Ένας αποφασισμένος Lewis Hamilton άρπαξε την ευκαιρία στη Suzuka και επανήλθε δυναμικά στις νίκες, αφήνοντας πίσω του Rosberg και Vettel.
Στην εκκίνηση ο Hamilton κατάφερε να περάσει μπροστά βουτώντας στο κενό μεταξύ της πρώτης και δεύτερης στροφής, ενώ οι Ricciardo και Massa πλήγωσαν τα ελαστικά τους, αφού τα μονοθέσιά τους ακούμπησαν μεταξύ τους στην ευθεία. Ο Perez βρέθηκε νωρίς στην αμμοπαγίδα μετά από επαφή, καταφέρνοντας όμως να επιστρέψει στην πίστα. Στον πρώτο γύρο ο Alonso είχε μπει στη 10άδα και ο Verstappen ήδη στην 13η θέση. Παρά τη μαχητικότητά τους, σύντομα οι Alonso και Button στέκονταν ανυπεράσπιστοι στην ευθεία, δεχόμενοι προσπεράσματα από τους Sainz και Verstappen και Nasr αντίστοιχα, με τον Fernando να δηλώνει στον ασύρματο ότι αυτό που συμβαίνει είναι απλά ντροπιαστικό. Οι αναφορές του Ισπανού στην επίδοση του μονοθεσίου και ειδικά στον αδύναμο κινητήρα θα ήταν συνεχείς και μέσα στο υπόλοιπο του αγώνα…
Ο Nico Rosberg είχε πέσει στην 4η θέση μετά την αντιπαράθεση με τον Lewis στις πρώτες στροφές και δεν έβρισκε τρόπο να περάσει τον μαχητικό Bottas μπροστά του, παρά τις αλλαγές στις ρυθμίσεις του κινητήρα για επιπλέον ισχύ. Κι ενώ ο Hamilton απομακρυνόταν, με τον Vettel πίσω του, ο Nico αναγκάστηκε να κάνει πίσω στο κυνήγι, για να προστατέψει τον κινητήρα του, αφήνοντας την προσπάθεια για αργότερα.
Στον 10ο γύρο άρχισαν τα πρώτα κανονικά pit stops, με τα μονοθέσια στη μέση του grid να ξεκινούν τη διαδικασία, όμως ήταν η κίνηση της Williams, με τον Bottas για αλλαγή στον 12ο γύρο, που έστρεψε το ενδιαφέρον μας στη στρατηγική των θέσεων για το βάθρο. Άμεσα αντέδρασε η Ferrari, βάζοντας τον Vettel για αλλαγή σε νέα ελαστικά μεσαίας γόμας. Στον 15ο γύρο ο Rosberg άλλαξε σε σκληρά ελαστικά και επανήλθε στην πίστα καθαρά πίσω από τον Bottas, πιέζοντας γρήγορα τη Williams και τελικά περνώντας λίγους γύρους μετά με μια θεαματική βουτιά στα φρένα του Casio Triangle. Στάση και για τον Hamilton, που επέστρεψε άνετα πρώτος στην πίστα μπροστά από τον Vettel, κρατώντας τη μεσαία γόμα και κινούμενος αμέσως ταχύτατα. Ο Bottas άρχισε να έχει προβλήματα και από τον Raikkonen, που άρχισε να ανεβάζει στροφές σε αυτό το κομμάτι του αγώνα.
Στον 30ο γύρο ο Rosberg έκανε τη δεύτερη στάση του, προλαβαίνοντας τον Vettel, με την ελπίδα του προσπεράσματος μέσω στρατηγικής. Αυτό δούλεψε πολύ καλά για τον Raikkonen, που βρέθηκε μπροστά από τον Bottas όταν ο πιλότος της Williams επέστρεψε στην πίστα μετά τη στάση του. Η Ferrari αντέδρασε άμεσα με τον Vettel, όμως ένας γύρος ήταν αρκετός για να χαθεί η 2η θέση. Ο Rosberg πέρασε οριακά μπροστά καθώς ο Seb έβγαινε από το pitlane! Σύντομα έκανε το τελευταίο του pit stop και ο Hamilton, αλλάζοντας σε σκληρή γόμα για το υπόλοιπο του αγώνα.
Button και Alonso λίγο έξω από τη 10άδα αγωνίζονταν μάταια καθώς δέχονταν προσπεράσματα απ’ όλους τους αντιπάλους τους χωρίς ελπίδα σοβαρής αντίστασης. Με 10 γύρους να απομένουν ο Vettel δεν έδειχνε να εγκαταλείπει τη μάχη με τον Rosberg, με τον Γερμανό να προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τα ντουμπλαρίσματα και τον πιλότο της Mercedes να απαντά κάθε φορά που έβρισκε ελεύθερο πεδίο. Πιο πίσω, ενδιαφέρον είχε η εσωτερική μάχη των Toro Rosso, καθώς ο Verstappen είχε πια βρεθεί πίσω από τον Sainz, στη μάχη για την 9η θέση. Ο Ολλανδός βούτηξε με την πρώτη ευκαιρία με θεαματικό τρόπο στα φρένα του Casio Triangle, διατηρώντας στην ευθεία και το δικαίωμα χρήσης DRS για να απομακρυνθεί, καθώς το σημείο ανίχνευσης της διαφοράς είναι πιο πίσω.
Αθόρυβα, σχετικά, είχαν διατηρηθεί στις θέσεις 6, 7 και 8 οι Hulkenberg, Grosjean και Maldonado, χωρίς να μπλέξουν ιδιαίτερα σε μάχες με άλλους οδηγούς ή μεταξύ τους. Η απειρία στοίχισε στον Ericsson, που είδε να χάνει τη θέση του ένα γύρο πριν το τέλος από τον Kvyat, καθώς έδινε χώρο στον Raikkonen λόγω μπλε σημαίας.
Με τη νίκη του αυτή ο Hamilton παίρνει νέα ανάσα στη μάχη του πρωταθλήματος, ενώ σίγουρα ο Nico Rosberg θα σκέφτεται την ευκαιρία της pole position που χάθηκε από νωρίς στον αγώνα. Ικανοποίηση θα πρέπει να επικρατεί στο στρατόπεδο της Ferrari, που ίσως μπορούσε όμως να έχει κρατήσει τη 2η θέση μια μια μικρή διαφοροποίηση στη στρατηγική.
Αποτελέσματα
Θ.
|
Οδηγός
|
Ομάδα
|
–
|
Β
|
---|---|---|---|---|
1 | LEWIS HAMILTON | MERCEDES | 1:28:06.508 | 25 |
2 | NICO ROSBERG | MERCEDES | +18.964s | 18 |
3 | SEBASTIAN VETTEL | FERRARI | +20.850s | 15 |
4 | KIMI RÄIKKÖNEN | FERRARI | +33.768s | 12 |
5 | VALTTERI BOTTAS | WILLIAMS | +36.746s | 10 |
6 | NICO HULKENBERG | FORCE INDIA | +55.559s | 8 |
7 | ROMAIN GROSJEAN | LOTUS | +72.298s | 6 |
8 | PASTOR MALDONADO | LOTUS | +73.575s | 4 |
9 | MAX VERSTAPPEN | TORO ROSSO | +95.315s | 2 |
10 | CARLOS SAINZ | TORO ROSSO | +1 lap | 1 |
11 | FERNANDO ALONSO | MCLAREN | +1 lap | 0 |
12 | SERGIO PEREZ | FORCE INDIA | +1 lap | 0 |
13 | DANIIL KVYAT | RED BULL RACING | +1 lap | 0 |
14 | MARCUS ERICSSON | SAUBER | +1 lap | 0 |
15 | DANIEL RICCIARDO | RED BULL RACING | +1 lap | 0 |
16 | JENSON BUTTON | MCLAREN | +1 lap | 0 |
17 | FELIPE MASSA | WILLIAMS | +2 laps | 0 |
18 | ALEXANDER ROSSI | MARUSSIA | +2 laps | 0 |
19 | WILL STEVENS | MARUSSIA | +3 laps | 0 |
20 | FELIPE NASR | SAUBER | DNF | 0 |
Βαθμολογία Οδηγών
1 | LEWIS HAMILTON | GBR | MERCEDES | 277 | |
2 | NICO ROSBERG | GER | MERCEDES | 229 | |
3 | SEBASTIAN VETTEL | GER | FERRARI | 218 | |
4 | KIMI RÄIKKÖNEN | FIN | FERRARI | 119 | |
5 | VALTTERI BOTTAS | FIN | WILLIAMS | 111 | |
6 | FELIPE MASSA | BRA | WILLIAMS | 97 | |
7 | DANIEL RICCIARDO | AUS | RED BULL RACING | 73 | |
8 | DANIIL KVYAT | RUS | RED BULL RACING | 66 | |
9 | ROMAIN GROSJEAN | FRA | LOTUS | 44 | |
10 | SERGIO PEREZ | MEX | FORCE INDIA | 39 | |
11 | NICO HULKENBERG | GER | FORCE INDIA | 38 | |
12 | MAX VERSTAPPEN | NED | TORO ROSSO | 32 | |
13 | FELIPE NASR | BRA | SAUBER | 17 | |
14 | PASTOR MALDONADO | VEN | LOTUS | 16 | |
15 | CARLOS SAINZ | ESP | TORO ROSSO | 12 | |
16 | FERNANDO ALONSO | ESP | MCLAREN | 11 | |
17 | MARCUS ERICSSON | SWE | SAUBER | 9 | |
18 | JENSON BUTTON | GBR | MCLAREN | 6 |
Βαθμολογία Κατασκευαστών
1 | MERCEDES | 506 |
2 | FERRARI | 337 |
3 | WILLIAMS | 208 |
4 | RED BULL RACING | 139 |
5 | FORCE INDIA | 77 |
6 | LOTUS | 60 |
7 | TORO ROSSO | 44 |
8 | SAUBER | 26 |
9 | MCLAREN | 17 |