- 5% λειτουργικό περιθώριο που είχε επιτευχθεί ήδη από το 2015
- Τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν +10,4% σε € 45.327 εκατ.
- Νέες εγγραφές +3,3% σε 2,8 εκατομμύρια μονάδες
- Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε €2.320 εκατ (+ 44,2%), αντιπροσωπεύοντας το 5,1% των εσόδων έναντι 3,9% το 2014
- Τα αυτοκινητιστικα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 74,4% στα € 1.496 εκατομμύρια (3,5% των εσόδων της αυτοκινητοβιομηχανίας έναντι 2,2% το 2014)
- Λειτουργικά έσοδα του Ομίλου σε € 2.121 εκατ (+ 91,9%)
- Η συνεισφορά με συνδεδεμένες εταιρείες ανήλθαν σε € 1,371 εκατ (έναντι € 1.362 εκατ το 2014), συμπεριλαμβανομένων της αρνητικής συμβολής της Avtovaz
- Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε € 2.960 εκατ (+ 48,1%), σε σύγκριση με € 1.998 εκατ το 2014
- Θετικές λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές σε €1.033 εκατομμύρια
Το 2015, τα έσοδα του Ομίλου ανήλθαν σε € 45.327 εκατ, +10,4% από το 2014. Με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 10,6%.
Τα αυτοκινιτιστικα έσοδα ανήλθαν σε € 43.108 εκατ, +10,9%, χάρη στην αύξηση του Ομίλου σε όγκους και τις πωλήσεις προς τους εταίρους. Η επίδραση των τιμών ήταν θετικές, κυρίως λόγω της αύξησης των τιμών σε ορισμένες αναδυόμενες αγορές για να αντισταθμίσουν την υποτίμηση του νομίσματος.
Τα λειτουργικά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε € 2.320 εκατ (+ 44,2%), σε σύγκριση με € 1.609 εκατ το 2014, αντιπροσωπεύοντας το 5,1% των εσόδων (3,9% το 2014).
Το κέρδος Automotiveoperating ήταν € 638.000.000 (+ 74,4%) σε € 1.496 εκατομμύρια, ή 3,5% των εσόδων (έναντι 2,2% το 2014).
Η επίδοση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση του όγκου πωλήσεων (€ 480.000.000) και τη μείωση του κόστους (€ 527.000.000).
Από την άλλη πλευρά, ο συνδυασμός/τιμής/εμπλουτισμό αποτέλεσμα ήταν αρνητικό κατά € 379 εκατομμύρια, κυρίως λόγω των δαπανών που σχετίζονται με τη διαχείριση του κύκλου ζωής ορισμένων γερασμένων προϊόντων, και τα έξοδα Euro 6.
Τέλος, το νόμισμα και οι πρώτες ύλες οι επιπτώσεις ήταν ελαφρώς θετικές, αντίστοιχα σε € 22.000.000 και €61.000.000.
Η συμβολή της χρηματοδότησης σε Πωλήσεις προς λειτουργικά κέρδη του Ομίλου ανήλθαν σε € 824 εκατομμύρια, σε σύγκριση με € 751 εκατομμύρια το 2014. Η αύξηση αυτή οφείλεται κυρίως στην αύξηση συμβολής των υπηρεσιών. Το κόστος του κινδύνου βελτιώθηκε σε 0,33% του μέσου όρου των χορηγήσεων που εκκρεμούν, σε σύγκριση με 0,43% το 2014.
Λοιπά Λειτουργικά Έσοδα και ExpensesItems ήταν αρνητικά κατά € 199.000.000 (- € 504 εκατομμύρια το 2014), κυρίως λόγω της αναδιάρθρωσης δαπανών που σχετίζονται με τη συνεχιζόμενη εφαρμογή της συμφωνίας της ανταγωνιστικότητας στη Γαλλία και το κόστος αναδιάρθρωσης σε ορισμένες άλλες χώρες.
Τα λειτουργικά έσοδα του Ομίλου, ανήλθαν σε € 2.121 εκατ, έναντι € 1.105 εκατ το 2014. Η αύξηση των λειτουργικών κερδών και η σημαντική μείωση των λοιπών εξόδων οδήγησε σε αυτή τη βελτίωση.
Η συνεισφορά των συνδεδεμένων εταιρειών ήρθε σε € 1.371 εκατομμύρια, σε σύγκριση με € 1.362 εκατ το 2014.
Η συνεισφορά της Nissan ανήλθε σε € 1.976 εκατ το 2015 έναντι € 1.559 εκατ το 2014.
Όσον αφορά τη συμβολή της Avtovaz, η εξαιρετικά αδύναμη οικονομική κατάσταση στη Ρωσία (35% συρρίκνωση στην αγορά αυτοκινήτων, 33% μείωση του μέσου ετήσιου συναλλαγματικής ισοτιμίας Ρούβλι, και η άνοδος των επιτοκίων), χειρότερα από τις αρχικές προσδοκίες, οδήγησε τη Renault να κλείσει σε €620 εκατομμύρια απώλειας.
Τα καθαρά έσοδα ανήλθαν σε € 2.960 εκατ (+ 48,1%), και το μερίδιο του Ομίλου ανήλθε σε € 2.823 εκατ (€ 10,35 ανά μετοχή, σε σύγκριση με € 6,92 ανά μετοχή το 2014, έως και 49,6%).
Οι λειτουργικές ταμειακές ροές ήταν θετικές κατά € 1.033 εκατομμύρια, κυρίως λόγω της αύξησης της κερδοφορίας, καθώς και μιας θετικής αλλαγής των € 663.000.000 κατά την απαίτηση του κεφαλαίου κίνησης.
Μια διανομή μερίσματος €2,40 ανά μετοχή, έναντι € 1,90 πέρυσι, θα υποβληθεί για έγκριση στην Ετήσια Γενική Συνέλευση του επόμενου συμβουλιου Μετόχων.
ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟ 2016
Το 2016, η παγκόσμια αγορά αναμένεται να καταγράψει αύξηση από 1% έως 2% σε σύγκριση με το 2015. Η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά 2%, με αύξηση 2% και για τη Γαλλία.
Σε διεθνές επίπεδο, οι αγορές Βραζιλίας και Ρωσίας αναμένεται να μειωθούν περαιτέρω, κατά 6% και 12% αντίστοιχα. Αντίθετα, η Κίνα (+ 4% έως + 5%) και η Ινδία (+ 8%) θα συνεχίσουν την ορμή τους.
Στο πλαίσιο αυτό, ο όμιλος Renault (σε σταθερές πεδίο εφαρμογής της ενοποίησης) έχει ως στόχο να:
– Αύξηση τα έσοδα ομίλου (σε σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες),
– Τη βελτίωση του λειτουργικού περιθωρίου του Ομίλου,
– Να δημιουργήσει ακόμα πιο θετικές λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές.
RENAULT CONSOLIDATED RESULTS
€ million | 2015 | 2014 | Change |
Group revenues | 45,327 | 41,055 | +4,272 |
Operating profit | 2,32 | 1,609 | +711 |
% of revenues | 5.1% | 3.9% | +1.2pts |
Other operating income and expenses items | -199 | -504 | +305 |
Operating income | 2,121 | 1,105 | +1,016 |
Net financial income | -221 | -333 | +112 |
Contribution from associated companies | 1,371 | 1,362 | +9 |
o/w : NISSAN | 1,976 | 1,559 | +417 |
AvtoVAZ | -620 | -182 | -438 |
Current and deferred taxes | -311 | -136 | -175 |
Net income | 2,96 | 1,998 | +962 |
Net income, group share | 2,823 | 1,89 | +933 |
Automotive operational free cash flow | 1,033 | 1,083 | -50 |