Η Renault δήλωσε την Τρίτη ότι θα ξεκινήσει να κατασκευάζει μόνο ηλεκτρικά οχήματα για την τεράστια αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας, βάζοντας ένα τέλος στους συμβατικούς κινητήρες εσωτερικής καύσης καθώς και στην κοινοπραξία της με τον τοπικό κατασκευαστή Dongfeng.
Η αλλαγή στρατηγικής έρχεται μετά από χρόνια αργών πωλήσεων στην Κίνα, όπου η Renault ήλπιζε ότι η επιχείρηση 50-50 με την Dongfeng, που ανακοινώθηκε το 2013 και επικεντρώθηκε σε εργοστάσιο στην Wuhan, θα της επέτρεπε να πραγματοποιήσει γρήγορη “εισβολή”.
Όμως, το ξέσπασμα του κοροναϊού στην Wuhan ανάγκασε το εργοστάσιο να κλείσει, με την Renault να παλεύει με την επιβράδυνση της ανάπτυξης της σε όλο τον κόσμο και την συμπίεση των ταμειακών ροών.
“Ανοίγουμε ένα νέο κεφάλαιο στην Κίνα. Θα επικεντρωθούμε στα ηλεκτρικά οχήματα και στα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα, οι δύο κύριοι κινητήριοι μοχλοί για μελλοντική καθαρή κινητικότητα”, δήλωσε σε ανακοίνωσή του ο πρόεδρος της Renault για τις επιχειρήσεις της Κίνας, Francois Provost.
Η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία θα μεταβιβάσει το μερίδιό της στην DRAC Dongfeng, η οποία θα σταματήσει την εμπορία της μάρκας Renault. Δεν δημοσιοποιήθηκαν οικονομικά στοιχεία της συναλλαγής.
Για να ενισχύσει την ηλεκτρική ώθηση της, η Renault είπε ότι θα «ενισχύσει» το εγχείρημά της eGT, που επίσης δημιουργήθηκε με την Dongfeng, καθώς και τον ιαπωνικό συνεργάτη της συμμαχίας της Renault, Nissan, για την περαιτέρω ανάπτυξη του μοντέλου City K-ZE, ενός οχήματος crossover χαμηλού κόστους που η Renault σχεδιάζει να κυκλοφορήσει ως Dacia στην Ευρώπη το επόμενο έτος.
Η Renault δήλωσε ότι η άλλη κινεζική της επιχείρηση, Jiangxi Jiangling Group Electric Vehicle Co, στόχευε να έχει τέσσερα βασικά μοντέλα για την κινεζική αγορά έως το 2022.
Ανέφερε ότι 860.000 ηλεκτρικά οχήματα πουλήθηκαν στην Κίνα πέρυσι, καθιστώντας την τη μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο – παρόλο που ήταν ακόμα ένα μικρό κλάσμα από τα 25 εκατομμύρια οχήματα όλων των τύπων που αγοράστηκαν.
Η Renault πούλησε μόλις 180.000 αυτοκίνητα, συμβατικά και ηλεκτρικά, στην Κίνα το 2019, από 217.000 το προηγούμενο έτος, που αντιπροσωπεύει λιγότερο από το 1% της συνολικής αγοράς.
Ανέφερε ότι τα ηλεκτρικά οχήματα αναμένεται να αντιπροσωπεύσουν το 25% της κινεζικής αγοράς έως το τέλος αυτής της δεκαετίας.
Ο πρόεδρος της Renault, Jean-Dominique Senard, δήλωσε αυτόν τον μήνα ότι ελπίζει να λάβει έως και 5 δισεκατομμύρια ευρώ (7,8 δισεκατομμύρια S $) σε δάνεια που εγγυάται το γαλλικό κράτος για να βοηθήσει την γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία να αντιμετωπίσει την κρίση του covid-19, η οποία έχει δει τις πωλήσεις σχεδόν μηδενικές.
Κλικ για σχολιασμό