Για να προλάβει και να υποστηρίξει τις βαθιές αλλαγές στον τρόπο ζωής και τα πρότυπα κατανάλωσης, η Groupe Renault έχει συμμετάσχει σε νέες υπηρεσίες κινητικότητας τα τελευταία τέσσερα χρόνια αναπτύσσοντας υπηρεσίες αυτοκινήτων με ή χωρίς οδηγούς (Renault MOBILITY, Μαδρίτη, Moov’in. Παρίσι) και με την πραγματοποίηση εξαγορών υψηλής κεφαλαιακής επάρκειας και επενδύσεων μετοχικού κεφαλαίου σε διάφορες νεοσύστατες επιχειρήσεις (Karhoo, Yuso, Como, iCabbi, Glide).
Σήμερα η Groupe Renault επιταχύνει και δημιουργεί το RENAULT M.A.I. (Κινητικότητα ως βιομηχανία), μια θυγατρική που λειτουργεί αποκλειστικά αφιερωμένη στις νέες υπηρεσίες κινητικότητας. Η συγκέντρωση όλων των δραστηριοτήτων κινητικότητας του Ομίλου σε μια ενιαία οντότητα θα δημιουργήσει συνέργειες, θα απλοποιήσει τη διαδικασία λήψης αποφάσεων, θα διευκρινίσει υπάρχουσες προσφορές και θα δημιουργήσει νέες.
H RENAULT Μ.Α.Ι. θα αποτελέσει επίσης ένα μοχλό για τη συγκέντρωση άλλων παραγόντων γύρω από αυτά τα θέματα μέσω στρατηγικών και φιλόδοξων εταιρικών σχέσεων. H RENAULT Μ.Α.Ι. έχει ως στόχο να είναι ο προνομιούχος εταίρος των πόλεων, των ρυθμιστικών αρχών και των μεταφορέων, αλλά και των εταιρειών σε άλλους τομείς, να προωθήσει την κοινή κινητικότητα προς εξυπηρέτηση των καταναλωτών και να μπορέσει να ανταποκριθεί στα περιβαλλοντικά ζητήματα.
Η πρόκληση είναι να επινοήσει νέες μορφές κινητικότητας όχι μόνο στις αστικές περιοχές αλλά σε όλες τις περιοχές, προς όφελος των απομακρυσμένων προαστιακών περιοχών και των ανοικτών αγροτικών περιοχών στη Γαλλία και σε όλο τον κόσμο.
Πράγματι, μέχρι το 2050, περίπου το 70% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε αστικές περιοχές, έναντι 55% σήμερα, που θα αντιπροσωπεύει επιπλέον 2,5 δισεκατομμύρια αστικούς κατοίκους. Αυτή η προοπτική παρέχει μια εικόνα για τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ποιότητα ζωής, η στέγαση, οι μεταφορές και η υγεία στις πόλεις.
Στον τομέα της κινητικότητας, οι νέες χρήσεις εξαπλώνονται, αμφισβητώντας τον τόπο και την κατάσταση του αυτοκινήτου. Όλο και περισσότερο, η αγορά διαρθρώνεται σύμφωνα με τις συνήθειες των καταναλωτών που ενδιαφέρονται λιγότερο για την κατοχή ενός οχήματος από ότι σε μια πολυτροπική, καινοτόμο, συνδεδεμένη και πιο οικολογική προσφορά προσαρμοσμένη στην ποικιλομορφία των αναγκών τους.
Σε αυτό το πλαίσιο και ενώ ο όρος κινητικότητα χρησιμοποιείται μερικές φορές υπερβολικά και τείνει να χάσει το νόημά του, επιλέγοντας να ονομάζεται RENAULT M.A.I. αγκυρώνει την κινητικότητα στην πραγματική ζωή και την οικονομία. Αυτή η προσέγγιση είναι μέρος της βιομηχανικής κουλτούρας της Groupe Renault, η οποία πάντα γνωρίζει πώς να καινοτομεί και να παραμένει ένα βήμα μπροστά. Περιλαμβάνει επίσης την ανάπτυξη νέων επιχειρήσεων και την επένδυση σε ανεξερεύνητα και κερδοφόρα τμήματα της αγοράς.
Thierry Bolloré, Διευθύνων Σύμβουλος της Groupe Renault και Πρόεδρος της RENAULT M.A.I. δήλωσε:
Μετά από μια φάση “δοκιμής και μάθησης”, ο Όμιλος κάνει ένα σημαντικό βήμα προόδου στην ανάπτυξή του. Η φιλοδοξία μας είναι να είμαστε ένας από τους κορυφαίους φορείς στον κόσμο της νέας κοινής, προσβάσιμης και βιώσιμης κινητικότητας παραμένοντας πιστή στο DNA μας της τεχνολογικής καινοτομίας και της εγγύτητας στον τελικό καταναλωτή. Η αποστολή του Arnaud Molinié, Διευθύνων Σύμβουλος της RENAULT M.A.I., θα είναι να αναπτύξει υπάρχοντα περιουσιακά στοιχεία, να επιταχύνει την κατάκτηση νέων αγορών και να βοηθήσει την οργάνωσή τους δημιουργώντας νέες εταιρικές σχέσεις με όλους τους ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς που συμμετέχουν στη νέα αυτή βιομηχανική επανάσταση.