Η Renault πρέπει να «κοιτάξει πολύ, πολύ σοβαρά» το μέλλον της Alpine, με το Βρετανικό Autocar να επισημαίνει ότι είναι έτοιμη να μετατραπεί σε μια μάρκα ηλεκτρικών σπορ αυτοκινήτων στο μέλλον.
Η μάρκα αναστήθηκε από τη Renault το 2017 ως μια νέα μάρκα και κεντρικό πρόσωπο την νέα A110. Αυτό το μοντέλο και τα διάφορα παράγωγά του είναι ενσωματωμένα στο Dieppe σε ένα ειδικό εργοστάσιο που παλαιότερα ήταν το σπίτι της Renault Sport και παλιότερα της Alpine.
Ωστόσο, υπήρξαν ανησυχίες σχετικά με το μακροπρόθεσμο μέλλον της Alpine, με πολλά βασικά μέλη της ομάδας ανάπτυξης του Α110 να έχουν αποχωρήσει και το μέλλον του εργοστασίου Dieppe να τίθεται υπό αμφισβήτηση. Ως μέρος μιας σημαντικής κίνησης περικοπής κόστους 2 δις ευρώ από τον Όμιλο Renault, παραμένει ένα μεγάλο ερωτηματικό το μέλλον της εγκατάστασης του Dieppe μόλις τελειώσει η παραγωγή του A110.
Ερωτηθείς τι σημαίνει αυτό για την Alpine, ο πρόεδρος της Renault Jean-Dominique Senard είπε: «”Σαφώς, η Alpine είναι μια όμορφη μάρκα και πρέπει να κοιτάξουμε πολύ, πολύ σοβαρά το μέλλον αυτής της μάρκας για να δούμε πώς μπορεί να φέρει προστιθέμενη αξία στον Ομιλο “
Ο Senard είπε ότι «είναι προφανές ότι δεν μπορούμε να συνεχίσουμε με την παρούσα κατάσταση» με το εργοστάσιο Dieppe. Πρόσθεσε: «Αυτό το εργοστάσιο δεν κατασκευάζει αρκετά οχήματα για να συζητήσουμε ήρεμα το μέλλον του. Θα προσπαθήσουμε να συνεχίσουμε να προσθέτουμε αξία στο εργοστάσιο Dieppe. “
Ο Senard είπε ότι η τελική απόφαση για το μέλλον της Alpine θα ληφθεί από τον επικεφαλής διευθύνοντα σύμβουλο Luca de Meo, ο οποίος αναμένεται να αναλάβει το ρόλο του στη γαλλική εταιρεία τον Ιούλιο.
Ως μέρος της μεγάλης αναδιάρθρωσης που ανακοινώθηκε, ο Όμιλος Renault θα επικεντρωθεί στην ανάπτυξη ηλεκτρικών αυτοκινήτων με το Autocar να αναφέρει ότι εξετάζεται έντονα να μετατραπεί η Alpine σε μια μάρκα μόνο για ηλεκτρικά σπορ αυτοκίνητα. Αυτό θα επέτρεπε στον Όμιλο Renault να αναδείξει τις αθλητικές πτυχές της ηλεκτρικής της τεχνολογίας και ενδεχομένως να ανταγωνιστεί τους premium ανταγωνιστές του.
Εκτός από τον περιορισμένο όγκο του, το εργοστάσιο Dieppe της Alpine δεν είναι προς το παρόν σε θέση να υποστηρίξει την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, οπότε η αλλαγή της Alpine σε μια καθαρά μάρκα EV θα σήμαινε είτε τη μεταφορά της παραγωγής σε άλλο εργοστάσιο της Renault είτε μια σημαντική ανακαίνιση του υπάρχοντος εργοστασίου.
Μιλώντας πρόσφατα στο Autocar, ο επικεφαλής σχεδιασμού της Renault, Laurens van den Acker, δήλωσε «είναι αναπόφευκτη η ηλεκτροκίνηση για την Alpine» στο μέλλον. Αν και αυτό οφείλεται εν μέρει στην ανάγκη να αντιμετωπιστούν όλο και πιο σκληρές οδηγίες των εκπομπων ρύπων, πρόσθεσε: «Δεν το κάνουμε μόνο λόγω των περιορισμών για τις εκπομπές ρύπων. Οι προσδοκίες των ανθρώπων θα αλλάξουν και θα μας ωθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση. “
Η χρήση της Alpine ως επώνυμης μάρκας EV θα συνδεόταν με τη δημιουργία της μάρκας Cupra από τον de Meo στην Seat. Ο De Meo μετέτρεψε την Cupra από ένα σήμα σπορ αυτοκινήτων σε μια πλήρη μάρκα που επικεντρώνεται σε μοντέλα «κορυφαίας απόδοσης» που συχνά οδηγούν στη νέα τεχνολογία. Η ιδέα ήταν ότι η πολυτελής μάρκα Cupra θα επέτρεπε στην εταιρεία να χρεώνει υψηλότερες τιμές για να αυξήσει τα περιθώρια κέρδους και να αντισταθμίσει το υψηλότερο κόστος της νέας τεχνολογίας.
Ενώ το Alpine A110 υπήρξε επιτυχία, το σπορ αυτοκίνητο δύο θέσεων είναι μια προσφορά χαμηλού όγκου για τη Renault. Η εταιρεία πούλησε 4835 μοντέλα Alpine πέρυσι, σε σύγκριση με τα 2,1 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τη Renault και 655.000 από την Dacia.
Ένα βασικό μέρος της εξοικονόμησης κόστους της Renault είναι μια νέα συμφωνία με τη Renault-Nissan-Mitsubishi Alliance που θα περιλαμβάνει μεγαλύτερη κοινή ανάπτυξη και παραγωγή βασικών μοντέλων. Ωστόσο, τα σπορ αυτοκίνητα όπως τα Alpine δεν περιλαμβάνονται στις σειρές μοντέλων «συνεργατών» που αναφέρονται ως μέρος της ανακοίνωσης της Συμμαχίας.
Κλικ για σχολιασμό