Renault News
Renault Διεθνή Ειδήσεις

Η Renault σχεδιάζει 2 δισεκατομμύρια ευρώ περικοπές μετά το εφιαλτικό οικονομικό έτος του 2019

Η Renault ανακοίνωσε τις πρώτες οικονομικές απώλειες εδώ και μια δεκαετία και αναπροσάρμοσε τους στόχους της για το 2020, καθώς προσπαθεί να πατήσει στα πόδια της μετά την υπόθεση Carlos Ghosn και να επανεκκινήσει τη συμμαχία της με την Nissan.

Η Renault σημείωσε ετήσια ζημιά 141 εκατομμυρίων ευρώ, σε σύγκριση με κέρδος 3,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2018, όπως δήλωσε η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σε δελτίο τύπου την Παρασκευή. Τα λειτουργικά έσοδα μειώθηκαν κατά 30% στα 2,11 δισ. Ευρώ.

«Ήταν μια δύσκολη χρονιά για την Groupe Renault και τη συμμαχία», δήλωσε η διευθύνων σύμβουλος Clotilde Delbos σε τηλεδιάσκεψη, προσθέτοντας ότι η ευρύτερη πτώση είχε χτυπήσει την εταιρεία “όταν αντιμετωπίζαμε εσωτερικές δυσκολίες”.

Η απώλεια προκάλεσε μια δέσμευση “όχι-ταμπού” να μειώσει τα διαρθρωτικά κόστη κατά 2 δισεκατομμύρια ευρώ τα επόμενα τρία χρόνια. Η Renault δεν απέκλεισε τις περικοπές θέσεων εργασίας σε μια υπόσχεση ανασκόπησης της απόδοσής της σε όλα τα εργοστάσια.

Ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής της Seat του ομίλου Volkswagen Luca de Meo θα ξεκινήσει ως Διευθύνων Σύμβουλος της Renault τον Ιούλιο. Ο ίδιος και ο πρόεδρος Jean-Dominique Senard θα χρεωθούν τη αλλαγή σελίδας σε μια ταραγμένη εποχή και τη στήριξη της συμμαχίας της Renault με τη Nissan.

Την Παρασκευή, τα στελέχη της Renault επαναλάμβαναν διαβεβαιώσεις ότι η συμμαχία με την Nissan βρίσκεται σε καλό δρόμο. Η Delbos αναγνώρισε ότι οι επενδυτές εξακολουθούσαν να είναι δύσπιστοι, αλλά δήλωσαν ότι οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιτύχουν κοινούς στόχους από τον Μάιο.

Η Renault δεν έχει την “πολυτέλεια” να περιμένει μέχρι να φτάσει ο de Meo τον Ιούλιο, είπε η Delbos.

Η Delbos εντάχθηκε στο ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου σε προσωρινή βάση, αφού ο Thierry Bollore, ένας μακροχρόνιος συνεργάτης του Ghosn, απομακρύνθηκε τον Οκτώβριο. Θα παραμείνει επικεφαλής οικονομικών αφού ο De Meo γίνει Διευθύνων Σύμβουλος.

Η Delbos δήλωσε ότι οι λειτουργικές ελεύθερες ταμειακές ροές της Renault, οι οποίες υπόκεινται σε έλεγχο από τους αναλυτές, θα είναι θετικές το 2020 μετά την κατάργηση του κόστους αναδιάρθρωσης. “Είμαστε πολύ σίγουροι ότι δεν υπάρχει θέμα για τη διαθεσιμότητα μετρητών εντός του ομίλου”, δήλωσε.

Πέρυσι η συμβολή της Nissan στο εισόδημα της Renault υποχώρησε στα 242 εκατομμύρια ευρώ πέρυσι από 1,51 δις ευρώ το προηγούμενο έτος. Η Renault κατέχει το 43% της Nissan, η οποία νωρίτερα αυτή την εβδομάδα σημείωσε την πρώτη τριμηνιαία απώλειά της εδω και σχεδόν μια δεκαετία και αναπροσάρμοσε τις προβλέψεις της για τα κέρδη.

Η Renault τιμωρήθηκε με χρεώσεις που συνδέονται με ορισμένες από τις κινεζικές κοινοπραξίες της. Η εταιρεία κατέγραψε επίσης ένα τέλος 753 εκατομμυρίων ευρώ σχετικά με τη διακοπή της αναγνώρισης των αναβαλλόμενων φορολογικών απαιτήσεων για φορολογικές ζημίες στη Γαλλία.

Οι πωλήσεις προς τους εταίρους μειώθηκαν κατά 3,4 εκατοστιαίες μονάδες λόγω της χαμηλότερης παραγωγής οχημάτων για τη Nissan και της Daimler, καθώς και λόγω της μείωσης της ζήτησης για κινητήρες ντίζελ στην Ευρώπη. Η απότομη πτώση των δραστηριοτήτων στην Κίνα και το τέλος της παραγωγής στο Ιράν έπληξαν και τα κέρδη.

Οι πωλήσεις του ομίλου της Renault υποχώρησαν 3,3% στα 55,53 δισ. Ευρώ το 2019.

Για το 2020, η αυτοκινητοβιομηχανία βλέπει τα ετήσια έσοδα να ευθυγραμμίζονται με το προηγούμενο έτος, αφήνοντας στην άκρη τις συναλλαγματικές διακυμάνσεις και ένα λειτουργικό περιθώριο μεταξύ 3% και 4%, από 4,8% το 2019.

Το μερίδιό του 2019 της Renault θα μειωθεί κατά περισσότερο από τα δύο τρίτα στα 1,10 ευρώ ανά μετοχή, ανέφερε.

Η Renault προβλέπει ότι η παγκόσμια αγορά αυτοκινήτων θα μειωθεί το 2020, με τις πωλήσεις στην Ευρώπη και τη Ρωσία να μειώνονται γύρω στο 3%.

Η Renault έχει σκοντάψει σε αρκετές χώρες, συμπεριλαμβανομένης της Αργεντινής, και δήλωσε ότι έπρεπε να διορθώσει τις δραστηριότητές της στην Κίνα, όπου συνεργάζεται με την Dongfeng σε οχήματα επιβατικών αυτοκινήτων και με την Brilliance China Automotive Holdings σε ελαφρά επαγγελματικά οχήματα.

Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία διαθέτει ένα εργοστάσιο με την Dongfeng στο Wuhan, το επίκεντρο της επιδημίας του κοροναϊού, το οποίο έχει κλείσει για να περιορίσει την εξάπλωση του ιού. Έχει επίσης αναστείλει τις δραστηριότητές της για τουλάχιστον τέσσερις ημέρες στη θυγατρική της Renault Samsung στην Νότια Κορέα στο Busan λόγω προβλημάτων εφοδιασμού.

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies