Το εμβληματικό εργοστάσιο της Renault στο Yvelines έχει χάσει την παράγωγη του νέου Clio και οι πωλήσεις του Nissan Micra είναι απογοητευτικές. Οι εργαζόμενοι φοβούνται ότι το ZOE δεν είναι αρκετό για να αντισταθμίσει, ακόμη και αν οι πωλήσεις του μικρού ηλεκτρικού οχήματος έχουν πάρει την ανιούσα.
Ποιο είναι μέλλον του Flins; Σε αυτό το εργοστάσιο Renault Yvelines στις όχθες του Σηκουάνα, αυτό το ερώτημα είναι στο μυαλό όλων. Δεδομένου ότι οι 4.500 εργαζόμενοι του εργοστάσιου έμαθαν πριν από έξι μήνες ότι η παραγωγή του νέου Clio 5 θα μετεγκατασταθεί στην Τουρκία και τη Σλοβενία, ανησυχούν. Επειδή δεν βλέπουν πώς θα φορτωθεί το εργοστάσιο, το οποίο επίσης παράγει το ZOE και το Nissan Micra. «Έχουμε προειδοποιήσει τη διοίκηση για αρκετούς μήνες», λέει ο Franck Daout, κεντρικός εκπρόσωπος της CFDT.
Το νέο Clio μεταφέρθηκε εκτός Γαλλίας
Με τη μεταφορά του νέου Clio εκτός Γαλλίας, το εργοστάσιο Flins θα χάσει στην πραγματικότητα αρκετές δεκάδες χιλιάδες μονάδες (74.000 αυτοκίνητα πέρυσι). Το εργοστάσιο θα χρησιμοποιηθεί τώρα μόνο ως εφεδρική τοποθεσία “αν η εμπορική ζήτηση για το Clio το απαιτεί”, είπε ένας εκπρόσωπος της Renault.
Όσον αφορά τη Nissan Micra, τα πάει χειρότερα από τα αναμενόμενα: η παραγωγή του ανήλθε σε 72.600 μονάδες πέρυσι. “Αυτό είναι πολύ χαμηλότερο από τους αναφερόμενους στόχους, μεταξύ 100.000 και 130.000 ετησίως” σημειώνει ο Denis Schemoul, αναλυτής της IHS Markit. “Και εκτιμούμε ότι η παραγωγή δεν θα υπερβεί τις 50.000 φέτος.” Από το 2017 στην παραγωγή, το μικρό αυτοκίνητο του Ιαπωνικού συμμάχου αναμένεται να κατασκευάζεται στο Flins μέχρι το 2024. Το επίπεδο των πωλήσεων αυξάνει ωστόσο “τον κίνδυνο ριζικών αποφάσεων”, σημειώνει ο εμπειρογνώμονας.
Φιλόδοξος στόχος
Παραμένει στο εργοστάσιο το ZOE, το οποίο τα πάει πολύ καλά, αλλά μπορεί να μην είναι αρκετό για να “γεμίσει” το εργοστάσιο. Το μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο αντιστοιχούσε σε 40.000 εγγραφές το 2018 και πέρυσι η Renault ανακοίνωσε μια επένδυση για τη διπλή χωρητικότητα από 60.000 έως 120.000 μονάδες ετησίως. Για να γίνουν οι γραμμές πλήρεις, θα έπρεπε να τριπλασιαστούν οι πωλήσεις το 2018. Αν και η αύξηση που παρατηρήθηκε το πρώτο εξάμηνο του 19′ ήταν θεαματική (+ 45%) και ακόμα και αν η νέα γενιά του ZOE που αναμένεται το φθινόπωρο δίνει ένα πρόσθετο όγκο, η επίτευξη αυτού του φιλόδοξου στόχου μπορεί να χρειαστεί λίγο χρόνο.
Το μέλλον είναι γενικός αβέβαιο για τα γαλλικά εργοστάσια. Το εργοστάσιο στο Douai έχει ήδη οριστεί για να φιλοξενήσει τις μελλοντικές ηλεκτρικές πλατφόρμες της Συμμαχίας. Το εργοστάσιο αναμενόταν να καλωσορίσει ένα νέο όχημα της Nissan. Η καταστροφική οικονομική κατάσταση των Ιάπωνων και οι ευαίσθητες σχέσεις της με τη Renault φαίνεται ελάχιστα ευνοϊκές για τον ερχομό της. Ειδικά δεδομένου ότι η επιλογή να κατασκευαστεί το Micra στο εργοστάσιο Flins παρά στην Ινδία είχε προκαλέσει ήδη πολλή αναταραχή στην Yokohama.
Υπόσχεση για μια νέα πλατφόρμα
Η διοίκηση της Renault είχε υποσχεθεί πέρυσι να ανακοινώσει φέτος την ανάθεση στο εργοστάσιο Flins μιας νέας πλατφόρμας. “Διαφορετικές υποθέσεις βρίσκονται σε εξέλιξη, μια απόφαση θα ληφθεί μέχρι τα τέλη του 2019”, λέει η Renault.
Οι υπάλληλοι του εργοστάσιου έχουν ήδη βιώσει τέτοιες περιόδους αβεβαιότητας, το 2010 και το 2013 – όταν η παραγωγή του εργοστασίου είχε πέσει σε λιγότερες από 120.000 μονάδες ετησίως (196.000 πέρυσι). Ελπίζουν ότι η επαναδιαπραγμάτευση της εταιρικής συμφωνίας “Cap 2020”, η οποία λήγει στα τέλη του 2019, θα εξασφαλίσει ένα νέο μέλλον για το εργοστάσιο Flins.
Προβλεπόμενα για να φιλοξενήσει τα μελλοντικά ηλεκτρικά οχήματα της Renault-Nissan-Mitsubishi από το 2021, το εργοστάσιο της Renault στο Douai (Βόρεια) αναμένει τις εξελίξεις ενώ περιμένει δύσκολες στιγμές. Επειδή τα οχήματα που παράγονται εκεί ( Talisman, Espace και Scenic) δεν ανταποκρίνονται στην αναμενόμενη επιτυχία. “Οι πωλήσεις τους θα πρέπει να πέσουν κάτω από 100.000 φέτος, έναντι περισσότερων από 150.000 το 2016 και το 2017”, λέει ο Denis Schemoul, της IHS Markit.
(lesechos.fr)