Το νεο Renault Megane R.S. Trophy-R είναι το πιο γρήγορο αυτοκίνητο παραγωγής με κίνηση στους εμπρός τροχους στο Nordschleife. Επίσης κοστίζει περιπου 80.000 ευρώ. Πως μπορεί να συμβαίνει αυτό? Ο Jack Rix του Βρετανικού Top Gear Magazine μας εξηγεί αναλυτικά δίνοντας στο τέλος της απάντηση σε όσους (πλειοψηφία) επέκριναν την Renault για την τιμολογιακή πολιτική της με αυτή την ειδική έκδοση.
Διαβάστε επίσης:
Νέο Renault Megane RS Trophy-R: Αποκαλύφθηκαν οι τιμές για το Ηνωμένο Βασίλειο
Η Renault αποκάλυψε τις εκδόσεις και τις τιμές για την περιορισμένη έκδοση του Mégane RS Trophy-R. Μόλις 32 οχήματα προορίζονται για το Ηνωμένο Βασίλειο, ξεκινώντας από £51.140 (55,835 ευρώ).
Αυτή η τιμή περιλαμβάνει ειδικά αμορτισέρ της Öhlins και εξάτμιση απο την Akrapovic, παράλληλα με τα φρένα της Brembo, ενώ το καπό και ο διαχύτης από ανθρακονημα αποτελούν μέρος ενός συνολικού προγράμματος μείωσης βάρους για να προσφέρει αυξημένη απόδοση.
Ωστόσο, απέχει οικονομικά πολύ από την επόμενη έκδοση Trophy-R που προσφέρεται. Η έκδοση ‘Carbon wheel pack’ αξίας £63,140 (68,943 ευρώ), διαθέτει + ζάντες αλουμινίου Carbon Revolution, μειώνοντας το μη αναρτημένο βάρος κατά 2 κιλά.
Ωστόσο, αυτά δεν είναι όλα. Η πιο ακραία έκδοση που προσφέρεται είναι η Nürburgring Record Pack, αξίας £72.140 (78,763 ευρώ). Για αυτά τα χρήματα παίρνετε ένα αυτοκίνητο που οπως ισχυρίζεται η Renault είναι το ίδιο spec με το αυτοκίνητο που έθεσε το ρεκόρ γύρου στο φημισμένο Nurburgring.
Αυτό περιλαμβάνει κεραμικά φρένα, με μεγάλες δισκοπλακες 390 χιλ. Συμπεριλαμβάνεται επίσης μια δυναμική τροφοδοσία αέρα στο καπό τύπου NACA.

Το Trophy-R διαθέτει τον ίδιο 1.8-λίτρων κινητήρα με το Mégane RS Trophy, το οποίο παράγει 296bhp και 295lb ft ροπής. Ο χρόνος για το 0-100 πέφτει 0,3 δευτερόλεπτα από το πρότυπο αυτοκίνητο σε 5,4 δευτερόλεπτα, ενώ η μέγιστη ταχύτητα αυξάνεται κατά 3 χιλιόμετρα στα 264 km/h.
Η Renault δηλώνει ότι το Trophy-R είναι ελαφρότερο κατά 130 κιλά, χάρη σε ένα πρόγραμμα εξοικονόμησης βάρους που επιμελήθηκε η Renault Sport, η οποία ανέπτυξε το νέο μοντέλο με την ίδια προσέγγιση που κατασκευάζεται ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο.
Το Trophy-R διαθέτει βελτιωμένη αεροδυναμική και έναν ανασχεδιασμένο άξονα κίνησης πλαισίου για την ενίσχυση της απόδοσης. Αυτό διατηρεί το ήθος των προηγούμενων γενεών του Trophy-R, οι οποίες έχουν επικεντρωθεί στην εξαγωγή της απόδοσης μέσω του χειρισμού και της δυναμικής, αντί να στηρίζονται αποκλειστικά στην ιπποδύναμη.
Το μοντέλο επωφελήθηκε επίσης από τις συνεργασίες ανάπτυξης που ανέλαβαν οι εταίροι της Renault Sport. Brembo, Akrapovic, Bridgestone, Sabelt και Öhlins.
Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R: Αποκαλύφθηκε πλήρως ο «Βασιλιάς» του Nürburgring
Το Νέο Renault MÉGANE R.S. TROPHY-R είναι το ισχυρότερο από άποψη ιπποδύναμης αυτοκίνητο παραγωγής που η Renault έχει βάλει ποτέ στην αγορά. Βασίζεται στην τεράστια ιστορία της Renault στο μηχανοκίνητο αθλητισμό και διαιωνίζει το μύθο του πρωτοποριακού Mégane R.S., φέρνοντας και πάλι στο δρόμο τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία που έχει αναπτύξει η Renault Sport στους αγώνες. Για αυτό το αυτοκίνητο, οι μηχανικοί της Renault Sport έχουν βάλει την εμπειρία τους περισσότερο από ποτέ. Το αποτέλεσμα επικυρώθηκε από ένα νέο ρεκόρ στο Nürburgring.
Το νέο MEGANE R.S. Το TROPHY-R έχει τον ίδιο εξαιρετικά αποδοτικό κινητήρα 1.8 λίτρων 300 ίππων με την έκδοση Trophy. Έτσι οι μηχανικοί της Renault Sport δεν επικεντρώθηκαν στην ιπποδύναμη για να βελτιώσουν τις επιδόσεις του, αλλά επικεντρώθηκαν σε άλλους τομείς.
Ο 1,8 λίτρων άμεσου ψεκασμού, αποτέλεσμα των συνεργειών της Renault-Nissan Alliance, αναπτύσσει 300 ίππους (221 kW) στις 6.000 σ.α.λ. με ροπή 400 Nm. Είναι εξοπλισμένο με φίλτρο σωματιδίων και πληροί τα πρότυπα Euro 6d. Ο στροβιλοσυμπιεστής χρησιμοποιεί τεχνολογία που προέρχεται απευθείας από την Formula 1, με περιστροφή στις 200.000 σ.α.λ. και υιοθέτηση κεραμικού σφαιρικού ρουλεμάν για τη μείωση του χρόνου απόκρισης του στροβιλοκινητήρα.

Ως απόδειξη της απόδοσής του, αυτόν τον κινητηρα επέλεξε η Renault Sport Racing για να εξοπλίσει την τελευταία γενιά της Formula Renault στο απαιτητικό πρωτάθλημα Formula Renault Eurocup. Το χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων είναι ελαφρύτερο από το κιβώτιο EDC διπλού συμπλέκτη και είναι το μόνο διαθέσιμο στο νέο Mégane R.S. TROPHY-R.
Δραστική μείωση του βάρους. Η προσπάθεια μείωσης του βάρους έγινε με την απουσία πίσω καθίσματος μέχρι την υιοθέτηση (προαιρετικών) ζαντών άνθρακα, χωρίς να ξεχνάμε την εξάτμιση τιτανίου Akrapovič. Τελικό αποτέλεσμα: -130 kg ελαφρύτερο από το Mégane R.S. Trophy. Αναλυτικά:
Carbon καπό: με βάρος μόλις 8 κιλά. Το ανθρακονημα χρησιμοποιείται στην εισαγωγή αέρα τύπου NACA και την επένδυση του καλύμματος κινητήρα, ενώ το υπόλοιπο είναι fiberglass. Πλήρως οπίσθιος διάχυτης από άνθρακονημα. Ζάντες αλουμινίου Fuji Light 19 ” με μολις 2 kg / τροχό. Εξάτμιση Akrapovič τιτανίου που προσφέρει εξοικονόμηση βάρους άνω των 6 κιλών, καθώς και πιο μεταλλικό ήχο. Ειδικός ελαφρύτερος πίσω άξονας για εξοικονόμηση βάρους 38 κιλών. Οι εισαγωγές αέρα αντικαθιστούν το σύστημα φωτισμού R.S, Vision, παρέχοντας εξοικονόμηση βάρους 2 kg .Yψηλής απόδοσης μπαταρία μολύβδου DESS (Dual Energy Storage System), παρέχοντας επιπλέον 4.5 κιλά εξοικονόμηση βάρους.
Πλήρως ανασχεδιασμένη ανάρτηση, για πιο ριζοσπαστικό αποτέλεσμα. Ο εμπρόσθιος άξονας με αυξημένο αρνητικό καμπύλο άξονα, ελαφρύτερο πίσω άξονα, ειδικά ρυθμιζόμενα αμορτισέρ Öhlins , ελαστικά Bridgestone Potenza S007 αποκλειστικά για την Renault Sport και φρένα υψηλής απόδοσης με προαιρετικούς δίσκους άνθρακα-κεραμικής Brembo (εμπρός αεριζόμενους δίσκους 355 χλστ) .
Η αεροδυναμική βελτιώθηκε ακόμη περισσότερο για καλύτερη στήριξη και καλύτερη κυκλοφορία αέρα (συγκεκριμένο υποστρώμα και διαχυτή άνθρακα) και επιπλέον βελτιστοποιημένο θερμικό έλεγχο (εισαγωγή αέρα NACA, brake scoop κλπ.).

Στο εσωτερικό, δεν υπάρχουν πίσω καθίσματα, μια εξοικονόμηση βάρους 3 κιλών και πλέον στον πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί μια μπάρα θόλων. Όσα Megane RS Trophy-R φοράνε τους carbon τροχούς και φρένα, διαθέτουν τέσσερις ξεχωριστές τσάντες αποθήκευσης, ιμάντες, δίχτυ και μια βάση για τους τροχούς. Αυτά είναι προσβάσιμα χρησιμοποιώντας τις πίσω πόρτες, οι οποίες παραμένουν λειτουργικές, και την πόρτα του πορτ-μπαγκάζ. Επιπλέον, υπάρχει ένα λεπτότερο πάτωμα στον χώρο αποσκευών, που εξοικονομεί 1,3 κιλά και φέρει το λογότυπο R.
Τα εμπρός και πίσω παράθυρα των τεσσάρων θυρών είναι λεπτότερα και ελαφρύτερα, εξοικονομώντας 1 κιλό, ενώ στις πίσω πόρτες τα παράθυρα δεν ανοίγουν, πράγμα που επιτρέπει την αφαίρεση των ηλεκτρικών μηχανισμών. Παρομοίως, ο πίσω υαλοκαθαριστήρας, το μοτερακί του και η καλωδίωση έχουν αφαιρεθεί, με αποτέλεσμα την εξοικονόμηση 3 κιλών. Συνεχίζοντας, υπάρχουν δύο carbon bucket καθίσματα της Sabelt, με το καθένα να είναι κατά 7 κιλά ελαφρύτερο από αυτά του Megane RS Trophy.
Τέλος, η οθόνη του συστήματος και ψυχαγωγίας 7 ιντσών, και όχι της 8,7 ιντσών του Trophy, εξοικονομεί 250 γραμμάρια. Ωστόσο, η κάμερα οπισθοπορείας διατηρείται.
Για το 0-100 χλμ/ώρα το Megane RS Trophy-R χρειάζεται 5,4 δευτ., όντας 0,3 δευτ. πιο γρήγορο από το Trophy, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 262 χλμ/ώρα. Το 1 χλμ. καλύπτεται σε 24,5 δευτ., ενώ για το 50-120 χλμ/ώρα με 3η σχέση στο κιβώτιο χρειάζεται μόλις 2,9 δευτ.
Το αποτέλεσμα των εμπειρογνωμόνων της Renault Sport έχει επικυρωθεί από το χρονόμετρο: ένα νέο απόλυτο ρεκόρ για ένα αυτοκίνητο παραγωγής με κίνηση στους μπροστινούς τροχούς επιτεύχθηκε στις 5 Απριλίου 2019 από το Νεο MÉGANE R.S. TROPHY-R στην διαδρομή των 20,6 χλμ. του Nordschleife στο Nürburgring με χρόνο 07: 40,100. Έχει επίσης χρονομετρηθεί με 07: 45.389 στον επίσημο πλήρη γύρο της πίστας. Πρόκειται για μια εξαιρετική απόδοση, έχοντας κατά νου ότι το περιθώριο προόδου είναι όλο και στενότερο σε ένα τέτοιο επίπεδο.