Το χαμηλού κόστους Sandero είναι το πιο δημοφιλές όχημα σε πωλήσεις του ομίλου Renault κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2018 μπροστά από το Clio IV. Το Duster είναι επίσης σε πολύ καλά επίπεδα. Από την άλλη πλευρά, τα μεγάλα Talisman και Espace V βρίσκονται σε πτώση. Η Renault τα πάει εξαιρετικά στα entry level οχήματα, αλλά αποτυγχάνει στα Premium.
Αν μη τι άλλο είναι έκπληξη. Το πιο δημοφιλές αυτοκίνητο της Renault δεν είναι το Clio! Αλλά το … Sandero, το χαμηλού κόστους όχημα της Dacia. Το μικρο όχημα έχει περάσει στην πρώτη θέση κατά τους πρώτους εννέα μήνες του έτους με 357.246 μονάδες (για το Sandero I και II, έναντι 375.500 πέρυσι κατά την ίδια περίοδο), σύμφωνα με τα εσωτερικά στοιχεία του κατασκευαστή. Κατασκευάζεται στη Ρουμανία, τη Ρωσία, το Μαρόκο, την Αλγερία, το Ιράν, τη Ρωσία, τη Βραζιλία, την Αργεντινή και την Κολομβία, φτάνει στο 45% στην γηραιά ήπειρο (εξαιρουμένης της Ρωσίας).
Το Renault Clio IV ξεκίνησε το 2012, έφτασε τις 315.540 πωλήσεις για τους πρώτους εννέα μήνες, ένα καλό αποτέλεσμα (σε σύγκριση με 296.300 πωλήσεις πέρυσι κατά την ίδια περίοδο) για ένα όχημα στο τέλος της εμπορικής ζωής του. Κυρίως παράγεται στην Τουρκία (83%) και πολύ λίγο στη Γαλλία, είναι πάνω από το 80% στην Ευρώπη. Θα αντικατασταθεί το 2019. Τρίτο με τις μεγαλύτερες πωλήσεις: το Dacia Duster, συναρμολογημένο στη Ρουμανία, τη Ρωσία, την Ινδία, τη Βραζιλία και την Κολομβία. Ανανεωμένο στο τέλος του 2017, έφτασε τις 261.200 μονάδες (έναντι 230.650 το 2017 σε διάστημα εννέα μηνών) με τα λογότυπα των Dacia και Renault. Ακολουθεί το μικρό SUV Captur (243.000, συμπεριλαμβανομένης της εκτεταμένης ρωσικής και της νοτιοαμερικανικής έκδοσης). Το συμπαγές Mégane IV παραμένει πίσω (228.600 μονάδες σύμφωνα με τα στοιχεία).
Καμία επιτυχία στα Μεγάλα
Εάν η Renault πωλεί πολύ καλά τα μικρά της αυτοκίνητα και τα χαμηλού κόστους οχήματα της οποίας είναι αναγνωρισμένος παγκόσμιος ειδικός, ο γαλλικός όμιλος από την άλλη πλευρά έχει πολλά προβλήματα στα high-end. Είναι το λιγότερο που μπορούμε να πούμε! Το μεγάλο Talisman είναι ημι-αποτυχία και επιπλέον εξαντλείται (19.700 πωλήσεις στο 9μηνο, έναντι 34.200 πέρυσι). Ακόμη και η προσθήκη της κορεατικής έκδοσης SM6 (που προορίζεται για την τοπική αγορά), το συνολικό ποσό φτάνει τις 37.400 μονάδες, σχεδόν κατά το ήμισυ πάνω από ένα χρόνο! Το Espace V με μόλις 11.000 παγκόσμιες πωλήσεις (14.480 πέρυσι).
Οι συνολικές πωλήσεις αυξήθηκαν στους πρώτους εννέα μήνες κατά 8,1% σε 2,97 εκατομμύρια μονάδες, εκ των οποίων τα 1,5 εκατομμύρια στην Ευρώπη (+ 5,6%). Οι πωλήσεις μόνο τον Σεπτέμβριο υποχώρησαν κατά 18,5% στις 257.500 μονάδες, εκ των οποίων 114.700 στην Ευρώπη (-25,6%). Η κατάδυση στην Γηραιά Ήπειρο οφείλεται στις εξαιρετικές πωλήσεις τον Αύγουστο λίγο πριν την αλλαγή των προτύπων έγκρισης Euro 6 D. Η Renault καθυστέρησε να φέρει τα νέα πρότυπα των μοντέλων της, έχασε τα αποθέματά της για υψηλές εκπτώσεις τον Αύγουστο, προκαλώντας πτώση στις πωλήσεις τον περασμένο μήνα.
Οι πωλήσεις στην Ευρώπη καταρρέουν τον Σεπτέμβριο
Ο κύκλος εργασιών του ομίλου για το εννεάμηνο παρέμεινε στα 41,4 δισ. Ευρώ. Η Renault δήλωσε ότι η παγκόσμια αγορά θα πρέπει να αυξηθεί κατά 2% σε σύγκριση με το 2017 κατά τη διάρκεια του έτους. Η ευρωπαϊκή αγορά αναμένεται να αυξηθεί κατά περισσότερο από 1,5%, με αύξηση άνω του 4% για τη Γαλλία. Στο πλαίσιο αυτό, η Renault επιβεβαιώνει τους στόχους της να αυξήσει τον κύκλο εργασιών της (με σταθερές συναλλαγματικές ισοτιμίες και περίμετρο το 2018, να διατηρήσει λειτουργικό περιθώριο άνω του 6% για να δημιουργήσει θετική λειτουργική ταμειακή ροή από τις δραστηριότητες αυτοκινήτου).
Οι μετοχές της Renault έχασαν περισσότερο από το 5% στις πρώτες συναλλαγές στο Χρηματιστήριο του Παρισιού, πέφτοντας στο χαμηλότερο επίπεδο εδώ και τρία χρόνια, πριν ανακάμψουν ελαφρώς. Εξαιρουμένης της ενοποίησης της ρωσικής Avtovaz (Lada), οι πωλήσεις της αυτοκινητοβιομηχανίας μειώθηκαν κατά 8,4% σε 10,06 δισ. Ευρώ το τελευταίο τρίμηνο. Η Renault εξηγεί αυτή την πτώση της δραστηριότητας λόγω των αρνητικών επιδράσεων στο νόμισμα σε κύριες αγορές της (το πέσο της Αργεντινής, το βραζιλιάνικο ρεαλ, η τουρκική λίρα και το ρωσικό ρούβλι). “Υπάρχει μεγάλη αρνητική επίδραση των νομισμάτων” που αντισταθμίζεται εν μέρει από την αύξηση των τιμών, λέει ο Gaëtan Toulemonde, ειδικός της Deutsche Bank. Η Renault αντιμετωπίζει αβεβαιότητες στη Νότια Αμερική και το Ιράν.
(challenges.fr)
Φωτογραφία: autoexpress.co.uk