθήκες, οι οδηγοί της ομάδας Jean-Pierre Jabouille και Rene Arnoux φέρνουν απογοητευτικά αποτελέσματα.

Το επόμενο Grand Prix φιλοξενείται στη Γαλλία, στη πόλη της Ντιζόν, και η Renault δεν έχει καταφέρει ακόμα να πετύχει ούτε έναν βαθμό. Υπάρχουν όμως αρκετοί παράγοντες που μπορούν να φέρουν αισιοδοξία για κάποιο καλό αποτέλεσμα. Η διαδρομή είναι σύντομη και με μεγάλη ανάπτυξη ταχύτητας, κάτι που ευνοεί τον V6 κινητήρα. Στην RS10 γίνονται κάποιες αλλαγές και τοποθετείται ένα σύστημα με δύο turbo, μικρότερα μεν αλλά πιο αξιόπιστα. Αυτό παρέχει μεγαλύτερη δύναμη και ροπή και εξασφαλίζει ταυτόχρονα και καλύτερο χρόνο αντίδρασης σε σχέση με το προηγούμενο σύστημα.

Από τις δοκιμές υπάρχει η αίσθηση πως η Renault θα είναι μέσα στο παιχνίδι και τα δύο κίτρινα μονοθέσια καταφέρνουν να κλειδώσουν τη πρώτη σειρά στην εκκίνηση. Ο Jean-Pierre Jabouille παίρνει τη pole position, με χρόνο 5 δευτερόλεπτα ταχύτερο από αυτόν του 1977 στην ίδια πίστα.

Στην εκκίνηση ο Gilles Villeneuve με τη Ferrari καταφέρνει να βρεθεί μπροστά ενώ αντίθετα ο Rene Arnoux ξεκινάει καθυστερημένα και αναγκάζεται να επιχείρηση ανέβει από πολύ πίσω, πραγματοποιώντας εν τέλη μια μεγάλη επιστροφή. Στον 47ο γύρο ο Jean-Pierre Jabouille εκμεταλλευόμενος την αλλαγή ελαστικών του Villeneuve και τη κίνηση που βρήκε ο ίδιος στη πίστα, καταφέρνει να προσπεράσει και να χτίσει πολύ γρήγορα και διαφορά από τον οδηγό της Ferrari. Σε 15 γύρους κατάφερε να διαμορφώσει μια διαφορά 20 δευτερολέπτων ενώ την ίδια στιγμή ο Rene Arnoux, κερδίζοντας γύρο με τον γύρο αρκετό χρόνο, φτάνει στη τρίτη θέση και ξεκινάει να καταδιώκει τον Villeneuve για να ακολουθήσει μια μάχη που έμεινε στην ιστορία.

Στους τελευταίους γύρους ο Jabouille θα μειώσει τον ρυθμό για να αποτρέψει οποιοδήποτε πρόβλημα που μπορεί να προκύψει με τον κινητήρα και καταφέρνει να δει πρώτος τη καρό σημαία, παίρνοντας τη πρώτη του νίκη στα 37 του χρόνια. Η Renault καταφέρνει να θριαμβεύσει με τον turbo κινητήρα μετά από μήνες δοκιμών, δουλειάς, απογοήτευσης και αμφισβήτησης. Μπροστά στα μάτια 120.000 θεατών ο Jabouille και η Renault γράφουν ιστορία.

(leblogauto.com)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies