Renault News
RenaultΔιεθνήΕιδήσειςΗλεκτρικά

Αποθήκευση, έξυπνη φόρτιση και V2G: πώς η Renault έγινε σημαντικός «παίκτης» των Smart Grids

Τον Οκτώβριο του 2017, η Renault ανακοινώνει τη δημιουργία μιας θυγατρικής, ονόματι Renault Energy Services. Με έναν στόχο: “να τοποθετηθεί στο ενεργειακό τοπίο και τα έξυπνα δίκτυα, βασικό στοιχείο της ηλεκτρικής κινητικότητας”.

Με την ευκαιρία αυτή, η Renault ανακοίνωσε την αγορά ενός μερίδιο 25% στην Jedlix, μια ολλανδική επιχείρηση που ειδικεύεται στην έξυπνη φόρτιση.

Οι δύο εταιρείες συνεργάστηκαν για να αναπτύξουν το ZE Smart Charge, μια εφαρμογή smartphone για να επωφεληθούν πλήρως από τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Η φιλοδοξία που ανακοίνωσε η Renault τον Οκτώβριο του 2017 έχει ήδη λάβει συγκεκριμένη μορφή, μέσω διαφόρων δοκιμών και συνεργασιών:

– Μια συνεργασία με την British Powervault για τη δοκιμή της επαναχρησιμοποίησης μπαταριών ηλεκτρικών οχημάτων για σταθερή αποθήκευση ενέργειας.

50 μονάδες, εξοπλισμένες με μεταχειρισμένες μπαταρίες που παρέχονται από την Renault, σε σπίτια πελατών ήδη εξοπλισμένων με ηλιακούς συλλέκτες, κατέστησαν δυνατή την διερεύνηση των τεχνικών επιδόσεων των μεταχειρισμένων μπαταριών, καθώς και την ανταπόκριση των πελατών στην αποθήκευση ενέργειας στο σπίτι.

Οι μπαταρίες που χρησιμοποιούνται σε ηλεκτρικά οχήματα έχουν γενικά διάρκεια ζωής 8 έως 10 ετών. Ωστόσο, εξακολουθούν να έχουν σημαντικές χρήσιμες δυνατότητες για σταθερές εφαρμογές, γεγονός που τους δίνει επιπλέον ζωή πριν ανακυκλωθούν.

– Σύμπραξη με την Connected Energy για την εγκατάσταση ταχέων σταθμών φόρτισης στις περιοχές αυτοκινητοδρόμων που είναι εξοπλισμένες με ένα σταθερό σύστημα αποθήκευσης ενέργειας, και πάλι με βάση την επαναχρησιμοποίηση των μπαταριών από τα ZOE και Kangoo.

Με την αποθήκευση ενέργειας μέσω τροφοδοσίας χαμηλής κατανάλωσης και την αποδέσμευση της ενέργειας που αποθηκεύεται με υψηλή ισχύ, η τεχνολογία E-STOR επιτρέπει την παροχή λύσεων γρήγορης φόρτισης για ηλεκτρικά οχήματα σε μέρη όπου θα ήταν πολύ δαπανηρή για να δημιουργηθεί μια άμεση σύνδεση στο δίκτυο.

Το προηγμένο έργο αποθήκευσης ενέργειας σε μπαταρίες
Τον Σεπτέμβριο του 2018, ο όμιλος Renault αναγγέλλει την έναρξη του προτζεκτ “Advanced Battery Storage”, το οποίο στοχεύει στην κατασκευή έως το 2020 μίας σταθερής συσκευής αποθήκευσης ηλεκτρικού ρεύματος, σχεδιασμένης από μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων που έχουν συγκεντρωθεί σε δοχεία.

Στόχος είναι να διαχειριστούν τις διαφορές μεταξύ της κατανάλωσης και της παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και να αυξήσουν το μερίδιο των ανανεώσιμων πηγών.

Οι πρώτες εγκαταστάσεις θα πραγματοποιηθούν το 2019 σε τρεις τοποθεσίες στη Γαλλία και τη Γερμανία: τα εργοστάσια της Renault στο Douai και στο Cléon και σε ένα πρώην εργοστάσιο άνθρακα στη Βόρεια Ρηνανία-Βεστφαλία. Η χωρητικότητα αποθήκευσης σταδιακά θα επεκταθεί με την πάροδο του χρόνου σε 2.000 μπαταρίες ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Τελικά, η συσκευή θα μπορούσε να αποθηκεύσει μέχρι και 60 MWh, που αντιστοιχεί στην καθημερινή κατανάλωση μιας πόλης 5.000 κατοικιών.

Τον Οκτώβριο του 2018, η Renault ανακοίνωσε συμφωνία συνεργασίας με την γαλλική EDF με στόχο την ανάπτυξη διασταυρούμενων προσφορών γύρω από τις προσφορές για ιδία κατανάλωση που ανέπτυξε η EDF και την έξυπνη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault.

Ευελιξία για τις νησιωτικές περιοχές: Porto Santo και Belle-Ile-en-Mer
Το πορτογαλικό νησί Πόρτο Σάντο (5500 κάτοικοι) ήταν το ιδανικό έδαφος για δοκιμή.

Το έργο, που ξεκίνησε 18 μήνες από την άνοιξη του 2018, έχει τρία στοιχεία. Αρχικά, 20 εθελοντές από το Porto Santo εξοπλισμένοι με 14 ZOE και 6 Kangoo ZE θα μπορούν να φορτίζουν τα οχήματα τους χάρη στους 40 συνδεδεμένους σταθμούς φόρτισης, ιδιωτικούς ή δημόσιους, εγκατεστημένους από την Renault στο νησί.

Μπορούν, μια δεύτερη φορά, να αποκαταστήσουν την ηλεκτρική ενέργεια κατά τη διάρκεια της μέγιστης κατανάλωσης.

Επιπλέον, οι μπαταρίες δεύτερης ζωής χρησιμοποιούνται για την αποθήκευση της διακοπτόμενης ενέργειας που παράγεται από τις ηλιακές εγκαταστάσεις και τις ανεμογεννήτριες του Porto Santo. Αποθηκεύεται από τη στιγμή που παράγεται, αυτή η ενέργεια εισάγεται στο δίκτυο για τοπικές ανάγκες.

Στο Belle-Ile-en-Mer, η Renault εργάζεται από το φθινόπωρο του 2018 με τις εταιρείες Morbihan Energie, Cars Bleus και Enedis για το προτζεκτ FlexMob’Île. Το προτζεκτ βασίζεται ουσιαστικά σε ένα στόλο ηλεκτρικών οχημάτων σε carsharing. Δέκα έξυπνοι σταθμοί φόρτισης αναπτύχθηκαν τον Απρίλιο του 2019.

Τα ηλεκτρικά οχήματα είναι διαθέσιμα σε αυτοεξυπηρέτηση, συνδεδεμένα με έξυπνους σταθμούς φόρτισης οι οποίοι ελέγχονται έτσι ώστε να ευνοούν τη φόρτιση όταν το τοπικό ηλεκτρικό ρεύμα (αυτό των φωτοβολταϊκών πλαισίων) δημιουργεί πλεόνασμα.

Πειράματα οχήματος-δικτύου
Τον Μάρτιο του 2019, η Renault ξεκίνησε μια δοκιμή μεγάλης κλίμακας για την ηλεκτρική φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων to-way AC στην Ουτρέχτη, σε ένα microgrid που αναπτύχθηκε από την We Drive Solar. Η Renault σχεδιάζει να αναπτύξει ένα στόλο 15 ZOE με τεχνολογία οχήματος-δικτύου μέχρι το τέλος του έτους.

Εξοπλισμένοι με μια αμφίδρομη συσκευή φόρτισης, αυτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα είναι σε θέση να αποκαταστήσουν την ενέργεια που είναι αποθηκευμένη στη μπαταρία τους στο ηλεκτρικό δίκτυο.

Η Renault συμμετέχει επίσης, με την Bouygues Energie Services, σε πειραματισμό με μια λύση αποθήκευσης και διαχείρισης ενέργειας στην έδρα της Sydev (Ένωση Ενεργειακών και Εξοπλισμών της Vendée) στη La Roche-sur-Saône.

Το προτζεκτ αυτό, που ονομάζεται Pharre, θα κατανείμει την ενέργεια ανάλογα με τις ανάγκες κατανάλωσης και τις ώρες αιχμής και εκτός αιχμής, αλλά και για να επαναφορτίσει το στόλο των ηλεκτρικών οχημάτων της ένωσης.

Συνεργασίες στην Ευρώπη γύρω από τους σταθμούς φόρτισης
Η Renault έχει επίσης συνεργαστεί με την Total για να ξεκινήσει (με την Jedlix) μια προσφορά “ZE Smart Charge”. Αυτή η προσφορά βασίζεται στην ηλεκτρική ενέργεια από πράσινη ενέργεια που παρέχεται από την Total Spring.

Και οι δύο εταιρείες επιθυμούν να συνεργαστούν για την υποδομή φόρτισης και της παροχής ηλεκτρικής ενέργειας για τη μείωση του κόστους φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων. Σχεδιάζονται προτζεκτ με την ιταλική Enel γύρω από την έξυπνη φόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων, μέσω της πλατφόρμας JuiceNet της Enel X.

Τον περασμένο Μάιο, η Renault συμμετείχε στο Συμπόσιο EVS32 για να ανακοινώσει μια συνεργασία με τη NewMotion, η οποία γίνεται ο προτιμώμενος προμηθευτής σταθμών φόρτισης για τους ιδιώτες πελάτες της.

Η θυγατρική της Shell θα προσφέρει δύο τύπους τερματικών, το Home Basic που θα επιτρέψει την επαναφόρτιση ισχύος 11 kW και το “Home Advanced”, το οποίο, χάρη στη συνδεσιμότητά του, επιτρέπει να εξεταστεί η χρήση της σε συνιδιοκτησία.

Η Renault ανακοίνωσε επίσης τη συνεργασία της με την E-Totem και την Demeter σχετικά με την ανάπτυξη του πρώτου δημόσιου δικτύου στη Γαλλία των σταθμών φόρτισης κατόπιν αιτήματος. Βρίσκεται στο έδαφος της μητροπολιτικής περιοχής Saint-Etienne, το δίκτυο αυτό θα έχει τελικά περίπου 100 σταθμούς επιτάχυνσης ή γρήγορης φόρτισης.

Η πρωτοτυπία του προτζεκτ είναι η εγκατάσταση τερματικού σταθμού στον δημόσιο δρόμο κατόπιν αιτήματος συγκεκριμένου πελάτη ή επαγγελματία, ιδιοκτήτη ή μελλοντικού αγοραστή ηλεκτρικού οχήματος.

(lemondedelenergie.com)

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies