Η Renault και η Mercedes πιστεύουν ότι η Formula 1 κινδυνεύει να ανοίξει έναν άσκοπο αγώνα στον τομέα του κόστους και να έχει ένα λιγότερο ανταγωνιστικό πρωτάθλημα με τους νέους κανονισμούς κινητήρων που έχουν προταθεί για το 2021.
Τα σχέδια για την επόμενη γενιά κινητήρων αποκαλύφθηκαν την Τρίτη και περιλαμβάνουν μια πρόταση για τη διατήρηση του σημερινού κινητήρα 1.6 λίτρων, που θα τρέξει σε 3000 στροφές ανά λεπτό περισσότερο, και την αποπομπή της MGU-H για μια πιο ισχυρή MGU-K.
Παρόλο που αυτές μοιάζουν με τους ισχύοντες κανονισμούς, οι αλλαγές θα αρκούσαν για να αναγκάσουν τους κατασκευαστές να κατασκευάσουν νέους κινητήρες.
Η Renault και η Mercedes πιστεύουν ότι η F1 θα ήταν καλύτερα να εστιάσει στην παροχή ισχυρότερων κινητήρων μέσω απλών αλλαγών στους κανονισμούς.
“Παρά το ενδεχόμενο τι λέει η FOM και η FIA – αυτό που παρουσιάζεται είναι ένας καινούργιος κινητήρας”, ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της Renault F1 Cyril Abiteboul στο Autosport.
“Αυτό είναι πραγματικά για μένα το πιο θεμελιώδες στοιχείο.
“Πρέπει να είμαστε εξαιρετικά προσεκτικοί γιατί κάθε φορά που καταλήγουμε σε μια νέα ρύθμιση που θα παρουσιάσει ένα νέο προϊόν, όλοι γνωρίζουμε τον αντίκτυπο.
“Θα ανοίξει ξανά μια εκστρατεία κόστους και θα ανοίξει η ψαλίδα.”
Ο κ. Wolff, επικεφαλής της Mercedes, πρόσθεσε: “Όταν κοιτάζετε τα σημεία που παρουσιάζονται, δεν φαίνεται να αλλάζει και να είναι παρόμοια – αλλά υπάρχει μαζική αλλαγή.
“Είναι νέοι κινητήρες, με νέες στρατηγικές συγκομιδής και ανάπτυξης ενέργειας.
“Όλοι αποδεχόμαστε ότι πρέπει να αντιμετωπίσουμε το κόστος ανάπτυξης και τον ήχο, αλλά δεν πρέπει να ξεφεύγουμε από τη δημιουργικότητα για να βρούμε νέες ιδέες, διότι θα προκαλέσει παράλληλο κόστος ανάπτυξης τα επόμενα τρία χρόνια”.
Η Renault πρότεινε ότι επειδή οι μικρότερες αλλαγές δεν θα απαιτούσαν νέους κινητήρες, θα μπορούσαν να εισαχθούν από το 2019 εάν συμφωνούσαν όλοι οι κατασκευαστές.
“Η πρόταση της Renault εδώ και έξι μήνες αναφέρει την διατήρηση του τρέχον κινητήρα αλλά χωρίς οποιονδήποτε περιορισμό όσον αφορά την ποσότητα καυσίμου, καθώς και τον περιορισμό της ροής καυσίμου και το όριο rev”, πρόσθεσε ο Abiteboul.
“Το καλό με αυτή την πρόταση είναι ότι θα μπορούσαμε να το κάνουμε αυτό χωρίς να χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι το 2021.
«Ο κόσμος αλλάζει γρήγορα · μέχρι το 2022, ορισμένοι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα έχουν μετακινηθεί σε κάτι που είναι πιο ηλεκτρικό από σήμερα, οπότε πιστεύω ότι το χρονοδιάγραμμα για να αποφασίσουμε τώρα τι θέλουμε για την περίοδο 2021 έως 2026 ίσως δεν είναι κατάλληλο».
Ο Wolff είπε ότι υπάρχει κίνδυνος η F1 να έχει διαπιστώσει πολύ αργά ότι οι τροποποιημένες εκδόσεις των σημερινών κινητηρίων μονάδων θα ήταν μια καλύτερη μακροπρόθεσμη επιλογή.
«Δεν μαθαίνουμε από τις προηγούμενες ιστορικές εμπειρίες μας», είπε.
«Θα πρέπει να βελτιστοποιήσουμε τα ελλείμματα που έχουμε με τους τρέχοντες κινητήρες.
Η FIA και η F1 ελπίζουν ότι νέοι κανόνες κινητήρα θα προσελκύσουν νέους κατασκευαστές, αλλά ο Wolff δήλωσε ότι θα ήταν λάθος να αγνοήσουμε τα συμφέροντα αυτών που ανταγωνίζονται σήμερα.
“Η F1 πρέπει να παραμείνει ελκυστική για τους σημερινούς προμηθευτές κινητήρων και στη συνέχεια η F1 θα πρέπει να είναι ελκυστική για τους νεοεισερχόμενους”, ανέφερε. “Αυτή είναι η σειρά προτεραιότητας.
“Πρέπει τώρα να ξεκινήσουμε έναν διάλογο για να βρούμε μια ιδέα που να λειτουργεί για όλους, και είμαστε πρόθυμοι να συμμετάσχουμε σε αυτό”.
Η Ferrari δεν έχει ανοίξει ακόμη τα χαρτιά της, ενώ η Honda αρνήθηκε να σχολιάσει.