Το διπλό ePrix της Νέας Υόρκης το Σαββατοκύριακο που μας πέρασε, δεν σημάδεψε μόνο το τέλος της σεζόν 2017-2018 της Formula E, αλλά έγραφε επίσης το τέλος της περιπέτειας της Renault στην Formula E. Με ηγετικη θέση από τις απαρχές του ηλεκτρικού πρωταθλήματος και με ένα εντυπωσιακό ιστορικό, η Renault τίμησε τη μηχανοκίνητη σταδιοδρομία της. Η εταιρεία από το Boulogne-Billancourt μας έχει προσφέρει σίγουρα τις πιο όμορφες εικόνες, για ένα πρωτάθλημα που θα παραμείνει για πάντα χαραγμένο στην ιστορία της και στην ιστορία της Formula E.
Η Formula E πρόκειται να ζήσει την επόμενη σεζόν μια μεγάλη αλλαγή με την εμφάνιση του μονοθέσιου Gen2. Αυτή η νέα εποχή θα είναι χωρίς τη Renault, η οποία αποφάσισε πριν από αρκετούς μήνες να επικεντρωθεί στη δέσμευσή της στη Formula 1, αφήνοντας τη Nissan να συνεχίσει την περιπέτεια.
Πυλώνας της στρατηγικής της για τα προϊόντα, το ηλεκτρικό αυτοκίνητο είναι για τη Renault ένα σημαντικό βιομηχανικό και οικονομικό ζήτημα. Πιστή στα μηχανοκίνητα αθλήματα με γνώμονα το DNA της, είναι φυσικό ότι η Renault ενδιαφέρθηκε για τη Formula E, όταν μόλις άρχισαν να αποκαλύπτονται τα σχέδιά για ένα αμιγώς ηλεκτρικό πρωτάθλημα. Ως τεχνικός συνεργάτης της πρώτης σεζόν (2014-2015), η Renault υποδέχτηκε με ανοιχτές αγκάλες το άνοιγμα στον ανταγωνισμό το επόμενο έτος, αποδεικνύοντας την υπεροχή της στον τομέα των ηλεκτρικών κινητήρων.
Αντιμέτωποι με γνωστούς κατασκευαστές όπως Audi, DS, Jaguar ή Mahindra, η Renault έχει δημιουργήσει το καλύτερο ιστορικό. Λεπτομερέστερα, η Renault διαθέτει 3 τίτλους κατασκευαστών (2014-2015, 2015-2016 και 2016-2017) και 2 τίτλους οδηγών (2015-2016 και 2017-2018).
Οι τίτλοι αυτοί αποκτήθηκαν χάρη στις 20 νίκες, 18 Pole Positions, 11 ταχύτερους γύρους, 42 πόντιουμ και 926 βαθμούς που αποκτήθηκαν κατά τη διάρκεια των 45 αγώνων που έλαβε μέρος.
Υπάρχει βέβαια και κάποια λύπη. Το πιο επίπονο είναι χωρίς αμφιβολία η απώλεια του τίτλου των οδηγών κατά τη διάρκεια της σεζόν 2016-2017. Με 6 νίκες σε 12 αγώνες, ο Sébastien Buemi είχε όλα τα φόντα για να κερδίσει το τίτλο, αλλά μια σύγκρουση ημερομηνιών με το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα WEC ανάγκασε τον Ελβετό να τιμήσει τη σύμβασή του με την Toyota και να χάσει το διπλό αγώνα ePrix στην Νέα Υορκη.
Η τελευταία σεζόν ήταν επίσης πιο δύσκολη από τις προηγούμενες. Με επίκεντρο την προετοιμασία του νέου κανονισμού 2018-2019, η Renault δεν έχει αλλάξει την τεχνολογία της, σε αντίθεση με τους ανταγωνιστές της. Πέρα από τα γεγονότα, η Renault ήταν σκιά του εαυτού της, με μια μέτρια πέμπτη θέση. Η μεγάλη έκπληξη, ωστόσο, προήλθε από την Techeetah, την ομάδα πελατών της Renault.
Πολύ άνετα με την εκμετάλλευση του γαλλικού κινητήρα, η κινεζική ομάδα μεταμορφωθηκε στα χέρια του Jean-Eric Vergne, για να συγκεντρώσει τις νίκες, σε μια εξαιρετικά στενή μάχη. Αν και η Techeetah έχασε την πρωτιά στην κατάταξη των κατασκευαστών για δύο βαθμούς, προσφέρει τον τίτλο των οδηγών και ταυτόχρονα ενισχύει τη φήμη του πελάτη της Renault, η οποία ξεπερνά τα όρια της Formula 1.
Περισσότερο από ποτέ, η περιπέτεια της Formula E ήταν καλή για τη Renault. Ένας πρωτοπόρος, η Renault έχει κάνει την εποχή Gen1 δική της, αφήνοντας ένα ανεξίτηλο σημάδι σε ένα πρωτάθλημα γεμάτο μέλλον. Αν και εκφράζουμε τη λύπη μας για την απουσία της Renault για τις επόμενες σεζόν, η γαλλική εταιρεία δίνει στη Nissan μια σταθερή βάση για το μέλλον.
(confidential-renault.fr)