Η Renault γνωρίζει ότι απέχει πολύ από τις επιδόσεις της Ferrari και της Mercedes από πλευράς κινητήρα. Οι Γάλλοι έχουν κάνει ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός φέτος όσον αφορά την απόδοση, αν και γνωρίζουν ότι είναι ακόμα πολύ πίσω από τους αντιπάλους τους, ειδικά τις περιόδους του Σαββάτου, για αυτό ήδη δουλεύουν για να μειώσουν την διαφορά.
Σε μια συνέντευξη στο Motorsport.com, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Renault Cyril Abiteboul λέει ότι εγκατέλειψαν τη συντηρητική φιλοσοφία που ακολουθούσαν πάντα όσον αφορά την απελευθέρωση της δύναμης σε βάρος της αξιοπιστίας. Ως εκ τούτου, πιστεύει ότι αυτή η αλλαγή νοοτροπίας θα επιφέρει καλύτερα αποτελέσματα το 2018.
“Είναι εντελώς αντιληπτό για τους ανθρώπους του κινητήρα: να δέχονται καλύτερες επιδόσεις σε βάρος της αξιοπιστίας. Δεν ήταν ποτέ η φιλοσοφία της Renault.” Πάντα βρισκόμαστε στην ιστορία της Renault στην F1, όσον αφορά την ανάπτυξη κινητήρων και είμαστε πάντα συντηρητικοί όσον αφορά την ανάπτυξη των επιδόσεων, νομίζω ότι εξακολουθεί να είναι ένα μειονέκτημα, προσπαθούμε να βγούμε από αυτή τη φιλοσοφία αλλά είναι μια μεγάλη αλλαγή νοοτροπίας που θα έρθει με τους νέους ανθρώπους που προσχωρούν στην ομάδα μας “ λέει ο Abiteboul.
Η Renault γνωρίζει το χάσμα που την χωρίζει από τους πρωτοπορους. Όντας αυτή η διαφορά σε αγώνα αποδεκτή μέχρι σήμερα, όπου χάνουν μέχρι 0’5 δευτερόλεπτα στο γύρο. Με αυτόν τον τρόπο, ο Abiteboul συγκρίνει την τρέχουσα κατάσταση με εκείνη της εποχής κατά την οποία ο Sebastian Vettel ανακηρύχθηκε τέσσερις φορές παγκόσμιος πρωταθλητής, όπου ο κινητήρας δεν ήταν ο καλύτερος αλλά αντιμαχόταν με την εξαιρετικό σασί της Red Bull.
“Νομίζω ότι είναι αρκετά ορατό ότι τις Κυριακές κάναμε ένα βήμα προς τα εμπρός, με την έννοια ότι μειώσαμε το χάσμα. Εξακολουθεί να υπάρχει ένα μικρό έλλειμμα το οποίο, κατά τη γνώμη μου, μπορεί να κυμαίνεται από δύο έως τέσσερα δέκατα αλλά νομίζω ότι ένα καλό σασί είναι ικανό να χειριστεί αυτή την διαφορά. Η Red Bull, μετά από κάποιες δυσκολίες στην αρχή της σεζόν, κατάφερε να δημιουργήσει το καλύτερο σασί που υπάρχει τώρα και έχει την ικανότητα να κερδίζει. Όταν κερδίζαμε τα πρωταθλήματα στην εποχή του V8, ο κινητήρας μας δεν ήταν ο πιο ισχυρός στο grid, αλλά πραγματικά καταφέραμε να τον κάνουμε να συνεργαστεί άψογα με το σασί της RB“, συνεχίζει.
Παρόλα αυτά, όσον αφορά την απόδοση του κινητήρα το Σάββατο δεν είναι ευχαριστημένοι, όπου εκτιμά ότι η απώλεια φτάνει μέχρι και μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο, κάτι σχεδόν ανυπέρβλητο να καλύψει οποιοδήποτε σασί.
“Δεν είμαι σε θέση να το ποσοτικοποιήσω με σαφήνεια, αλλά μιλάμε για μισό δευτερόλεπτο “, συνεχίζει.
Όσον αφορά την καύση λαδιού, ο Abiteboul επισημαίνει ότι δεν είναι θέμα που βρίσκεται στην ατζέντα της Renault, οπότε μια ενδεχόμενη ρυθμιστική αλλαγή για να μειωθεί αυτή η πρακτική για το 2018 θα μπορούσε να αποτελέσει έναν από τους μηχανισμούς για να προσεγγίσει ο κινητήρας των γαλλων αυτούς της Mercedes και της Ferrari.
“Σε αυτό το σημείο, θα μας βλάψει εάν απελευθερώσουμε περισσότερες επιδόσεις σε βάρος της αξιοπιστίας, κάτι που χρειαζόμαστε για να καλύψουμε το χάσμα του Σαββάτου. Έχοντας πει αυτό, γνωρίζουμε επίσης ότι οι κανονισμοί θα αλλάξουν και θα γίνουν λίγο πιο σκληρή στην καύση του λαδιού, που είναι ένα πεδίο που δεν έχουμε εξερευνήσει καθόλου, και πάλι αυτό είναι το στυλ μας, το οποίο είναι εξαιρετικά δίκαιο στην ερμηνεία μας, ίσως μερικές φορές πάρα πολύ. Ίσως η εξέλιξη των κανόνων να μας υποστηρίζει στην ανάκαμψη που ψάχνουμε», καταλήγει.