Τη δέκατη πέμπτη pole position της καριέρας του κατέκτησε ο Nico Rosberg στις τελευταίες κατατακτήριες της χρονιάς.
Δεν μπόρεσε να τη χαρεί όμως όσο ενδεχομένως θα ήθελε, αφού η δεύτερη θέση που θα έχει στο grid ο Lewis Hamilton, σημαίνει ότι οι ελπίδες του για τίτλο λιγοστεύουν.
Q1
Με τα φώτα στο pitlane να γίνονται πράσινα, ο Will Stevens, ο rookie της Caterham, παρέα με μερικούς ακόμα πιλότους από το πίσω μέρος του grid, βγήκαν στην πίστα. Hamilton και Rosberg δεν άργησαν να ακολουθήσουν, επιλέγοντας μάλιστα να βγουν απευθείας με την πιο μαλακή γόμα. Παρά ένα έντονο μπλοκάρισμα, ο Hamilton προηγήθηκε σε αυτό το αρχικό σημείο της μεταξύ τους μάχης.
Προς το τέλος της διαδικασίας μόνο οι Williams δεν είχαν φορέσει ακόμα τα supersofts. Ο Button στο μεταξύ ανέβαινε τρίτος, για να χάσει λίγο μετά τη θέση του από τον teammate του, ενώ οι Ricciardo, Bottas, Raikkonen, Hulkenberg, Vettel και Kvyat συμπλήρωναν τη δεκάδα. Ο Alonso βρισκόταν σε stint τριών γύρων που τον έφερνε μόλις 11ο.
Δευτερόλεπτα πριν το πέσιμο της σημαίας, οι δύο Sauber, οι δύο Caterham και ο Maldonado βρίσκονταν στη ζώνη του αποκλεισμού. Στο μεταξύ ο Ισπανός της Ferrari είχε πέσει 14ος και δεν φαινόταν ασφαλής, κατάφερε όμως στον τελευταίο του γύρο να ανέβει 10ος.
Τελικά ο Sutil τελευταία στιγμή “πέταξε” τον Grosjean εκτός πρόκρισης, παίρνοντας την 15η θέση, που τον προβίβασε στο Q2. Θυμίζουμε βέβαια ότι ο Γάλλος έχει να εκτίσει και ποινή 20 θέσεων στο grid, που επειδή δεν… υπάρχουν, θα αντισταθμιστούν με ποινή drive through.
Να σημειωθεί ότι ο Bottas ήταν ο μόνος τελικά που έμεινε με τα softs.
Q2
O Perez ήταν ο πρώτος πιλότος που βγήκε στην πίστα για τη δεύτερη από τις τρεις περιόδους των κατατακτήριων δοκιμών. Στα επόμενα 2 λεπτά είχαν ακολουθήσει όλοι ανεξαιρέτως οι οδηγοί.
Hamilton, Massa και Ricciardo ήταν η αρχική πρώτη τριάδα, μπροστά από τον Alonso, καθώς ο Rosberg έχανε τα φρένα στη στροφή 8, καταλήγοντας εκτός πίστας. Ευτυχώς για τον ίδιο συνέχισε χωρίς πρόβλημα και στον επόμενο γύρο του η τάξη επανήλθε, αφού κατέκτησε τη δεύτερη θέση.
Ο Bottas κάνοντας αντίστοιχο χρόνο, μένει τρίτος σε απόσταση αναπνοής. Τελευταία επίθεση από τους οδηγούς, με το χρονόμετρο να κοντεύει να μηδενίσει. Ο Button ανέβηκε στην 6η θέση. Είχε προηγηθεί ένα κωμικοτραγικό team radio, όπου η ομάδα τον καλούσε εν μέσω του Q2 να γυρίσει για ανεφοδιασμό με καύσιμο.
Ο Raikkonen βρισκόταν 9ος, λίγο πριν πέσει άλλη μια θέση από τον Kvyat. Magnussen και Vergne ήταν πλέον στη ζώνη αποκλεισμού. Παρέμειναν εκεί, παρέα με τις Force India και τον Sutil. Στην κορυφή, ο Hamilton παρέμενε πρώτος, ο Massa όμως έπαιρνε τη 2η θέση. Σε συνδυασμό με την τρίτη του Bottas, ο Rosberg περιοριζόταν στην τέταρτη, μπροστά από τους Ricciardo, Button, Alonso, Kvyat, Vettel και βέβαια τον Kimi.
Q3
Μετά από ένα σύντομο διάλειμμα, η μάχη των κατατακτηρίων έμπαινε στην τελική της ευθεία για τελευταία φορά φέτος.
Η έναρξη του Q3 βρήκε τον Bottas να ξεκινάει πρώτος την προσπάθειά του. Λίγο μετά ακολούθησαν όλοι οι πιλότοι, εκτός από τον συμπατριώτη του, Kimi Raikkonen.
Ο πίνακας του live timing γέμισε από μοβ sectors που έγραφαν διαδοχικά οι 4 πιλότοι των Mercedes και Williams. Προβλέψιμα ο Bottas ήταν πρώτος όταν πέρασε τη γραμμή τερματισμού, όμως ο Massa ήταν ακόμα πιο γρήγορος. Ο Rosberg απάντησε αμέσως παίρνοντας την πρωτιά για τον εαυτό του. Το ίδιο φιλοδοξούσε να κάνει και ο Hamilton, αλλά ένα μπλοκάρισμα στην τελευταία στροφή σήμαινε ότι θα έπρεπε να μείνει δεύτερος. Είχε όμως άλλη μία ευκαιρία.
Ο Kimi ήταν ο μόνος πιλότος που δεν είχε γράψει χρόνο σε αυτή τη φάση, οπότε ακολούθησε γρήγορα τις Red Bull και τον Rosberg, στη δεύτερη προσπάθειά τους. Ο Hamilton ήταν ο τελευταίος που εγκατέλειψε το γκαράζ του. Bottas και Rosberg βελτίωναν τους χρόνους τους, με τον Φιλανδό να κάνει το καλύτερο πρώτο sector.
Τελικά όμως δεν κατάφερνε να βρεθεί πάνω από την τρίτη θέση. Ο Rosberg κατέβασε το χρόνο του κατά 2 δέκατα, σε αντίθεση με τον Massa που δεν βελτίωσε. Ο Hamilton δεν κατάφερε να βρει το χρόνο που του έλειπε και περιορίστηκε στη δεύτερη θέση, που βέβαια του φτάνει για να στεφθεί πρωταθλητής, ακόμα και αν ο Rosberg νικήσει.
Ricciardo, Vettel, Kvyat, Button, Raikkonen και Alonso συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα του αυριανού grid.
by AutoGrip
Pos
|
No
|
Driver
|
Team
|
Q1
|
Q2
|
Q3
|
Laps
|
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:41.308 | 1:41.459 | 1:40.480 | 13 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:41.207 | 1:40.920 | 1:40.866 | 12 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:42.346 | 1:41.376 | 1:41.025 | 18 |
4 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:41.475 | 1:41.144 | 1:41.119 | 20 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:42.204 | 1:41.692 | 1:41.267 | 12 |
6 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:42.495 | 1:42.147 | 1:41.893 | 17 |
7 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:42.302 | 1:42.082 | 1:41.908 | 18 |
8 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:42.137 | 1:41.875 | 1:41.964 | 18 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:42.439 | 1:42.168 | 1:42.236 | 15 |
10 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:42.467 | 1:41.940 | 1:42.866 | 19 |
11 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:42.104 | 1:42.198 | 13 | |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:42.413 | 1:42.207 | 12 | |
13 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:42.654 | 1:42.239 | 15 | |
14 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:42.444 | 1:42.384 | 12 | |
15 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:42.746 | 1:43.074 | 14 | |
16 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:42.768 | 8 | ||
17 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:42.819 | 8 | ||
18 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:42.860 | 8 | ||
19 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:44.540 | 7 | ||
20 | 46 | Will Stevens | Caterham-Renault | 1:45.095 | 8 | ||
Q1 107% Time | 1:48.291 |