Οι διάσημες “μπαταρίες Airbus” θα λάβουν σημαντική ώθηση με τη συμμετοχή του Ομίλου Renault. Έτσι υποστηρίζει το γαλλικό Europe 1.
Το σχέδιο υποστήριξης για τον τομέα της γαλλικής αυτοκινητοβιομηχανίας πρέπει να παρουσιαστεί αύριο Τρίτη, 26 Μαΐου 2020 από τον Πρόεδρο της Γαλλίας Emmanuel Macron. Σύμφωνα με το ραδιόφωνο, σε αυτό το πλαίσιο, η Renault έχει συμφωνήσει να συμμετάσχει στην ευρωπαϊκή συμμαχία για τις ηλεκτρικές μπαταρίες. Θα ήταν απαραίτητη προϋπόθεση για να λάβει την κρατική εγγύηση για δάνειο 5 δισεκατομμυρίων ευρώ.
Τι είναι οι μπαταρίες Airbus ;
Για να αντιμετωπίσει το στραγγαλισμό της Κίνας σχετικά με τις μπαταρίες λιθίου και ιόντων λιθίου, η Ευρώπη των κατασκευαστών αυτοκινήτων αποφάσισε να ενωθεί για να δημιουργήσει μια κοινοπραξία και έτσι να πολεμήσει με έναν πιο ισορροπημένο τρόπο τον ανταγωνισμό εξ ανατολής. Ο όμιλος PSA και η Total (μέσω της SAFT) έχουν ήδη ανακοινώσει τη συμμετοχή τους. Ωστόσο, η Renault δεν το έβλεπε με καλό μάτι, προτιμώντας να παίξει μόνη της μπάλα.
Αυτή η συμμαχία θα πρέπει να επιτρέψει τη διασφάλιση του εφοδιασμού με πρώτες ύλες (λίθιο αλλά και μέταλλα που εισέρχονται στη σύνθεση των ηλεκτρικών στοιχείων). Αυτό θα επιτρέψει επίσης τη χρηματοδότηση της έρευνας και της ανάπτυξης για την προώθηση τεχνολογιών ιόντων και της επόμενης γενιάς μπαταριών.
Ωστόσο, η Renault έχει μέχρι στιγμής θεωρήσει ότι η κατοχή των ίδιων μπαταριών με τους άμεσους ανταγωνιστές της (συμπεριλαμβανομένου του ομίλου PSA) δεν θα είναι καθόλου πλεονέκτημα.
Το ηλεκτρικό όχημα για να σώσει την αυτοκινητοβιομηχανία στη Γαλλία;
Προφανώς, βρέθηκαν τα επιχειρήματα για να πείσουν τον Ομίλο Renault να συμμετάσχει σε αυτή τη νέα συμμαχία ηλεκτρικών μπαταριών. Από την άλλη πλευρά, θα μπορούσε η Renault να συμμετάσχει στο πρότζεκτ μόνο οικονομικά, προτιμώντας να παραμείνει ελεύθερη από τις τεχνικές της επιλογές.
Η Γαλλία, όπως και η Γερμανία, προσπαθεί να ανακτήσει το μεγαλύτερο μέρος των θέσεων εργασίας που θα μπορούσε να δημιουργήσει αυτή η συμμαχία. Η αναδιοργάνωση της Renault, το σχέδιο της οποίας θα ανακοινωθεί στις 29 Μαΐου, θα μπορούσε επομένως να δώσει ώθηση στο ηλεκτρικό εγχειρημα της Γαλλίας, βάσει νέων κρατικών μέτρων για την υποστήριξη αυτού του πρότζκετ.
Ορισμένοι πιστεύουν ότι ο τομέας των ηλεκτρικών οχημάτων θα μπορούσε να συμβάλει στην εξοικονόμηση θέσεων εργασίας στη βιομηχανία αυτοκινήτων στη Γαλλία όσο το δυνατόν περισσότερο. Ορισμένα εργοστάσια θα ειδικεύονταν τότε σε EV και μόνο EV. Για να δώσει ώθηση, το κράτος (και ακόμη και η Ευρώπη) θα εξετάσει μια απαλλαγή από τον ΦΠΑ για τα ηλεκτρικά οχήματα. Aυτό θα μπορούσε να γίνει σε αντάλλαγμα για ένα μείγμα «Made in France».