Θυμάστε το Renault Zoe e-Sport; Ένα ηλεκτρικό Hot hatch με κίνηση στους τέσσερις τροχούς, ήταν μια ιδέα που κατασκευάστηκε για να μας δείξει ότι τα σπορ ηλεκτρικά αυτοκίνητα μπορεί να γίνουν διασκεδαστικά.
Η Renault έχει μακρά παράδοση σε αυτούς τους τύπους οχηματων με τα 5 Turbo και Clio V6. Λοιπόν, το Zoe e-Sport – ή κάτι παρόμοιο – δεν είναι ακόμα τελειωμένη υπόθεση, σύμφωνα με τον επικεφαλής των ηλεκτρικών οχημάτων της Renault, Gilles Normand.
“Το e-Sport ήταν περισσότερο για να δούμε τις αντιδράσεις τους κόσμου, και να δείξουμε ότι τα ηλεκτρικά δεν είναι βαρετά”, δήλωσε στο Top Gear στην έκθεση αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης. “Ήταν ένα επικοινωνιακό εργαλείο που πέτυχε τον σκοπό του. Η αντίδραση ήταν πολύ δυνατή. Οι άνθρωποι μου έλεγαν «μας ενδιαφέρει, μπορείτε να κατασκευάσετε κάτι τέτοιο;»
“Δεν έχουμε ακόμη καταλήξει σε ένα συμπέρασμα, αλλά μου έκανε κλικ στο μυαλό μου ότι η υποδοχή αυτού του concept ήταν τόσο θετική και ορισμένοι από τους ανταγωνιστές μας έχουν εντοπίσει κάποιο χώρο για τέτοιου είδους προτζεκτ.”
Δεδομένης της ιστορίας της Renault Sport για πολύ ακραίες, περιορισμένης έκδοσης hot hatch, προτείνουμε την ήδη υπάρχουσα ικανότητα εντός της εταιρείας να κάνει πραγματικότητα το e-Sport.

“Ακριβώς”, λέει ο Normand. “Εργαζόμαστε πάντα με τη Renault Sport που συνδέεται με την ομάδα της Formula 1 έχοντας προσβάσεις σε όλες τις τεχνολογίες.
“Η Renault Sport εκπροσωπεί το απόλυτο αυτοκίνητο επιδόσεων οπότε το θέμα τώρα είναι το πώς θα προσφέρουμε κάτι τέτοιο σε συνδυασμό με ηλεκτροκίνηση, λαμβάνοντας υπόψη την τεχνολογία των μπαταριών.
“Εργαζόμαστε για την επόμενη γενιά μπαταριών, μπαταρίες στερεάς κατάστασης (solid-state) που μπορούν να μας δώσουν πολλές απαντήσεις σε πολλές ερωτήσεις που έχουμε σχετικά με αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης. Ειδικά όταν πρόκειται για αξιοπιστία σε προσιτή τιμή.
“Τεχνικά αρχίζουμε να έχουμε κάποιες ιδέες αλλά δεν έχουμε καταφέρει ακόμα να βρούμε την ιδανική ισορροπία μεταξύ όλων αυτών των προκλήσεων σε μια λογική πρόταση τιμών”.
Είναι όμως κάτι περισσότερο από μια αίσθηση ελπίδας. Και δεδομένου ότι οι εμπλεκόμενοι της Renault Sport είπαν ότι το Trophy R έφτασε τόσο νωρίς στον τρέχοντα εμπορικό κύκλο ζωής του Megane, οπότε θα μπορούσε να ξεκινήσει πριν οι κανονισμοί για τις εκπομπές γίνουν όλο και πιο αυστηροί, η ηλεκτροκίνηση μπορεί να φτάσει στα hot hatch νωρίτερα από ό, τι νομίζαμε.
Renault Zoe e-Sport: ένα 460 ίππων, διθέσιο, τετράκινητο, ηλεκτρικό supermini
Κάτω από το ανθρακονηματινο σασί (το οποίο βοηθά να κρατήσει το βάρος στα 1.400 κιλά, βρίσκουμε δύο κινητήρες από μονοθεσίο της Renault e-dams που έτρεχε στο ηλεκτρικό πρωταθλημα της Formula E – ένας για κάθε άξονα – που παράγει συνολικά 460bhp και 472lb ft. Διαθέτει ένα εξατομικευμένο σωληνοειδές σκελετό από χάλυβα με μπροστινή και οπίσθια ανάρτηση διπλού ψαλιδιού, αναρτήσεις Ohlins με δυνατότητα ρύθμισης τεσσάρων κατευθύνσεων και ενισχυμένο με Kevlar εγκεκριμένο από την FIA κυλινδρικό κλουβί. Η διάσπαση της ροπής είναι σταθερή μπροστά / πίσω 45/55 με μηχανικές διαφορές και στους δύο άξονες.
Το 0-100 έρχεται σε 3.2 δευτερόλεπτα και τα 210kmh σε λιγότερο από δέκα δευτερόλεπτα.