Η προδιαγραφή C της μονάδας ισχύος της Renault θα κάνει το ντεμπούτο της με την ευκαιρία του Grand Prix της Ιταλίας που έχει προγραμματιστεί αυτό το Σαββατοκύριακο. Η Red Bull έκανε πράγματι την επιλογή να δοκιμάσει την εξελιγμένη μονάδα ισχυος κατά τα ελεύθερα δοκιμαστικά της Παρασκευής, με το μονοθέσιο του Daniel Ricciardo. Εάν τα αποτελέσματα είναι ικανοποιητικά, ο Αυστραλός θα κρατήσει τον κινητηρα, και ο Max Verstappen θα υιοθετήσει επίσης τη νέα προδιαγραφή. Από την άλλη πλευρά, η Renault και η McLaren-Renault θα παραμείνουν στην έκδοση Β.
“Η Red Bull Racing θα χρησιμοποιήσει το Spec C από τις δοκιμές της Monza επειδή είναι σε θέση να ευνοήσει την απόδοση χωρίς να ανησυχεί για τους διώκτες τους στο πρωτάθλημα”, αναφέρει ο Rémi Taffin, Τεχνικός Διευθυντής της Renault. Η McLaren, δεν θα χρησιμοποιήσουμε αυτή την προδιαγραφή, θεωρώντας ότι η αξιοπιστία και η κανονικότητα θα είναι τα βασικά πλεονεκτήματα για την επίτευξη των στόχων στο τέλος της σεζόν ».
Η μέρα της Παρασκευής είναι επομένως μια πραγματική δοκιμή για τη Renault και μια μεγάλη ευκαιρία για την αποθήκευση δεδομένων. Ο Γάλλος κατασκευαστής κινητήρων υπολογίζει τρεις φορές τα κέρδη της νέας προδιαγραφής σε μια πίστα όπως η Monza.
“Ο κινητήρας που ονομάζεται Spec C είναι μια εξέλιξη του κινητήρα που χρησιμοποιείται σήμερα, του Spec B”, εξηγεί ο Rémi Taffin. “Είναι ένας κινητήρας που φέρνει σημαντική πρόσθετη ισχύ, αλλά η ανθεκτικότητα αυτού του κινητήρα είναι δυνητικά χαμηλότερη. “Η αύξηση της ισχύς είναι της τάξης των 3 δέκατων σε μια πίστα όπως αυτή της Monza, είναι ένα πραγματικό βήμα μπροστά”.
Η Renault επιβεβαίωσε επίσης ότι μόνο η δική της ομάδα έχει τοποθετήσει το νέο MGU-K. Η Red Bull Racing και η McLaren αποφάσισαν να μην το χρησιμοποιήσουν εξαιτίας των αλλαγών που απαιτούνται για την τοποθέτησή τους στο μονοθέσιο.
“Σήμερα, μόνο η ομάδα της Renault χρησιμοποιεί αυτή την έκδοση [της νέας MGU-K] η McLaren και η RBR δεν ήθελαν να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές για την ένταξή της.
Η Renault ωστόσο προσπάθησε να κάνει διορθώσεις στην παλιά έκδοση για να εξασφαλίσει μεγαλύτερη ευρωστία.
“Παρ ‘όλα αυτά, για να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις που εκφράστηκαν μετά το συμβάν στο αυτοκίνητο του Max που τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στη Βουδαπέστη, έχουμε αναπτύξει μια εξέλιξη της έκδοσης που χρησιμοποιούν οι δύο πελάτες μας για να ενισχύσουν την ευρωστία του”, αποκαλύπτει ο Rémi Taffin.
Με ή χωρίς την προδιαγραφή C, η Renault γνωρίζει την ευαίσθητη κατάσταση εναντίον της Haas-Ferrari και δεν αισθάνεται ικανή να ρίξει το βάρος στον κινητήρα. Σε μια πίστα ταχύτητας, το τελευταίο Grand Prix του Βελγίου έχει επισημάνει την κυριαρχία της αμερικανικής ομάδας, μια υπεροχή που πρέπει να υπάρχει και στη Monza.
“Ψυχολογικά ή ουσιαστικά, τους βλέπουμε μπροστά μας, γιατί από τη Βαρκελώνη είναι πολύ σαφές ότι έχουν ένα αυτοκίνητο γρηγορότερο από εμάς, είναι γεγονός”, λέει ο Cyril Abiteboul. “Είναι λίγο άτυχο που εξηγεί τη θέση τους σε αυτό το σημείο της σεζόν, νομίζω ότι θα αγωνιστούμε στη Monza”.
“Αλλά μετά από αυτό, έχουμε πολλές εξελίξεις που συμβαίνουν στο σασί, λέει ο διευθυντής της Renault Sport Racing.
Το αναπτυξιακό πρόγραμμα για το 2019 βρίσκεται σε καλό δρόμο, ακόμη και πολύ προχωρημένο, αφού η επόμενη προδιαγραφή του κινητήρα είναι ήδη δοκιμασμένη στον πάγκο δοκιμών.
“Το δίδυμο οδηγών μας για το επόμενο έτος έχει κλειδώσει και τώρα μπορούμε να επικεντρωθούμε στα υπόλοιπα – ο κινητήρας του 2019 βρίσκεται ήδη στον πάγκο δοκιμών αυτή τη στιγμή“, λέει ο Cyril Abiteboul.
«Είμαστε πολύ πιο μπροστα από το πρόγραμμά μας σε σχέση με το προηγούμενο έτος, κάτι που είναι καλό και νομίζω ότι διαθέτουμε και την υποδομή τώρα στο Enstone για να αναπτύξουμε ένα ανταγωνιστικό μονοθέσιο με βάση τους νέους κανονισμούς αεροδυναμικής, που πρόκειται να έχουν νέες αλλαγές “, προσθέτει.
“Ο κινητήρας του επόμενου έτους είναι ήδη στον πάγκο δοκιμών και τα πρώτα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά”, προσθέτει ο Rémi Taffin. “Για το 2019, έχουν ήδη διατεθεί περισσότεροι ανθρώπινοι και οικονομικοί πόροι από αυτό το έτος που θα μας επιτρέψουν να συνεχίσουμε με ταχύτερο ρυθμό την πρόοδο.”
“Το 2021 είναι στο μυαλό μου, αλλά πριν από το 2021 υπάρχουν το 2019 και 2020, τα οποία πρέπει να είναι και άλλες ευκαιρίες για να συνεχιστεί η πρόοδος”, καταλήγει ο Cyril Abiteboul.
(confidential-renault.fr)