Renault News
Renault Renault–Nissan-Mitsubishi

Η Nissan δηλώνει άγνοια για τα περί συγχώνευσης με την Renault και Fiat Chrysler

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan και ένας αξιωματούχος της ιαπωνικής κυβέρνησης δήλωσαν άγνοια σχετικά με τις φήμες ότι η Renault-Nissan οδεύει προς συγχώνευσή και στη συνέχεια θα υπάρξει μια ενδεχόμενη σύμπραξη με τη Fiat Chrysler Automobiles. Εν το μεταξύ η Γαλλία προσπάθησε να μειώσει τις πιθανότητες.

Οι Financial Times ανέφεραν ότι ο Γάλλος κατασκευαστής σκοπεύει να ξαναρχίσει τις συνομιλίες για συγχώνευση με τη Nissan εντός ενός έτους ως το πρώτο βήμα προς τη δημιουργία ενός μεγαλύτερου ομίλου αυτοκινήτων που θα μπορούσε να περιλαμβάνει προσφορά και από τις δύο εταιρείες για τη Fiat. Οι εκπρόσωποι της Renault, της Nissan και της Fiat Chrysler αρνήθηκαν να σχολιάσουν τα δημοσιεύματα.

Ο διευθύνων σύμβουλος της Nissan Hiroto Saikawa δήλωσε την Πέμπτη ότι δεν γνώριζε τις συζητήσεις για πιθανή προσφορά για την FCA. Επίσης, ο επικεφαλής της υπουργικής γραμματείας της Ιαπωνίας, Yoshihide Suga, δήλωσε ότι η κυβέρνηση δεν γνωρίζει τα γεγονότα που σχετίζονται με αναφορές σχετικά με την επανέναρξη των συνομιλιών συγχώνευσης Nissan και Renault. Πρόσθεσε ότι οποιαδήποτε συγκεκριμένη κίνηση προς διατήρηση ή ενίσχυση της συμμαχίας θα πρέπει να συζητηθεί “κατά τρόπο ικανοποιητικό” στα συνδεδεμένα μέρη. Ο διευθύνων σύμβουλος της Mitsubishi Motors Osamu Masuko είπε επίσης ότι δεν άκουσε «απολύτως τίποτα» για τέτοιες συνομιλίες.

Το γαλλικό κράτος είναι ο πιο ισχυρός μέτοχος της Renault με επιπλέον δικαιώματα ψήφου και μερίδιο 15%. “Η απόλυτη προτεραιότητα για το γαλλικό κράτος είναι η Renault-Nissan Alliance”, δήλωσε ο Γάλλος κυβερνητικός εκπρόσωπος Benjamin Griveaux.

Η Renault και η Nissan ξεκίνησαν νωρίτερα αυτό το μήνα ένα νέο συμβούλιο για να διοικήσουν τη συμμαχία τους, η οποία βρίσκεται σε δύσκολη θέση μετά από τη σύλληψη του πρώην επικεφαλής Carlos Ghosn τον Νοέμβριο, ο οποίος αναμένει να δικαστεί για φερόμενες οικονομικές ατασθαλίες. Έχει αρνηθεί τις κατηγορίες. Ο κ. Ghosn σχεδίαζε να εδραιώσει τη συμμαχία, όμως μια τέτοια κίνηση αντιμετώπιζε αντίσταση από την Nissan λόγω της ανισορροπίας ισχύος στο πλαίσιο της συμμετοχικής διάρθρωσης της εταιρείας.

Το νέο συμβούλιο της συμμαχίας υπό την ηγεσία του νέου προέδρου της Renault, Jean-Dominique Senard, έχει βελτιώσει την εμπιστοσύνη, ώστε οι δύο πλευρές να μπορέσουν να προχωρήσουν σε σχέδια συγχώνευσης, ανέφεραν οι Financial Times επικαλούμενοι άγνωστους ανθρώπους εξοικειωμένους με τη σκέψη των δύο πλευρών.

Ο συνδυασμός των Renault, Nissan, Fiat και Chrysler θα δημιουργούσε μια αυτοκινητοβιομηχανία που θα μπορούσε να ανταγωνιστεί καλύτερα τους παγκόσμιους ανταγωνιστές όπως η Volkswagen και η Toyota Motor Corporation. Ο κ. Ghosn είχε μιλήσει για τη συγχώνευση της Renault με τη Fiat Chrysler πριν από δύο, τρία χρόνια, αλλά τον σταμάτησε η γαλλική κυβέρνηση, σύμφωνα με την έκθεση.

Η Fiat Chrysler αναζητά εταιρική σχέση ή συγχώνευση και ο πρόεδρος John Elkann συναντήθηκε με άλλους κατασκευαστές, συμπεριλαμβανομένου του ομίλου PSA, για να εκτιμήσει τη δυνατότητα συμφωνίας, ανέφερε η εφημερίδα.

Η Renault, η οποία κατέχει το 43% της Nissan, έχει κεφαλαιοποίηση αγοράς ύψους 17,3 δισ. Ευρώ. Η Nissan, η οποία με τη σειρά της κατέχει το 15% της Renault, έχει κεφαλαιοποίηση αγοράς περίπου 3,85 τρισεκατομμυρίων γιεν, ενώ η Fiat Chrysler 20,8 δισ. Ευρώ.

Πριν από τη σύλληψή του, η γαλλική κυβέρνηση ανέθεσε στον κ. Ghosn να ενισχύσει τη συμμαχία. Μια τέτοια κίνηση αντιμετώπισε εσωτερική αντίθεση στη Nissan, μεταξύ άλλων από τον Saikawa. Αντί για μια βαθύτερη κεφαλαιακή σύμπραξη, η Nissan προσπάθησε να βελτιώσει την ιαπωνική διαπραγματευτική θέση σε μια εταιρική σχέση που έχει πει για πολύ καιρό ευνοούσε τη γαλλική πλευρά.

Μπροστά στην ιδέα να προστεθεί η Fiat Chrysler στο μείγμα, με την πολιτισμική κουλτούρα και παραγωγή από την Ιταλία και τις ΗΠΑ, θα είναι κάτι δύσκολο να πραγματοποιηθεί. Περαιτέρω περιπλοκές σε οποιεσδήποτε συνομιλίες είναι το γεγονός ότι το μερίδιο της γαλλικής κυβέρνησης ενδεχομένως θα διαλυθεί.

Στο παρελθόν, η συμμαχία Renault-Nissan αναφέρθηκε συχνά ως παράδειγμα ενός επιτυχημένου συνδυασμού που δεν έφτασε μέχρι τη συγχώνευση, που στηρίχτηκε από διασταυρούμενες συμμετοχές και μείωση του κόστους. Ωστόσο, η σύμπραξη αμφισβητήθηκε από το σκάνδαλο γύρω από τον κ. Ghosn, με εμπλεκόμενους και από τις δύο πλευρές, λέγοντας ότι η εμπιστοσύνη μεταξύ των δύο εταιρειών δοκιμάστηκε αυστηρά.

Η σύμπραξη αυτό το μήνα συμφώνησε σε μια νέα δομή διακυβέρνησης που αποσκοπούσε στη βελτιστοποίηση των επιχειρησιακών αποφάσεων, με τον κ. Senard να είναι πρόεδρος. Μια εξωτερική επιτροπή εταιρικής διακυβέρνησης δημοσίευσε επίσης προτάσεις για την Nissan την Τετάρτη, οι οποίες περιλαμβάνουν τη δημιουργία ενός πιο ανεξάρτητου συμβουλίου.

Μην χάσεις...

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

Privacy & Cookies Policy