Η Renault μείωσε τις προοπτικές της για το σύνολο των εσόδων μετά τα αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο του έτους τα οποία ζημιωθήκαν από την εξασθένηση της ζήτησης αυτοκινήτων στην Ευρώπη και την κατάρρευση των κερδών του συνεργάτη της συμμαχίας Nissan.
Τα καθαρά έσοδα μειώθηκαν κατά περισσότερο από το ήμισυ στα 970 εκατομμύρια ευρώ (1,08 δισεκατομμύρια δολάρια) το διάστημα Ιανουαρίου-Ιούνιου, καθώς τα έσοδα μειώθηκαν κατά 6,4% σε 28,05 δισεκατομμύρια, δήλωσε η Renault σήμερα Παρασκευή.
Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 14% στα 1,65 δισ. Ευρώ.
«Λαμβάνοντας υπόψη την υποβάθμιση της ζήτησης, η Renault αναμένει σήμερα ότι τα έσοδα του 2019 θα πλησιάσουν τα περυσινά», ανέφερε η γαλλική φίρμα.
Το λειτουργικό περιθώριο υποχώρησε στο 5,9% από 6,4%. Η Renault διατήρησε την πρόβλεψή της για ένα λειτουργικό περιθώριο του 6%.
Η Renault “χτυπήθηκε” από την πτώση των κερδών της Nissan κατά 826 εκατ. Ευρώ, στην οποία η Renault κατέχει ποσοστό 43%.
Η Nissan την Πέμπτη διπλασίασε τον αριθμό των θέσεων εργασίας που σκοπεύει να κόψει σε 12.500 και παρουσίασε νέες περικοπές στην παραγωγή. Αναφέρει μείωση κατά 99% στα κέρδη του πρώτου τριμήνου και λειτουργικό περιθώριο 0,1%, κατηγορώντας τα κίνητρα πωλήσεων και την υπερβολική επέκταση που είχε βάλει ως στόχο ο πρώην πρόεδρος Carlos Ghosn.
Η Renault έχει πτώση των πωλήσεων στη Γαλλία, καθώς και στην Τουρκία και την Αργεντινή, το οποίο μεταφράζεται σε μείωση της τάξης του 7,7% στα έσοδα της αυτοκινητοβιομηχανίας, το περιθώριο κέρδους της οποίας μειώθηκε στο 4% από 4,5%.
Οι πωλήσεις οχημάτων εκτός Ευρώπης μειώθηκαν κατά 14% στο πρώτο εξάμηνο, ενώ οι ευρωπαϊκές ποσότητες ήταν σχεδόν στα ίδια επίπεδα.
Οι λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές υπέστησαν επίσης μείωση, με αρνητικό 716 εκατ. Ευρώ καθώς η επενδύσεις αυξήθηκαν κατά 742 εκατ. Ευρώ σε 2,91 δισ. Ευρώ.
Η Renault επιβεβαίωσε τη δέσμευσή της να αποδώσει θετική ταμειακή ροή καθ ‘όλη τη διάρκεια του υπολοίπου έτους.
Η αυτοκινητοβιομηχανία υπολογίζει σε νέα μοντέλα όπως το νέο Clio 5, υψηλότερες τιμές και μέτρα μείωσης του κόστους για να επιτύχουν τους στόχους κέρδους στο δεύτερο εξάμηνο, καθώς και το “αγωνιστικό πνεύμα”, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Thierry Bollore σε δήλωση του.
Μια γενικευμένη ύφεση έχει κλονίσει τον κλάδο, προξενώντας μειώσεις κέρδους και επιδεινώνοντας τις προκλήσεις για τη Renault και τη Nissan καθώς αγωνίζονται να γυρίσουν σελίδα από την εποχή Ghosn.
Ο εγχώριος ανταγωνιστής της Renault η PSA αψήφησε την ύφεση με ρεκόρ κέρδους 8,7% που παρουσιάστηκε την Τετάρτη.
GROUPE RENAULT CONSOLIDATED RESULTS
€ million | H1 2018 | H1 2019 | Change |
Group revenues | 29,957 | 28,050 | -1,907 |
Operating profit % of revenues | 1,914 6.4% | 1,654 5.9% | -260 -0.5 points |
Other operating income and expenses items | -180 | -133 | +47 |
Operating income | 1,734 | 1,521 | -213 |
Net financial income and expenses | -121 | -184 | -63 |
Contribution from associated companies | 814 | -35 | -849 |
o/w : NISSAN | 805 | -21 | -826 |
Current and deferred taxes | -387 | -254 | +133 |
Net income | 2,040 | 1,048 | -992 |
Net income, Group share | 1,952 | 970 | -982 |
Automotive operational free cash flow | +418 | -716 | -1,134 |