Ο μεγάλος τελικός του 2014 ξεκίνησε με τις καλύτερες προϋποθέσεις, με τα μάτια όλων στραμμένα πάνω στις δύο Mercedes των Nico Rosberg και Lewis Hamilton, που θα πάλευαν για τον μεγάλο τίτλο.
Από το pitlane ξεκίνησαν οι Red Bull, μετά το γνωστό θέμα με τις εμπρός πτέρυγες, ενώ ο Fernando Alonso ετοιμαζόταν για τον τελευταίο του αγώνα με τα χρώματα της Ferrari.
Ο Hamilton έκανε πολύ καλύτερη εκκίνηση από τον Rosberg, ή μάλλον… ο Rosberg έκανε πολύ κακή, με αποτέλεσμα ο Βρετανός να φύγει καθαρά μπροστά και ο Nico να παλεύει με τον Felipe Massa. Ακόμα χειρότερη εκκίνηση, σε παρόμοιο σκηνικό, ο Valtteri Bottas, που έπεσε 8ος. Το συμβάν του πρώτου γύρου μεταξύ Hulkenberg και Magnussen εξετάστηκε από τους αγωνοδίκες και ο Nico δέχθηκε τελικά ποινή στάσης 5 δευτερολέπτων.
Ο Hamilton συνέχισε τον καλό ρυθμό, κρατώντας διαφορά ασφαλείας και ίσως απομακρυνόμενος σιγά σιγά από τον Rosberg. Σε αρκετά χειρότερο ρυθμό οι Button και Raikkonen ακολουθούσαν πίσω από τις θέσεις του βάθρου. Πρώτος μπήκε στα pits ο Fernando Alonso, στον 6ο γύρο, βάζοντας τη μαλακή γόμα, επιλέγοντας να ξεφορτωθεί από νωρίς την «ευαίσθητη» μαλακή επιλογή. Button, Kvyat, Raikkonen ακολούθησαν στο ίδιο μοτίβο. Όσο πλησίαζε η ώρα του πρώτου pit stop για τις Mercedes ο Lewis απομακρυνόταν περισσότερο από τον Nico, καθώς η ομάδα αποφάσισε να επεκτείνει το πρώτο κομμάτι του αγώνα τους, λόγω κίνησης στην οποία θα έπεφταν οι οδηγοί μετά το pit stop.
Τα pit stop των Mercedes, με πρώτον τον Hamilton, δεν άλλαξαν την κατάσταση κι έτσι μετά τον 11ο γύρο οι μεταξύ τους θέσεις παρέμειναν ως είχαν, με τον Massa να οδηγεί τον αγώνα, αφού δεν είχε σταματήσει ακόμα. Σ’ εκείνη τη φάση το ενδιαφέρον μας στράφηκε στην εκπληκτική μάχη Ricciardo με Vergne, για την 6η θέση, με τελικό νικητή τον Αυστραλό, αλλά με τους δύο τους να φτιάχνουν βίντεο για highlight… Ο Rosberg έδειξε να βρίσκει καλό ρυθμό με τα νέα ελαστικά, ο Hamilton απάντησε γρήγορα, ελέγχοντας τη διαφορά, ενώ ο Massa επέστρεψε 3ος μετά το δικό του pit stop στον 13ο γύρο.
Παρά την εκκίνηση από το pitlane, Ricciardo και Vettel είχαν καταφέρει να βρεθούν στις θέσεις 4 και 7 στον 20ο γύρο, με μια σειρά από πιεστικά προσπεράσματα και μένοντας πιστοί στη στρατηγική για ένα λιγότερο pit stop (ή τουλάχιστον πιο καθυστερημένου πρώτου) από τους άμεσους αντιπάλους τους.
Στον 23ο γύρο ένα μικρό λάθος έστειλε τον Rosberg εκτός πίστας και ο Nico έχασε περίπου 1.5 δευτερόλεπτο για να επιστρέψει, δίνοντας στον Hamilton μια επιπλέον ανάσα. Τα προβλήματα για τον Nico, όμως, συνέχισαν, με τη Mercedes του να χάνει το σύστημα ανάκτησης ενέργειας ERS και τους χρόνους του να χειροτερεύουν. Ο Rosberg επεσήμανε στην ομάδα πως το πρόβλημα πρέπει να είναι ευρύτερο, τη στιγμή που δεχόταν εύκολα το προσπέρασμα από τον Felipe Massa.
Στον 28ο γύρο εγκατέλειψε με μηχανικό πρόβλημα και φωτιές ο Maldonado, ενώ η προηγούμενη εγκατάλειψη στον αγώνα ήταν από τον Kvyat, στον 16ο γύρο. Λίγο πιο μετά, ενδιαφέρουσα μάχη μεταξύ Button και Alonso (για… πολλούς λόγους) καθώς ο Βρετανός βγήκε από τα pits μπροστά από τον Ισπανό, όμως ο Jenson έκανε γρήγορα ένα μικρό λάθος και έχασε τη 10η θέση. Την ίδια στιγμή ξεκίνησε να χειροτερεύει τον ρυθμό του πολύ και ο Hamilton, όμως φάνηκε ότι επρόκειτο για διαχείριση ασφαλείας μετά το πρόβλημα του Nico. Ο Lewis ζητούσε να χρησιμοποιήσει πλήρως τις δυνατότητες του κινητήρα, όμως από την ομάδα του είπαν πως πρέπει να κάνει υπομονή μέχρι πραγματικά να τις χρειαστεί, σε περίπτωση άμυνας έναντι του Massa.
Μετά το pit stop ο Lewis επέστρεψε σε καλούς ρυθμούς, ώστε να μη χάσει τη θέση του από τον Βραζιλιάνο μετά τη δική του στάση αργότερα. Αντίστοιχα ο Rosberg, σε συνεργασία με την ομάδα, στόχευε πλέον στη διασφάλιση μιας θέσης στην 6άδα, για την περίπτωση που εγκαταλείψει ο Hamilton.
Ενδιαφέρουσα παρουσία συνέχιζε να έχει ο Ricciardo, που στον 38ο γύρο βρισκόταν 3ος, χρωστώντας το τελευταίο του pit stop και έχοντας πίσω του τον Bottas.
Ο Hamilton αντέδρασε στην όποια επίθεση του Massa, κινούμενος ταχύτατα για τους γύρους που έπρεπε και ο Βραζιλιάνος έκανε το pit stop του χωρίς να καταφέρει να βρεθεί πάλι πρώτος. Επιστρέφοντας στην πίστα, ο Massa συνέχισε την πίεση στον Hamilton, ελπίζοντας να εκμεταλλευτεί το όποιο στραβοπάτημα. Ο Lewis απαντούσε μόνο περιστασιακά, ελέγχοντας τον ρυθμό του, ώστε να τερματίσει με ασφάλεια πρώτα απ’όλα τον αγώνα.
Μεγάλη μάχη έδωσε ο Ricciardo στο τέλος, που μετά το δικό του pit stop βρέθηκε 4ος και εκεί τερμάτισε. Λίγο πριν το τέλος ο Rosberg βρέθηκε εκτός και από τη 10άδα και πλέον ο Hamilton δεν είχε λόγο να οδηγήσει συντηρητικά. Η ομάδα είπε στον Nico να εγκαταλείψει, όμως ο Nico -προς τιμήν του- απάντησε πως θέλει να τερματίσει κανονικά, έστω και με αυτό τον τρόπο.
Τελικά ο Lewis πήρε τη μεγάλη νίκη που έδειξε ότι ήθελε από την πρώτη στροφή, χωρίς κανένα επιπλέον πρόβλημα και κατέκτησε τον πολυπόθητο 2ο τίτλο του, ενώ στο βάθρο τον συνόδευσαν οι εξαιρετικοί Massa και Bottas, χαρίζοντας ένα υπέροχο αποτέλεσμα στη Williams!
by AutoGrip
Αποτελέσματα:
Pos | No | Driver | Team | Laps | Time/Retired | Grid | Pts |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 55 | Winner | 2 | 50 |
2 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 55 | +2.5 secs | 4 | 36 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 55 | +28.8 secs | 3 | 30 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 55 | +37.2 secs | 20 | 24 |
5 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 55 | +60.3 secs | 6 | 20 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 55 | +62.1 secs | 12 | 16 |
7 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 55 | +71.0 secs | 11 | 12 |
8 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 55 | +72.0 secs | 19 | 8 |
9 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 55 | +85.8 secs | 8 | 4 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 55 | +87.8 secs | 7 | 2 |
11 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 55 | +90.3 secs | 9 | |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 55 | +91.9 secs | 10 | |
13 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 54 | +1 Lap | 18 | |
14 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 54 | +1 Lap | 1 | |
15 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 54 | +1 Lap | 14 | |
16 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 54 | +1 Lap | 13 | |
17 | 46 | Will Stevens | Caterham-Renault | 54 | +1 Lap | 17 | |
Ret | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 42 | +13 Laps | 16 | |
Ret | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 26 | +29 Laps | 15 | |
Ret | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 14 | +41 Laps | 5 |
Τελική Βαθμολογία Οδηγών:
Pos | Driver | Nationality | Team | Points |
---|---|---|---|---|
1 | Lewis Hamilton | British | Mercedes | 384 |
2 | Nico Rosberg | German | Mercedes | 317 |
3 | Daniel Ricciardo | Australian | Red Bull Racing-Renault | 238 |
4 | Valtteri Bottas | Finnish | Williams-Mercedes | 186 |
5 | Sebastian Vettel | German | Red Bull Racing-Renault | 167 |
6 | Fernando Alonso | Spanish | Ferrari | 161 |
7 | Felipe Massa | Brazilian | Williams-Mercedes | 134 |
8 | Jenson Button | British | McLaren-Mercedes | 126 |
9 | Nico Hulkenberg | German | Force India-Mercedes | 96 |
10 | Sergio Perez | Mexican | Force India-Mercedes | 59 |
11 | Kevin Magnussen | Danish | McLaren-Mercedes | 55 |
12 | Kimi Räikkönen | Finnish | Ferrari | 55 |
13 | Jean-Eric Vergne | French | STR-Renault | 22 |
14 | Romain Grosjean | French | Lotus-Renault | 8 |
15 | Daniil Kvyat | Russian | STR-Renault | 8 |
16 | Pastor Maldonado | Venezuelan | Lotus-Renault | 2 |
17 | Jules Bianchi | French | Marussia-Ferrari | 2 |
18 | Adrian Sutil | German | Sauber-Ferrari | 0 |
19 | Marcus Ericsson | Swedish | Caterham-Renault | 0 |
20 | Esteban Gutierrez | Mexican | Sauber-Ferrari | 0 |
21 | Max Chilton | British | Marussia-Ferrari | 0 |
22 | Kamui Kobayashi | Japanese | Caterham-Renault | 0 |
23 | Will Stevens | British | Caterham-Renault | 0 |
24 | Andre Lotterer | German | Caterham-Renault | 0 |
Τελική Βαθμολογία Κατασκευαστών:
Pos | Team | Points |
---|---|---|
1 | Mercedes | 701 |
2 | Red Bull Racing-Renault | 405 |
3 | Williams-Mercedes | 320 |
4 | Ferrari | 216 |
5 | McLaren-Mercedes | 181 |
6 | Force India-Mercedes | 155 |
7 | STR-Renault | 30 |
8 | Lotus-Renault | 10 |
9 | Marussia-Ferrari | 2 |
10 | Sauber-Ferrari | 0 |
11 | Caterham-Renault | 0 |