Η Renault παραδέχεται ότι επηρεάστηκε από τις μεγάλες αλλαγές που πραγματοποίησε με τον κινητήρα της κατά τη διάρκεια του χειμώνα με αποτελέσματα τα ζητήματα αξιοπιστίας κατά το πρώτο μισό αυτής της σεζόν.
Έχοντας θεωρήσει ότι η μονάδα ισχύος της είχε φθάσει στο όριο ανάπτυξης στα τέλη του περασμένου έτους, η Renault ξεκίνησε μια αναθεωρημένη ιδέα για να αποκτήσει το περιθώριο να πλησιάσει τους κινητήρες Mercedes και Ferrari.
Όμως, η Renault παρουσίασε θέματα αξιοπιστίας κατά το πρώτο μισό της σεζόν – που την ανάγκασαν να επανέλθει στην MGU-K του 2016 με τον γενικό διευθυντή Cyril Abiteboul να αναφέρει οτι οι φιλοδοξίες ήταν πολύ μεγάλες.
“Δεν μπορώ να σκεφτώ επαγγελματικά αν σας πω ότι αυτά ήταν αναμενόμενα προβλήματα, επειδή δεν σχεδιάζουμε καινούριο κινητήρα αναμένοντας ότι δεν πρόκειται να λειτουργήσει”, δήλωσε ο Abiteboul στο Autosport.
“Η πραγματικότητα – και αυτό είναι ακόμα απογοητευτικό – είναι ότι δεν είμαστε ακόμα ικανοί στο να σχεδιάζουμε για πρώτη φορά.
“Βέβαια έχουμε κάνει πάρα πολλά από την πλευρά του κινητήρα – η αρχιτεκτονική του κινητηρα εσωτερικής καύσης (ICE) είναι εντελώς διαφορετική, το ERS είναι εντελώς διαφορετικό.
“Μπορούμε να κρίνουμε την απόφαση να κάνουμε τόσα πολλά σε έναν χειμώνα και ειλικρινά, νομίζω ότι κάναμε το κάτι παραπάνω.”
Ωστόσο, ο Abiteboul πιστεύει ότι τα ζητήματα αξιοπιστίας της Renault έγιναν χειρότερα από το αναπόφευκτο πρόβλημα που προήλθε από την ανάγκη αλλαγής ελαττωματικών εξαρτημάτων.
“Όταν εμφανίζεται κάποια δυσκολία με την αξιοπιστία, αρχίζουν οι αλχημείες μέσα στο γκαράζ“, είπε.
“Παίρνεις μία MGU-H από τον έναν κινητήρα, παίρνεις ένα τούρμπο από έναν άλλο κινητήρα, παίρνεις μία MGU-K από έναν άλλο και στη συνέχεια αρχίζεις να φτιάχνεις ένα τέρας!
“Αυτό, επίσης, πολλαπλασιάζει τη λειτουργία και δυσκολεύει αυτούς που ασχολούνται με τον κινητήρα καθώς, με όλες αυτές τις εργασίες που έχουν κάνει, ωθούνται σε λάθη. Αυτό χειροτερεύει την κατάσταση. Οπότε, είναι ένας φαύλος κύκλος, πολύ δυνατός και ισχυρός.
“Από την πλευρά του αμαξώματος, είχαμε επίσης μερικά θέματα αξιοπιστίας. Το τελευταίο δεν είχε καμία σχέση με τον κινητήρα. Ήταν μεγάλη απογοήτευση.
“Και πάλι, θέτω ως γεγονός το ότι είναι μία νέα ομάδα. Είχαμε πολλές αλλαγές στα μηχανικά μέρη και στο εργοστάσιο. Οι άνθρωποι που εργάζονται στην ομάδα αποκτούν εμπειρία και, για μένα, η έλλειψη ποιότητας σημαίνει και έλλειψη εμπειρίας.”
Το βήμα της επόμενης χρονιάς
Έχοντας υποστεί όλα αυτά τα προβλήματα αξιοπιστίας αυτή τη σεζόν, ο Abiteboul είναι τουλάχιστον σίγουρος ότι η Renault θα είναι σε καλύτερη κατάσταση στις αρχές του επόμενου έτους.
“Η φετινή είναι μια χρονιά προσαρμογής στο νέο κινητήρα. Θα υπάρξει πολύ μεγαλύτερη σταθερότητα το επόμενο έτος και θα επικεντρωθούμε στο να εκμαιεύσουμε περισσότερη απόδοση από τα διάφορα εξαρτήματα που έχουμε εισαγάγει, με έναν πιο αξιόπιστο τρόπο, ελπίζω.”