Renault News
RenaultΔιεθνή

Luca de Meo, ένας Ιταλός στο τιμόνι της Renault

Η Renault έχει στρατολογήσει τον πρώην διευθυντή της Seat (ομίλου Volkswagen) Luca de Meo ως γενικός διευθυντής σε μια προσπάθεια να αναζωογονηθεί και να δώσει νέα ώθηση στη συμμαχία της με τις Nissan και Mitsubishi Motors μετά από ένα χρόνο κρίσης.

Το διοικητικό συμβούλιο που συνεδρίασε την Τρίτη το απόγευμα στην έδρα του ομίλου στο Boulogne-Billancourt αποφάσισε να αναθέσει απο την 1η Ιουλίου την επιχειρησιακή διοίκηση της Renault στον 52χρονο Ιταλό.

Δεσμευμένος στη Volkswagen με ρήτρα μη ανταγωνισμού, δεν ήταν σε θέση να αναλάβει καθήκοντα νωρίτερα.

Η Γενικός Διευθυντής Οικονομικών Υπηρεσιών κ. Clotilde Delbos, η οποία είχε αναλάβει προσωρινά χρέη εκτελεστικού διευθυντή από τον Οκτώβριο, διορίστηκε επίσης αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος, σε ισχύ απο την 1η Ιουλίου.

Πολύ δουλειά περιμένει τον Luca de Meo, έναν πολύγλωσσο και τέλεια γαλλόφωνο διευθυντή. Ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου, Jean-Dominique Senard, τον υπολογίζει να αναζωογονήσει μια επιχείρηση από τις αναταραχές που προκλήθηκαν απο την υπόθεση Carlos Ghosn, πρώην αφεντικό της εταρείας που έφθασε στο Λίβανο στα τέλη Δεκεμβρίου για να ξεφύγει από τη δικαιοσύνη της Ιαπωνίας που θα έπρεπε να τον κρίνει για διάφορες υπεξαίρεσεις.

“Είμαι ενθουσιασμένος με αυτή τη νέα προσθήκη, η οποία σηματοδοτεί ένα αποφασιστικό βήμα για την Renault και τη Συμμαχία. Ο κ. Luca de Meo είναι ένας μεγάλος στρατηγικός και οραματιστής ενός ταχέως μεταβαλλόμενου κόσμου των αυτοκινήτων”, δήλωσε ο κ. Senard της Renault. “Η τεχνογνωσία του, αλλά και το πάθος του για το αυτοκίνητο τον κάνουν ένα πραγματικό πλεονέκτημα για την Renault”.

“Είμαι ενθουσιασμένος με την απόφαση του διοικητικού συμβουλίου της Renault να έχει ορίσει τον Luca de Meo”, δήλωσε ο διευθυντής της Nissan Makoto Uchida, που δημοσιεύτηκε σε δελτίο τύπου.

“Προσβλέπουμε όλοι να συνεργαστούμε στενά μαζί του και με τους εταίρους της Συμμαχίας στις προσπάθειές μας να υποστηρίξουμε αμοιβαία την αειφόρο ανάπτυξη”, πρόσθεσε.

Η Nissan λέει ότι “θεωρεί τη Συμμαχία απαραίτητη για την ανάκαμψη της απόδοσής της”.

– Ειδικός μάρκετινγκ –

Ο Luca de Meo, ειδικός μάρκετινγκ που έχει περάσει όλη τη σταδιοδρομία του στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας, έθεσε σε ισορροπία την Seat, την οποία ανέλαβε το 2015. Η ισπανική μάρκα, πεθαμένη πριν από τέσσερα χρόνια, έσπασε ένα ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων πέρυσι.

Οι διαχειριστές της Renault αποφάσισαν τον Οκτώβριο να απολύσουν από το αξίωμα τον γενικό διευθυντή Thierry Bolloré, του οποίου η απόδοση και το στυλ διοίκησης, που θεωρούνταν αυταρχικό, αμφισβητήθηκαν.

Ο Luca de Meo θα πρέπει κυρίως να στραφεί στη δραστηριότητα της Γαλλικής μάρκας στην Ευρώπη, η οποία πρέπει να κινηθεί προς τα πάνω για να ξεχωρίσει περισσότερο από τη ρουμανική “χαμηλού κόστους” θυγατρική της Dacia.

Η Renault βρίσκεται στη χειρότερη θέση στο χρηματιστήριο. Το απόθεμα έχει χάσει περισσότερο από το ήμισυ της αξίας του από τη σύλληψη του Carlos Ghosn τον Νοέμβριο του 2018, σημάδι δυσπιστίας των επενδυτών μετά από ένα χρόνο κρίσης μεταξύ του γάλλου κατασκευαστή και του συμμάχου του Nissan.

Ο κ. Senard, ο οποίος ανέλαβε τον έλεγχο της Renault στη διάρκεια μιας καταιγίδας πέρυσι, προσπαθεί να πείσει ότι έχει ξεκινήσει εκ νέου η ίδρυση της γαλλο-ιαπωνικής εταιρικής σχέσης ενώ κυκλοφόρησε η φήμη για πιθανό διαζύγιο.

– Αναγέννηση της συμμαχίας με τη Nissan –

Η υγεία της συνεργασίας με τη Nissan, της οποίας η Renault κατέχει το 44% και η οποία με τη σειρά της κατέχει το 15% της Renault, θεωρείται κρίσιμη για την ικανότητα του γάλλου κατασκευαστή να αντιμετωπίσει τις τεχνολογικές ανακατατάξεις που διεξάγονται στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Η ηλεκτροκίνηση, οι αυτόνομες λειτουργίες οδήγησης και η συνδεσιμότητα των οχημάτων απαιτούν τεράστιες επενδύσεις και επομένως ένα κρίσιμο μέγεθος για να μπορούν να αποσβένονται σε μεγάλες σειρές.

Με τη Mitsubishi, της οποίας η Nissan κατέχει το 34%, η γαλλο-ιαπωνική συμμαχία ανέβηκε στην τρίτη θέση στον κόσμο για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων από τους όγκους που πωλήθηκαν, πίσω από τη γερμανική Volkswagen και την ιαπωνική Toyota, αλλά με πολύ χαμηλότερη κερδοφορία συνέργιας.

“Το 80% αυτής της συμμαχίας είναι μπροστά μας και όχι πίσω”, δήλωσε πρόσφατα ο Senard, ενώ ανανεώθηκε η ομάδα διαχείρισης τόσο στην Renault όσο και στο Nissan.

Μια συνάντηση των ηγετών της συμμαχίας έχει προγραμματιστεί για την Πέμπτη στα κεντρικά γραφεία του ιαπωνικού κατασκευαστή στην Yokohama. Αναμένεται η λήψη αποφάσεων σε συγκεκριμένα πρότζεκτ όπως η ανάπτυξη κοινών οχημάτων.

Ο διορισμός του Luca de Meo είναι εξαιρετική είδηση”, ανέφερε ο γάλλος υπουργός Οικονομίας Bruno Le Maire την Τρίτη το βράδυ. “Με αυτό το ραντεβού και τη νέα διοίκηση της Nissan στα τέλη του περασμένου έτους, καθώς και την επικείμενη ανακοίνωση νέων βιομηχανικών σχεδίων μεταξύ της Renault, της Nissan και της Mitsubishi, η Συμμαχία ξεκίνησε ξανά σε μια κατακτητική λογική” .

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Υποθέτουμε ότι είστε εντάξει με αυτό, αλλά μπορείτε να εξαιρεθείτε αν το επιθυμείτε. Αποδέχομαι Διαβάστε περισσότερα

Πολιτική απορρήτου & cookies