Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα έχουν σύντομα την ευκαιρία να πορευτούν μόνες τους στη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο, την Κίνα. Ο Carlos Ghosn, αμφιβάλει.
Νωρίτερα αυτή την εβδομάδα, η κινεζική κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει στις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες πολύ μεγαλύτερη πρόσβαση στην τεράστια αγορά της.
Για περισσότερα από 20 χρόνια, εταιρείες όπως η General Motors και η Volkswagen χρειάστηκαν να δημιουργήσουν 50/50 κοινοπραξίες με έναν κινεζικό εταίρο για την παραγωγή και πώληση αυτοκινήτων.
Αυτό σύντομα θα τελειώσει. Μέχρι το 2022, η κινεζική κυβέρνηση θα καταργήσει τελείως τους κανόνες αυτούς, ξεκινώντας από την άρση των περιορισμών για τους κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων φέτος.
“Είναι πολύ καλά νέα“, δήλωσε ο Carlos Ghosn, διευθύνων σύμβουλος της Renault και πρόεδρος της συμμαχίας μεταξύ της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας και των Nissan, Mitsubishi.
Ο Ghosn αμφιβάλλει όμως ότι πολλοί κορυφαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα επιλέξουν να πάνε σόλο στην Κίνα.
“Οι περισσότεροι από τους κατασκευαστές αυτοκινήτων θα παραμείνουν με τον συνεργάτη τους, αυτό προβλέπω”, είπε σε μια εκδήλωση στο Χονγκ Κονγκ την Παρασκευή.
Η επενδυτική τράπεζα Jefferies είπε σε πρόσφατη αναφορά της ότι η απόρριψη των Κινέζων εταίρων θα μπορούσε να αποδειχθεί δαπανηρή για τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες. Επισημαίνει ότι οι εταιρικές σχέσεις απολαμβάνουν υψηλά περιθώρια κέρδους και την υποστήριξη των δικτύων αντιπροσωπείας. Και η Κίνα είναι απλά μια πολύ μεγάλη αγορά για να διακινδυνεύσεις προσπαθώντας να την πας μόνος.
Ωστόσο, οι αλλαγές θα μπορούσαν να δώσουν στις παγκόσμιες αυτοκινητοβιομηχανίες μεγαλύτερη διαπραγματευτική ισχύ με τους Κινέζους εταίρους τους, σημείωσε η Jefferies.
Ο Ghosn επανέλαβε στο σημείο αυτό, προβλέποντας ότι οι αλλαγές θα επέτρεπαν σε ξένους κατασκευαστές να ζητήσουν περισσότερα από τους συνεργάτες τους.
“Αυτό θα ασκήσει μεγαλύτερη πίεση στις εταιρικές σχέσεις για να είναι παραγωγικοί”, ανέφερε, διαφορετικά “μπορούν να χωρίσουν”.
Ο Ghosn δήλωσε ότι Renault, Nissan και Mitsubishi είναι απίθανο να σπάσουν τις συνεργασίες με τους Κινέζους εταίρους τους, δεδομένου ότι οι κινεζικές πωλήσεις σε ολόκληρη τη συμμαχία εξακολουθούσαν να αυξάνονται.
“Σήμερα θεωρούμε όλους τους συνεργάτες μας πολύ καλούς γιατί φέρνουν κάτι στο τραπέζι”, ανέφερε ο Ghosn.