Σε έναν μάλλον βαρετό αγώνα, παρά τις πάμπολλες εγκαταλείψεις, ακόμα και πριν την εκκίνηση, που οδήγησαν στον τερματισμό μόνο 11 μονοθεσίων, ο Lewis Hamilton και η Mercedes επικράτησαν απόλυτα, δείχνοντας ότι δύσκολα θα απειληθούν υπό κανονικές συνθήκες και φέτος.
Όπως όλα δείχνουν το ενδιαφέρον του φετινού πρωταθλήματος θα περιοριστεί στη μάχη της δεύτερης θέσης των κατασκευαστών, ανάμεσα στις αναγεννημένες Ferrari και τη Williams. Μια μάχη από την οποία η Red Bull θα απουσιάζει, αν δεν αλλάξει κάτι σύντομα με τον κινητήρα της Renault.
Ας δούμε όμως τι συνέβη στον αγώνα.
Η απουσία της Manor είχε ήδη συρρικνώσει το grid, όμως η γνωμάτευση των γιατρών της FIA για τον Bottas και η εγκατάλειψη των Magnussen και Kvyat καθώς κατευθύνοντας προς το grid, σήμαινε ότι τελικά θα εκκινούσαν μόλις 15 μονοθέσια. Από αυτά, εκείνα των Perez, Verstappen και Ericsson είχαν διαφοροποιηθεί από τα υπόλοιπα, ξεκινώντας με τη μεσαία γόμα.
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Hamilton πραγματοποίησε μια ιδανική εκκίνηση και παρέμεινε μπροστά από τον Rosberg, από πίσω όμως… καταστροφή. Οι δύο Ferrari ακούμπησαν μεταξύ τους και στη συνέχεια ο Nasr είχε επαφή με τον Maldonado, που έστειλε τον πιλότο της Lotus εκτός αγώνα.
Το ατύχημα προκάλεσε και την έξοδο του αυτοκινήτου ασφαλείας και οι Ericsson και Grosjean μπήκαν στα pits. Ο Γάλλος όμως εγκατέλειψε. Τα μονοθέσια είχαν γίνει ήδη 13!
Η επανεκκίνηση του αγώνα βρήκε τον Hamilton nα ανοίγει αμέσως τη διαφορά από τον teammate του. Πιο πίσω, ο Perez ενημερωνόταν από το teamradio ότι είχε περάσει τον Ericsson υπό καθεστώς κίτρινης σημαίας, και παρόλο ο Σουηδός βρισκόταν πλέον δύο μονοθέσια πίσω, ο πιλότος της FI θα έπρεπε να του επιστρέψει τη θέση του.
Πλησιάζοντας στον δέκατο γύρο του αγώνα οι Mercedes προηγούνταν του Μassa, με τη διαφορά τους να έχει φτάσει στα 7″ από τον Βραζιλιάνο. Στο μεταξύ ο Ρosberg ανέβαζε ρυθμό κερδίζοντας, σε εκείνη τη φάση του αγώνα, περίπου 5,5 δέκατα ανά γύρο σε σχέση με τον Lewis. Aρκετά πιο πίσω ο Vettel dεν ενοχλούσε και δεν ενοχλούταν από κανένα, ενώ τη δεκάδα συμπλήρωναν οι Nasr, Ricciardo, Raikkonen, Sainz, Verstappen και Hulkenberg, με τους Εricsson, Button και Perez να κλείνουν την κατάταξη.
Ο Κimi είχε βρεθεί μπροστά από τον Sainz xάρη σε ένα όμορφο πέρασμα στη στροφή 9, αλλά το ερωτηματικό ήταν αν θα κατάφερνε να περάσει και τον Ricciardo. Λίγο αργότερα τον είχε πλησιάσει σε απόσταση αναπνοής. Το ίδιο έκανε και ο Perez, που εξαπέλυσε επίθεση στον Βutton. Ο έμπειρος Βρετανός δεν έδειξε διατεθειμένος να υποκύψει εύκολα και ακολούθησε μια όμορφη μάχη.
Οι δύο πιλότοι είχαν επαφή στον 14ο γύρο, που οδήγησε τον Perez σε spin, ενώ κάποια θραύσματα από το μονοθέσιό του μαζεύτηκαν άμεσα από τους ανθρώπους της πίστας.
Φτάνοντας στον 17ο γύρο του αγώνα, ο Raikkonen, που παρέμενε πίσω από τον Ρicciardo, μπήκε στα pits, μόνο που δυστυχώς για το Φιλανδό, ένα πρόβλημα με τον πίσω αριστερό τροχό τον καθυστέρησε τουλάχιστον 5 δευτερόλεπτα.
Στην κορυφή ο Ηamilton όχι μόνο έκανε ταχύτερο γύρο, αλλά κατανάλωνε και λιγότερο καύσιμο από κάθε άλλον πιλότο (πλην του Raikkonen), διατηρώντας σταθερά τη διαφορά του από τον Rosberg πάνω από 2 δευτερόλεπτα. Ο Μassa παρέμενε σε διαφορά ασφαλείας της τάξεως του 1,5″ από τον Vettel, ενώ o Kimi με τα φρέσκα ελαστικά του σημείωνε το νέο ταχύτερο γύρο του αγώνα.
Στο μεταξύ κάποιοι οδηγοί (ανάμεσά τους και ο Μassa) είχαν αρχίσει να αναφέρουν πτώση στην απόδοση των ελαστικών τους και ήταν εμφανές ότι τα πρώτα pitstops πλησίαζαν.
Η στιγμή αυτή ήρθε στον 21ο γύρο, με τον Μassa και αργότερα τον Ηulkenberg να μπαίνουν για νέα ελαστικά. Ο Βραζιλιάνος επέστρεψε στην πίστα πίσω από τον Ricciardo, φορώντας τα μεσαία Pirelli, όπως και ο Hulkenberg που βγήκε μπροστά από τον Button, στην 11η θέση.
Τη στιγμή που η Williams ενημέρωνε τον οδηγό της ότι πρέπει να περάσει τον Ricciardo, o τελευταίος μπήκε και αυτός στα pits, αφήνοντάς του ελεύθερη την πίστα.
Μπροστά του στα 5″ βρισκόταν ο Νasr, όμως ο πραγματικός αντίπαλος ήταν ο Vettel.
O Γερμανός μπήκε και εκείνος στα pits λίγο αργότερα, την ώρα που ο teammate του προσπερνούσε τη Sauber tου Verstappen. Τα καλά νέα για τον Vettel ήταν ότι επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Massa.
Στην κορυφή οι Hamilton και Rosberg προχώρησαν και αυτοί διαδοχικά στην αλλαγή τους, ενώ ο Sainz έβλεπε μια καλή μέρα να καταστρέφεται από μια τεράστια καθυστέρηση στο pitbox.
Η κατάταξη πλέον ήταν Hamilton, Rosberg, Vettel, Massa, Raikkonen (σε ταχύτερο γύρο), Verstappen, Nasr, Ricciardo, Hulkenberg, Perez, Ericsson, Sainz και Button. Όμως το προσπέρασμα του Σουηδού επί του Perez, τον πλάσαρε στην 10η θέση. Το αν θα έμενε εκεί, καταφέρνοντας να βαθμολογηθεί για πρώτη φορά αλλά και η μάχη των Ferrari με τη Williams, ήταν από τα λίγα πράγματα που έμεναν να μας κρατάνε το ενδιαφέρον μέσα στην πίστα.
Τα πράγματα πάντως έδειχναν καλά για τη Ferrari. Όχι μόνο ο Vettel έδειχνε να διατηρεί μια ασφαλή απόσταση από τον Felipe, αλλά και ο Κimi από πίσω μείωνε τη διαφορά του συνεχώς, δείχνοντας ότι μπορεί να απειλήσει τον Βραζιλιάνο.
Στον 34ο γύρο είχαμε μία ακόμη εγκατάλειψη για τον άτυχο Max Verstappen που οδηγήθηκε σε εγκατάλειψη από πρόβλημα στη μονάδα ισχύος. Τα μονοθέσια πλέον ήταν 12, με τον Βutton τελευταίο και τους δύο πιλότους που βρίσκονταν μπροστά του, τους Perez και Sainz, να παλεύουν πλέον για την τελευταία θέση της βαθμολογούμενης δεκάδας.
Ο Μεξικάνος όμως έπρεπε να μπει στα pits, όπως και ο Raikkonen. Όλα έδειχναν να πηγαίνουν περίφημα για τον Φιλανδό, που πραγματοποίησε την αλλαγή του και επέστρεψε στην πίστα μπροστά από τον Nasr, που παρεμπιπτόντως έκανε εξαιρετική δουλειά στο να κρατάει τον Ρicciardo πίσω του.
Λίγα μέτρα μετά όμως ήρθε η καταστροφή για τον Kimi. Ο πίσω αριστερός τροχός του δεν είχε τοποθετηθεί σωστά κάτι που πέρα από το ότι τον οδήγησε σε εγκατάλειψη σε έναν πολύ καλό αγώνα, σήμαινε πιθανότατα ότι θα κουβαλούσε ποινή για unsafe release στη Μαλαισία.
Ο Button βρισκόταν πλέον 10ος σε σύνολο 11 μονοθεσίων, όμως ο Perez φρόντισε αυτό να αλλάξει, αφήνοντας τον Jenson ξανά εκτός βαθμών.
Στην κορυφή ο Rosberg μείωνε ξανά τη διαφορά του από τον προπορευόμενο Hamilton, με το Βρετανό για άλλη μια φορά να δείχνει ότι έχει και άλλη ταχύτητα διαθέσιμη.
Με τους Ericsson και Hulkenberg να ολοκληρώνουν τα τελευταία τους pitstops, και τον Sainz να βρίσκεται ανάμεσά τους, μπαίναμε σιγά σιγά στο τελικό στάδιο του αγώνα.
Ο Hamilton έδειχνε να ελέγχει τη διαφορά, που πάντως τώρα βρισκόταν κάτω από τα 2″. Ο Vettel στα τριάντα δεύτερα πιο πίσω έδειχνε σχετικά ασφαλής, παρόλο που ο Massa σταδιακά πλησίαζε, σε αντίθεση με τον Sainz που αντιμετώπιζε πλέον προβλήματα με τη φθορά των ελαστικών του και έβλεπε τον Ericsson κολλημένο στον διαχύτη του.
Με πέντε γύρους ως το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Σουηδός συνέχιζε την ασφυκτική πίεση στον Ισπανό, ο οποίος όμως δεν έδειχνε διατεθειμένος να υποκύψει. Ο Rosberg από την άλλη, αγωνιούσε να μάθει πώς τα πηγαίνει ο Lewis από θέμα διαχείρισης καυσίμου, όμως ο μηχανικός του απάντησε ότι δεν του επιτρεπόταν να μοιραστεί αυτή την πληροφορία.
Η διαφορά των δύο πιλότων είχε πια επιστρέψει στα 2 δευτερόλεπτα και ήταν σαφές ότι αν ο Nico σκόπευε να εξαπολύσει επίθεση, θα έπρεπε ξεκινούσε. Στο μεταξύ ο Ericsson κατάφερνε τελικά να επικρατήσει στη μάχη με τον Sainz, για να δεχτεί τα συγχαρητήρια της ομάδας στο team radio.
Η άλλη μάχη, για την τέταρτη θέση, δεν έδειχνε όμως ότι θα είχε ίδια κατάληξη, αφού ο Massa πλέον έχανε χρόνο σε σχέση με τον Vettel.
Τελικά τίποτα δεν άλλαξε ως τον τερματισμό και ο Lewis Hamilton κατέκτησε τη νίκη του Grand Prix Αυστραλίας, μπροστά από τον teammate του. Πραγματικά εξαιρετική εμφάνιση από τον πρωταθλητή του 2014 που σε όλο το τριήμερο απέδειξε ότι δεν έχει σκοπό να μην υπερασπιστεί τον τίτλο του.
Ο Vettel στον πρώτο του αγώνα με τη Ferrari κατάφερε να ανέβει στο βάθρο, γεμίζοντας με χαρά τους εκατομμύρια φανατικούς της ομάδας, ενώ ο Felipe Massa μοιραία περιορίστηκε στην τέταρτη θέση.
Ο συμπατριώτης του και συνονόματος πιλότος της Nasr τερμάτισε στην πέμπτη θέση, σε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα για την ομάδα της Sauber, το οποίο μάλιστα ήρθε και στον παρθενικό του αγώνα, ενώ ο Daniel Ricciardo από την έκτη θέση έδειξε ότι τα πράγματα θα είναι δύσκολα φέτος για την άλλοτε παντοδύναμη Red Bull.
H έβδομη θέση πήγε στον Nico Hulkenberg, μπροστά από τη δεύτερη Sauber με τον Ericsson στο τιμόνι, ενώ οι Sainz και Perez πήραν τους τελευταίους βαθμούς, αφήνοντας τη McLaren του Button στην καθόλου τιμητική για την ομάδα τελευταία θέση.
by AutoGrip
Αποτελέσματα:
Θέση
|
Οδηγός
|
Ομάδα
|
+
|
---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1h31m54.067s |
2 | Nico Rosberg | Mercedes | -7.640 |
3 | Sebastian Vettel | Ferrari | 25.523s |
4 | Felipe Massa | Williams/Mercedes | 29.196s |
5 | Felipe Nasr | Sauber/Ferrari | 1m26.149s |
6 | Daniel Ricciardo | Red Bull/Renault | 1 γύρος |
7 | Nico Hulkenberg | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
8 | Marcus Ericsson | Sauber/Ferrari | 1 γύρος |
9 | Carlos Sainz Jr. | Toro Rosso/Renault | 1 γύρος |
10 | Sergio Perez | Force India/Mercedes | 1 γύρος |
11 | Jenson Button | McLaren/Honda | 2 γύροι |
– | Kimi Raikkonen | Ferrari | Eγκατάλειψη |
– | Max Verstappen | Toro Rosso/Renault | Eγκατάλειψη |
– | Kevin Magnussen | McLaren/Honda | Δεν εκκίνησε |
– | Valtteri Bottas | Williams/Mercedes | Αποσύρθηκε |
– | Daniil Kvyat | Red Bull/Renault | Δεν εκκίνησε |
– | Romain Grosjean | Lotus/Mercedes | Eγκατάλειψη |
– | Pastor Maldonado | Lotus/Mercedes | Σύγκρουση |
– | Will Stevens | Marussia/Ferrari | Αποσύρθηκε |
– | Roberto Merhi | Marussia/Ferrari | Αποσύρθηκε |
Βαθμολογία Οδηγών:
1 | LEWIS HAMILTON | GBR | MERCEDES | 25 |
2 | NICO ROSBERG | GER | MERCEDES | 18 |
3 | SEBASTIAN VETTEL | GER | FERRARI | 15 |
4 | FELIPE MASSA | BRA | WILLIAMS | 12 |
5 | FELIPE NASR | BRA | SAUBER | 10 |
6 | DANIEL RICCIARDO | AUS | RED BULL RACING | 8 |
7 | NICO HULKENBERG | GER | FORCE INDIA | 6 |
8 | MARCUS ERICSSON | SWE | SAUBER | 4 |
9 | CARLOS SAINZ | ESP | TORO ROSSO | 2 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών:
1 | MERCEDES | 43 |
2 | FERRARI | 15 |
3 | SAUBER | 14 |
4 | WILLIAMS | 12 |
5 | RED BULL RACING | 8 |
6 | FORCE INDIA | 7 |
7 | TORO ROSSO | 2 |