Η AvtoVAZ αποφάσισε να θέσει τέρμα στις εξαγωγές αυτοκινήτων Lada στην ευρωπαϊκή αγορά. Ένας εκπρόσωπος της ρωσικής αυτοκινητοβιομηχανίας τόνισε ότι οι εξαγωγές προς τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα σταματήσουν. Δεν είναι γνωστό πότε θα επιστρέψει η ρωσική μάρκα στην ΕΕ. Ο λόγος? Οι κανονισμοί εκπομπών ρύπων. Η εταιρεία δεν θα αναγνωρίσει τα οχήματά της σύμφωνα με το πρότυπο Euro 6d.
Η Lada υπολογιζόταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Αν και η παρουσία της ρωσικής μάρκας στη Δυτική Ευρώπη είναι πρακτικά μαρτυρική, η AvtoVAZ, η εταιρεία που κατέχει τη γνωστή εταιρεία αυτοκινήτων, αποφάσισε να κλείσει τη κάνουλα και να σταματήσει να εξάγει αυτοκίνητα στην γηραιά ήπειρο. Αυτό επιβεβαιώθηκε από έναν ανώτερο υπάλληλο της εταιρείας σε δηλώσεις σε ψηφιακά μέσα.
Ο λόγος που οδήγησε την AvtoVAZ να επιλέξει να σταματήσει τις εξαγωγές αυτοκινήτων Lada στην ΕΕ δεν είναι άλλος από τους κανονισμούς για τις εκπομπές ρύπων που είναι όλο και πιο αυστηροί. Η μάρκα δεν θα έχει κινητήρες εγκεκριμένους για το πρότυπο Euro 6d: “Σε σχέση με τη σκλήρυνση των περιβαλλοντικών προτύπων στις ευρωπαϊκές χώρες, προσαρμόζουμε την εξαγωγική μας πολιτική στην περιοχή αυτή”.
Συγκεκριμένα, οι εξαγωγές νέων αυτοκινήτων στη Γερμανία και την Αυστρία θα ολοκληρωθούν έως τα μέσα της άνοιξης. Θα εξακολουθήσει να υπάρχει η δυνατότητα να αποκτήσετε ένα Lada στην Ευρώπη, εφόσον υπάρχουν διαθέσιμα αποθέματα σε ευρωπαϊκές αποθήκες. Μόλις εξαντληθεί και ολοκληρωθούν οι εξαγωγές, η μάρκα θα σταματήσει από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Παρά την καταστροφή μιας από τις μεγαλύτερες αγορές αυτοκινήτου, τα σχέδια παγκόσμιας επέκτασης της Lada δεν αποθηκεύτηκαν σε συρτάρι. Η μάρκα θα συνεχίσει να στοιχηματίζει σε διάφορες αγορές σε όλο τον κόσμο: “Έχουμε σχέδια να δημιουργήσουμε μια παγκόσμια οπτική σε στενή συνεργασία με τους εταίρους της Συμμαχίας μας (Renault-Nissan-Mitsubishi) και να επιστρέψουμε στις αγορές αυτές”.
Η AvtoVAZ εξετάζει την ενεργό ανάπτυξη στις ακόλουθες περιοχές: Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ), ιδίως το Καζακστάν, τη Λευκορωσία, το Ουζμπεκιστάν και τη Λατινική Αμερική και τη Μέση Ανατολή.
Κατά τη διάρκεια του 2018, τα πράγματα πήγαν σχετικά καλά για την Lada στην Ευρώπη, αντιπροσωπεύοντας συνολικά 5.325 μονάδες, 65 περισσότερες από ό, τι το 2017. Ωστόσο, απέχει πολύ από το καλύτερο ρεκόρ της στην γηραιά ήπειρο. Εν ολίγοις, με αυτόν τον όγκο πωλήσεων, η παρουσία της Lada στην ευρωπαϊκή αγορά ήταν, όπως επισημάνθηκε στην αρχή του άρθρου, πρακτικά μαρτυρική.
(sputniknews.com)