Το πρώτο αυτοκίνητο rally κατηγορίας R4 αναπτύχθηκε από την ισπανική ASM Motorsport είναι ήδη γεγονός. Είναι μια από τις πρώτες μονάδες που θα βρεθούν στην άσφαλτο παγκοσμίως σε αυτή τη νέα κατηγορία της FIA. Σκοπός της νέας κατηγορίας R4 είναι να μειώσει το κόστος για τους οδηγούς και τις ομάδες.

Η πρεμιέρα πραγματοποιήθηκε κατά τη διάρκεια δοκιμών που πραγματοποιήθηκε στο Circuit de Mora d’Ebre, της Βαρκελώνης, με σκοπό να αξιολογηθεί επιτόπου η σωστή λειτουργία του οχήματος. Με αυτόν τον τρόπο ολοκληρώθηκε η διαδικασία δημιουργίας αυτής της νέας μονάδας, η οποία απαιτούσε 12 μήνες έντονης εργασίας που περιείχε τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την προετοιμασία και το ομολογκαρισμα.
Από τώρα και στο εξής είναι έτοιμο να κάνει ντεμπούτο σε εθνικούς αγώνες, στα περιφερικά πρωταθλήματα της FIA και ακόμη στην επόμενη σεζόν του WRC, η οποία θα ξεκινήσει στο Ράλλυ Μόντε Κάρλο το 2020. Στην πραγματικότητα, το πρωτάθλημα του WRC θα έχει μια νέα κατηγορία που θα ονομάζεται Rally 2 Kit που δημιουργήθηκε ειδικά για τα οχήματα R4, το οποίο θα είναι ακριβώς κάτω από το Rally 2 (μέχρι τώρα γνωστό ως R5).

Το πρώτο από τα αυτοκίνητα της ASM Motorsport έχει κατασκευαστεί στο σώμα ενός Dacia Sandero, στο οποίο έχουν χρησιμοποιηθεί πολλές ενισχύσεις για να καταστεί το σασί πιο άκαμπτο. Όσον αφορά μηχανικά, το κιτ αναπτύχθηκε αποκλειστικά από την Oreca έχει συναρμολογηθεί ειδικά για την κατηγορία R4, το οποίο περιλαμβάνει ένα 1.6 turbo κινητήρα, σύστημα τετρακίνησης, διαδοχική μετάδοση 5 ταχυτήτων, αναρτήσεις και φρένα. Η ASM Motorsport για την ολοκλήρωση του αυτοκινήτου συνείσφερε στο αεροδυναμικό κιτ, σύστημα ψύξης, ηλεκτρική εγκατάσταση, σύστημα διεύθυνσης και ανάρτηση, μεταξύ άλλων.

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των οχημάτων R4 είναι η μείωση του κόστους, κάτι που έρχεται σε αντίθεση με τις εξαιρετικές επιδόσεις του οχήματος. Στην πραγματικότητα, το Dacia Sandero R4 είναι μόλις μισό δευτερόλεπτο πιο αργό ανά χιλιόμετρο από ένα όχημα κατηγορίας R5, αλλά πολύ φθηνότερο, ειδικά επειδή μειώνει σημαντικά το κόστος συντήρησης. Ωστόσο, εκτιμάται ότι η εξοικονόμηση ανά χιλιόμετρο σε σχέση με ένα R5 είναι 50%, ενώ το αρχικό κόστος είναι χαμηλότερο κατά 30%.