Τα νέα μοντέλα βιώσιμης κινητικότητας της Renault πρόκειται να ξεκινήσουν τις πωλήσεις τους. Προς το παρόν, μόνο τα Captur και Clio E-TECH είναι διαθέσιμα στη Γερμανία, αλλά σύντομα θα κυκλοφορήσουν σε όλες τις ευρωπαϊκές αγορές. Εδώ όμως θα ανακαλύψουμε μια ιδιαιτερότητα του νέου αυτόματου κιβωτίου πολλαπλών λειτουργιών που θα διατεθεί αποκλειστικά στα υβριδικα οχηματα της Renault.
Η νέα γενιά μοντέλων βιώσιμης κινητικότητας της γαλλικής φίρμας θα προσφερθεί με ένα νέο αυτόματο κιβώτιο, το οποίο οι Γάλλοι ονόμασαν “Multimode”. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει έναν νέο τρόπο λειτουργίας που υποδεικνύεται με το γράμμα “B” που επιτρέπει την οδήγηση με ένα μόνο πεντάλ, μια λύση που προσφέρει μεγαλύτερη άνεση και επίσης επεκτείνει την αυτονομία.
Διαθέσιμο για τα νέα Clio, Captur και Mégane με τεχνολογία E-TECH, σε αντίθεση με νέο ZOE, αυτή η νέα λειτουργία του κιβωτίου πολλαπλών λειτουργιών ενεργοποιείται από την εξαιρετικά χαμηλή ταχύτητα των 7 km/h. Η λειτουργία είναι απλή, όσο ο οδηγός επιταχύνει και φρενάρει σχεδόν αποκλειστικά με το πεντάλ γκαζιού, η απελευθέρωση του πεντάλ μπαίνει απευθείας στη λειτουργία επιβράδυνσης φρεναρίσματος του οχήματος.
Αλλά δεν το σταματά εντελώς, με τον οδηγό να πρέπει να πατήσει ελαφρά το φρένο για να τελειώσει το σταμάτημα του οχήματος. Σε αυτή τη λειτουργία προοδευτικής επιβράδυνσης, το σύστημα είναι επίσης υπεύθυνο για τον έλεγχο των φώτων των φρένων, προειδοποιώντας τους οδηγούς που ακολουθούν. Αυτή η λειτουργία λειτουργεί επίσης όταν κατεβαίνει κεκλιμένους δρόμους.
Στη λειτουργία “B”, οι ηλεκτρικοί κινητήρες λειτουργούν ως γεννήτριες ισχύος, μετατρέποντας την κινητική ανάκτησης σε αποθηκευμένο ρεύμα στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Ένα χαρακτηριστικό που αυξάνει την ισχύ ενώ παράλληλα επεκτείνει τη διάρκεια ζωής των φρένων. Η Renault σημειώνει ότι το πεντάλ φρένου δεν απεμπλεκεται πλήρως, καθώς είναι έτοιμο να πιέστει πλήρως για φρέναρισμα έκτακτης ανάγκης.