Renault News
RenaultΔιεθνή

Η Renault αφήνει «πίσω» της τα σχεδία συγχώνευσης με την FCA

Η Fiat Chrysler απέσυρε προ ολίγων μηνών την προσφορά συγχώνευσης αξίας 35 δισεκατομμυρίων δολαρίων με τη Renault, αφού κατηγορεί τη γαλλική κυβέρνηση για εκτροπή των συνομιλιών. Το γαλλικό κράτος, το οποίο έχει μερίδιο 15% στη Renault, είχε χαιρετίσει το σχέδιο αλλά πίεσε για εγγυήσεις και παραχωρήσεις που εξάντλησαν την υπομονή της FCA.

Κατά τους μήνες μετά την εγκατάλειψη της συμφωνίας, οι δύο εταιρείες εξέτασαν τρόπους για την αναβίωση της, μεταξύ άλλων αναδιαμορφώνοντας τη συμμαχία Renault-Nissan και τη δομή μετοχικής σύνθεσης.

“Αυτό το ζήτημα βρίσκεται πίσω μας σήμερα”, δήλωσε ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, επαναλαμβάνοντας παρόμοιες δηλώσεις από τον CEO της Renault Thierry Bollore νωρίτερα το Σεπτέμβριο.

Το προτζεκτ, το οποίο θα είχε δημιουργήσει την τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως, είχε προκαλέσει έναν ακόμα πονοκέφαλο για τη Renault σε μια εποχή που ήδη πίεζε για στενότερες σχέσεις με τη συμμαχική Nissan.

Οι εταιρείες συγκλονίστηκαν πέρυσι από τη σύλληψη στην Ιαπωνία του αρχιτέκτονα της συμμαχίας Carlos Ghosn. Τώρα αναμένεται η δίκη για κατηγορίες περί οικονομικών παραπτωμάτων, τις οποίες αρνείται, σε σχέση με τον ρόλο του ως προέδρου της Nissan.

Η συμμαχία Renault-Nissan ήταν “θεμελιώδης”, δήλωσε ο Senard.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρίσκονται υπό πίεση καθώς οι πωλήσεις μειώνονται σε αγορές όπως η Κίνα και η Ινδία. Αντιμετωπίζουν επίσης αυστηρότερους κανόνες σχετικά με τις εκπομπές και αγωνίζονται να κατασκευάσουν “καθαρότερα” μοντέλα αυτοκινήτων, προσθέτοντας πιέσεις που θα μπορούσαν να καταστήσουν τις συμμαχίες ή τις συγχωνεύσεις επιθυμητές.

Μια συγχώνευση της Renault-FCA θα βοηθούσε να δοθεί στη συμμαχία με τη Nissan μια παγκόσμια διάσταση, είπε ο Senard.

“Το θέμα όμως δεν είναι σήμερα στο τραπέζι. Εάν (το προτζεκτ) επρόκειτο να επιστρέψει μια μέρα με όρους και συνθήκες που θα ήταν αποδεκτές για όλα τα μέρη θα ήμουν ευχαριστημένος. Αλλά δεν βρισκεται στα σχέδια μας “, είπε.

Ο Senard πρόσθεσε ότι θα χρειαστεί περισσότερη ενοποίηση στον τομέα των αυτοκινήτων στην Ευρώπη για την αντιμετώπιση του ανταγωνισμού από την Κίνα.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies