Renault News
Formula 1Ειδήσεις

Η υπόθεση του Carlos Ghosn επηρεάζει τη Renault στην F1;

Η γαλλική φίρμα πρέπει να αντιμετωπίσει την κακή διαφήμιση, τη συμμαχία της Renault-Nissan που βρίσκεται σε αναταραχή και την αποτυχία μιας συγχώνευσης με τη Fiat – Chrysler. Όλα αυτά ενώ το πρωτάθλημα της F1 αναμένεται να ξεκινήσει στην Αυστραλία στις 15 Μαρτίου.

Σε μία συνέντευξη τύπου στα μέσα μαζικής ενημέρωσης στις 8 Ιανουαρίου στη Βηρυτό, ο Carlos Ghosn κατηγορεί κυρίως την ιαπωνική δικαιοσύνη και τους ηγέτες της Nissan. Μίλησε για τη Renault στην F1; Δεν ήταν ένα από τα θέματα αλλά σήμερα, η υπόθεση Ghosn, επηρεάζει αρνητικά πολλές περιφερειακές επενδύσεις, και συγκεκριμένα τη Formula 1.

Η F1 σε Κίνδυνο

Βρίσκεται σε κίνδυνο το μέλλον της Renault στη Formula 1; Σύμφωνα με τον Vincent Chaudel, αθλητικό οικονομολόγο και ιδρυτή του Business Observatoire du sport, ναι.

«Έμμεσα, αυτό που συμβαίνει δεν είναι καλό για τη συμμαχία. Η Renault-Nissan βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση. Είναι ο μόνος όμιλος αυτοκινήτων που χάνει ταχύτητα στην αποτίμηση της αγοράς. Έχει αποδυναμωθεί η συμμαχία; Ναι, και η Renault μπορεί να γίνει θήραμα για άλλες ομάδες. Η Renault, μόνη της, μπορεί να θέλει να εξοικονομήσει χρήματα και να αναθεωρήσει τις δαπάνες της F1. Ένα είδος παράπλευρου αποτελέσματος.»

Ποιος είναι ο προϋπολογισμός για τη Renault για την F1; 330 εκατομμύρια ετησίως, σύμφωνα με πληροφορίες. Το ποσό των 40% προέρχεται από τη γαλλική μάρκα, το 30% από τους χορηγούς και το 30% από τις συμφωνίες της Concorde. Πάνω από 100 εκατομμύρια επενδύθηκαν από τη Renault, και εκτός από την υπόθεση Ghosn, τίθεται το εξής ερώτημα: Η Renault πωλεί περισσότερα αυτοκίνητα από τότε που επέστρεψε στην F1 το 2016;

Δύσκολο να ποσοτικοποιηθεί. Τα μόνα στοιχεία που υπάρχουν είναι σχεδόν 4 εκατομμύρια οχήματα που πωλούνται ετησίως και σχεδόν 11 εκατομμύρια συνολικά με τη συμμαχία Nissan – Mitsubishi. Είναι δύσκολο πάντως να αυξήθηκαν οι πωλήσεις αν σκεφτεί κανείς ότι τα αποτελέσματα των αγώνων δεν είναι ιδανικά (δεν έχει πετύχει νίκη από τότε που επέστρεψε στην F1 πριν από τέσσερα χρόνια).

Από την άλλη πλευρά, με τη παρουσία της στη Formula 1, η Renault δίνει έμφαση στις αθλητικές συμμετοχές της. Η μακροχρόνια εργασία είναι απαραίτητη για να αναζωογονήσει την εικόνα της και να την κάνει πιο δυναμική.

Ο Κακός αντίκτυπος του Ghosn

Αλλά από την άποψη της εικόνας, και εκεί, η υπόθεση Ghosn είναι καταστροφική. Ο Chaudel συνεχίζει δηλώνοντας:

«Ο Ghosn δεν κάνει καλή δημοσιότητα για τη Renault, αυτό είναι σίγουρο, αλλά μιλάμε για έναν άνθρωπο που δεν έχει πάει σε έναν αγώνα από την επιστροφή της Renault. Δεν ήθελε να είναι η ενσάρκωσή της. Ήταν υπέρ της επιστροφής της γαλλικής μάρκας, χωρίς όμως να έχει ιδιαίτερο αντίκτυπο.»

«Είναι σίγουρο ότι το όνομα της Renault αναφέρεται συνεχώς με αρνητικό τρόπο και αυτό είναι πολύ κακό στοιχείο. Στη πραγματικότητα η F1 προωθεί τις μάρκες. Αυτό θα συνέβαινε αν η γαλλική μάρκα εξακολουθούσε να είναι υποψήφια για τον τίτλο, αλλά η Mercedes και η Ferrari είναι πολύ μπροστά. Η Renault δεν είναι αρκετά ισχυρή. Δεν θα υπάρξει θετικό αντίβαρο για να αντισταθμιστεί το κακό αντίκτυπο του Ghosn, το οποίο σήμερα είναι ένα παγκόσμιο κακό αντίκτυπο γενικότερα.»

Εμπορικός Πόλεμος

Ο εμπορικός πόλεμος μεταξύ των κατασκευαστών έχει επίσης επιπτώσεις στην F1. Μπορεί η αποτυχημένη συγχώνευση της Renault με τη Fiat – Chrysler, να επιφέρει συνέπειες; Αυτό ενισχύει τη Ferrari, την Alfa, και έχει αντίκτυπο στην ανταγωνιστικότητα της Renault. Μοιάζει με παιχνίδι ντόμινο. Θα είχε η Renault το κινητήρα που κυριάρχησε στην F1 στις αρχές της δεκαετίας του 1990; Θα ήταν σίγουρα καλύτερο..

Το Πλάνο Συνεχίζεται

Τι σκέφτεται όμως ο τομέας της Renault στην F1; Φοβάται τις συνέπειες της υπόθεσης Ghosn και μιας σειράς αποκαλύψεων που θα σκιάζουν την εικόνα της μάρκας; Σύμφωνα με μερικούς, μέσα στην ομάδα, δεν συζητήθηκε το θέμα.

Ο Cyril Abiteboul, επικεφαλής της γαλλικής ομάδας, παραδίδει την επίσημη του τοποθέτηση για το θέμα παραμονής της ομάδας.

«Είμαστε σε ένα μακροπρόθεσμο σχέδιο που πρέπει να μας επιτρέψει να κερδίσουμε. Δεν υπάρχει καμία στρατηγική κυριαρχίας με κάθε κόστος: δεν λειτουργεί γιατί η οικοδόμηση μιας ομάδας για να στεφτεί παγκόσμια πρωταθλήτρια χρειάζεται χρόνο. Ακόμη και η Mercedes και η Red Bull χρειάστηκαν τουλάχιστον πέντε χρόνια για να κερδίσουν, ενώ η Ferrari συνεχίζει να αναδιοργανώνεται με την ελπίδα για έναν τίτλο. Από φέτος όμως, πρέπει να επανασυνδεθούμε με την τροχιά της εξέλιξης για να καταφέρουμε να επιτύχουμε τους στόχους μας

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies