Η γκάμα της Dacia θα ανανεωθεί, το 2021, με ένα νέο μοντέλο. Χωρίς να έχει επιτύχει την επιθυμητή επιτυχία, το Lodgy θα αντικατασταθεί από ένα όχημα που μπορεί να μεταφέρει 7 επιβάτες, με μια πιο μοντέρνα εμφάνιση. Επιπλέον, θα εγκαινιάσει την υβριδική τεχνολογία για την Dacia.
Η επόμενη χρονιά υπόσχεται να είναι πολυάσχολη για τη Dacia. Η ρουμανική μάρκα, που συχνά θεωρείται “γαλλική” λόγω της ένταξής της στον όμιλο Renault, θα ανανεώσει ένα μεγάλο μέρος της γκάμας της (Sandero, Logan, Dokker …). Αυτό ισχύει και με το Spring, το πρώτο 100% ηλεκτρικό αστικό SUV της μάρκας, το οποίο θα βασίζεται εξ ολοκλήρου σε τεχνικά στοιχεία στο Renault K-ZE που κατασκευάζεται και διατίθεται στην Κίνα. Το μοντέλο Dacia θα συναρμολογείται επίσης στην Κίνα πριν εισαχθεί στην Ευρώπη.
Ένα SUV αντί για ένα minivan
Πράγματι, το Lodgy, του οποίου οι πωλήσεις αποτυγχάνουν (6.627 στη Γαλλία το 2019, όταν το Duster πλησιάζει τις 50.000 μονάδες) θα υποκύψει το επόμενο έτος. Ωστόσο, η Dacia σκοπεύει να το διατηρήσει, στη γκάμα της, ως ένα νέο μοντέλο ικανό να μεταφέρει έως και 7 επιβάτες. Αυτός είναι ο ρόλος αυτού του νεοεισερχόμενου μοντέλου του οποίου το στυλ θα είναι πιο… μοντέρνο. Η ύπαρξή του έχει αναφερθεί στο παρελθόν, ειδικά όταν υπήρχαν φήμες οτι το Duster θα ερχόταν και ως 7θέσιο. Από την πλευρά του σχεδιασμού, δεν θα είναι ένα μεγαλύτερο Duster, αλλά ένα μοντέλο με τη δική του προσωπικότητα, χρησιμοποιώντας στιλιστικούς κώδικες που θα αναμιγνύουν τα νέα σχεδιαστικά στοιχεια της μάρκας. Έχοντας μήκος περίπου 4,50 m, λίγο πολύ το μέγεθος του Lodgy, αυτό το “SUV” θα αντισταθμίσει το μέγεθός του με μια σχετικά τετράγωνη σιλουέτα για να προσφέρει αρκετό χώρο στο εσωτερικό.
Στην πλατφόρμα του Clio V
Από τεχνικής άποψης, αυτό το μοντέλο θα υιοθετήσει την πλατφόρμα CMF-B της Renault-Nissan Alliance. Θα είναι μια εξέλιξη της τεχνικής βάσης για μοντέλα “Access Spec”. Έτσι, αυτό το SUV δεν θα μπορεί να λάβει, ακόμη και προαιρετικά, όλα τα βοηθήματα οδήγησης των μοντέλων “High Spec” (Νέα Clio 5 – Captur 2), όπως το ημι-αυτόνομο σύστημα οδήγησης επιπέδου 2. Ωστόσο, αυτό δεν θα το εμποδίσει να έχει ανιχνευτές τυφλού σημείου ή το σύστημα προειδοποίησης αναχώρησης λωρίδας.
Ωστόσο, θα είναι σε θέση να μετατραπεί σε υβριδικό. Πράγματι, το σύστημα E-Tech που ξεκίνησε από το Clio που κυκλοφόρησε πρόσφατα, θα προσαρμοστεί, για πρώτη φορά, στο εσωτερικό ενός Dacia. Απομένει να δούμε αν θα αναπτύξει 140 ίππους όπως και στο αυτοκίνητο πόλης της Renault… Μια άνευ προηγουμένου προσφορά για τη ρουμανική μάρκα που θα της επέτρεπε να μειώσει το συνολικό αριθμό των ρύπων της γκάμας οχημάτων της. Αυτή η υβριδική έκδοση θα κυκλοφορήσει περίπου 3 έως 6 μήνες μετά τον υπόλοιπο κατάλογο. Αυτός θα αποτελείται από συμβατικούς κινητήρες, με το δίδυμο 1,0 και 1,3 TCe βενζίνης και ο 1,5 Blue dCi για το ντίζελ.
Τι γίνεται με την αρθρωτότητα;
Στο εσωτερικό, η παρουσίαση θα ακολουθήσει το μονοπάτι που θα ξεκινήσει από το μελλοντικό Sandero, με ένα ψηφιακό tablet ενθρονισμένο στο ταμπλό. Μια διάταξη που θα βελτιώσει την οθόνη αφής σε σύγκριση με τα προηγούμενα σύστημα της Dacia. Το σύστημα Media Nav θα αντικατασταθεί από μια πιο σύγχρονη προσφορά. Οσον αφορά τους χώρους, θα είναι σωστός για 7 επιβάτες το μέγιστο, το άγνωστο, σε αυτό το στάδιο, παραμένει ο τύπος του πάγκου της σειράς δύο: θα είναι, όπως στο Lodgy, ένα σύστημα κλίσης ή ένα πιο μοντέρνο, συρόμενη έκδοση; Επιπλέον, είναι συμβατό το υβριδικό σύστημα με την προσφορά 7 θέσεων ή θα προσφέρεται μόνο σε έκδοση 5 θέσεων; Τόσες πολλές ερωτήσεις που θα βρουν απαντήσεις από την άνοιξη του 2021, όταν κυκλοφόρησει το μοντέλο. Η έκδοση E-Tech θα κυκλοφορήσει στην αγορά λίγους μήνες αργότερα.
Όσον αφορά την τιμή, ένα βασικό στοιχείο της Dacia, σίγουρα θα περιοριστεί. Πιθανότατα στο επίπεδο ενός τρέχοντος Lodgy, και επομένως λογικά πιο ακριβό από το Duster.