Ο πρόεδρος της Renault Jean-Dominique Senard βρίσκεται υπό αυξανόμενη πίεση για να καθορίσει τη σχέση της εταιρείας με τη συμμαχία της Nissan αφού ο άλλος δυνητικός εταίρος [Fiat] συζητά με έναν διαφορετικό υποψήφιο [PSA].
Η γάλλικη και ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία είχαν μια εξαιρετική συνεργασία δύο δεκαετιών που ανατράπηκε περαιτέρω από τον πρόεδρο της συμμαχίας τους Carlos Ghosn πριν από ένα χρόνο – στο βαθμό που η Renault νωρίτερα φέτος επιχείρησε μια συγχώνευση με τη Fiat Chrysler Automobiles NV. Με τη διαφενώμενη συμφωνία της Fiat Chrysler με το PSA Group, η Renault παραμένει προσκολλημένη στον Ιάπωνα εταίρο της.
Οι αυτοκινητοβιομηχανίες χρειάζονται τις εταιρικές σχέσεις για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις από την ηλεκτροκίνηση, την αυξανόμενη δημοτικότητα του επιμερισμού των οχημάτων και την εμφάνιση οχημάτων με αυτοκατοχή. Η προσκόλληση στην Nissan και η προσπάθεια βελτίωσής των σχέσεων αντιπροσωπεύουν πλέον το καλύτερο στοίχημα της Renault ώστε να παραμείνει ανταγωνιστική στο νέο τοπίο της αυτοκινητοβιομηχανίας.
“Η Renault το χρειάζεται περισσότερο από τη Nissan”, δήλωσε ο Steve Man, αναλυτής της Bloomberg Intelligence στο Χονγκ Κονγκ, για τη συμμαχία. “Όλοι πρέπει να επεξεργαστούν αυτά τα θέματα και να προχωρήσουν και να γίνουν πιο κερδοφόροι.”
Ο γάλλος υπουργός Οικονομικών Bruno Le Maire, υπογραμμίζει την ανάγκη καθορισμού της στρατηγικής της συμμαχίας, δήλωσε στους δημοσιογράφους μετά την αποκάλυψη των συνομιλιών της Fiat με την PSA.
“Η συμμαχία παραμένει πολύ σημαντική και είμαι πολύ σίγουρος ότι κατά τους επόμενους μήνες, θα έχετε την ενίσχυση αυτής της βιομηχανικής στρατηγικής σχέσης για τη Renault και τη Nissan”, δήλωσε ο Le Maire. “Αυτή είναι η προτεραιότητα του γαλλικού κράτους.”
Με τη Fiat να μην αποτελεί πλέον μια βιώσιμη επιλογή συνεργάτη για τη Renault, η γαλλική εταιρεία έχει λιγότερη διαπραγματευτική ισχύ με τη Nissan, δήλωσε ο Tatsuo Yoshida, αναλυτής της Bloomberg Intelligence στο Τόκιο.