#Under8 … Η Renault Sport ορκίστηκε ότι θα τα καταφέρει, και το πιο γρήγορο Mégane έκανε και τρίτο ρεκόρ γύρου στο θρυλικό Nordschleife του Nürburgring με τον τόσο εντυπωσιακό κατάλογο επιτευγμάτων. Ο άθλος επιτεύχθηκε με το ολοκαίνουργιο μοντέλο περιορισμένης έκδοσης με ριζική φιλοσοφία: Mégane RS 275 Trophy-R.
7m54.36s: Αυτό είναι το νέο ρεκόρ γύρου στο Nürburgring για το νέο Mégane RS 275 Trophy-R στην κατηγορία για οχήματα παραγωγής με κίνηση στους εμπρός τροχούς.
2: Ο αριθμός των θέσεων του Mégane R.S. 275 Trophy-R.
250: Ο αριθμός των μοντέλων αυτής της (υπέρ) περιορισμένης-έκδοσης που θα αρχίσει να πωλείται σε περίπου 15 χώρες.
Έχοντας δημιουργήσει παράδοση με το Mégane R26.R το 2008 και το Mégane RS Trophy το 2011, οι μηχανικοί της Renault Sport δεν αρκέστηκαν στο να ξεκουραστούν. Με χρόνο 7m54.36s, το νέο Mégane R.S. 275 Trophy-R έβαλε το όνομα του φαρδιά πλατιά στα βιβλία της ιστορίας του Nürburgring.
Μια ριζική περιορισμένη-έκδοση, ιδανικό για χρήση μέσα σε πίστα
Το νέο Mégane R.S. 275 Trophy-R είναι ένα παράγωγο διθέσιο της πρόσφατης έκδοσης Mégane RS 275 Trophy.
Αυτό το αποκλειστικό νέο Renault Sport περιορισμένης-έκδοσης ωφεληθηκε από τα υπέρ-σπορ χαρακτηριστικά που κληρονόμησε από τους αγώνες δραστηριότητες της μάρκας, ενώ η απώλεια σχεδόν 100 κιλών έχει οδηγήσει την βελτιωμένη απόδοση.
Το Mégane R.S. 275 Trophy-R έρχεται ως στάνταρ με το σασί Cup (πλήρης, με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης), κινητήρα βενζίνης 2.0-λίτρων ενισχυμένο με 275bhp, τιτάνιο σύστημα εξάτμισης από την Akrapovic, ρυθμιζόμενους αποσβεστήρες με σύνθετα ελατήρια από την Öhlins και τα MICHELIN Pilot Sport Cup 2 που είναι ειδικά προσαρμοσμένα για το αυτοκίνητο.
Δεν φέρει πίσω καθίσματα, αλλά στο μπροστινό μέρος η Renault μας το ανταποδίδει με τα Recaro Pole Position, τα οποία εξοικονομούν 42 χιλιόγραμμα βάρους. Αυτά είναι εξοπλισμένα με τριών-σημείον ζώνες ασφαλείας.
Για τους λάτρεις των track-days πρόθυμους να κερδίσουν πολλά κρίσιμα δευτερόλεπτα κατά τη διάρκεια ενός γύρου, η χρήση μιας μπαταρίας λιθίου-ιόντων περικόπτει το συνολικό βάρος από άλλα 16 κιλά.
Για να εξασφαλιστεί πέδηση υψηλής απόδοσης, ενώ ταυτόχρονα να συμβάλλει στην προσπάθεια απώλειας βάρους, το Mégane RS 275 Trophy-R ωφελείτε από ένα ειδικό κιτ φρένων. Δίσκους από χάλυβα και αλουμίνιο 350/28 διαμέτρου αποφέρει αλλά 3 κιλά μείον. Ιδανικά προσαρμοσμένα για εντατική χρήση σε πίστα η Renault Sport προσφέρει μεγαλύτερες δαγκάνες.
[symple_toggle title=”English Version”]
#Under8… Renault Sport vowed it would be done, and the sportiest Mégane has duly added a third lap record round the Nürburgring’s legendary Nordschleife to its impressive list of achievements. The feat was accomplished by an all-new limited-edition model imbued with a radical philosophy: Mégane R.S. 275 Trophy-R.
-
7m54.36s: That is the new lap record for the Nürburgring’s iconic north loop – the fearsome Nordschleife – set by Mégane R.S. 275 Trophy-R in the category for two wheel-drive production vehicles.
-
2: The number of seats in Mégane R.S. 275 Trophy-R.
-
250: The number of examples of this (ultra) limited-edition series that will go on sale in some 15 countries. Depending on market, a ‘record’-specification version of the model will be available from the start of orders. Order books for Mégane R.S. 275 Trophy-R will open soon in France.
Having established records with Mégane R26.R in 2008 and Mégane R.S. Trophy in 2011, the engineers at Renault Sport were not content to rest upon their laurels. With a lap time of 7m54.36s, Mégane R.S. 275 Trophy-R engraved its name and performance potential in the Nürburgring’s history books right from its very first official outing.
A radical limited-edition, ideal for circuit use
Mégane R.S. 275 Trophy-R is a two-seater derivative of the recently-introduced Mégane R.S. 275 Trophy.
This exclusive new Renault Sport limited-edition benefits from ultra-sporty features inherited from the brand’s racing activities, while a loss of almost 100 kilograms has resulted in enhanced performance.
Mégane R.S. 275 Trophy-R comes as standard with the Cup chassis (complete with limited-slip differential), the2.0-litre petrol R.S. engine boosted to 275bhp, a titanium Akrapovic exhaust system, ‘Öhlins Road&Track’ one-way adjustable dampers with composite springs and MICHELIN Pilot Sport Cup 2 tyresthat are specifically-adapted to the car.
Whilst Mégane R.S. 275 Trophy-R manages without rear seats, in the front can be found Recaro Pôle Position polycarbonate monocoque seats, which yield a weight saving of 42 kilograms. These are fitted with a three-point seat belt, but a six-point harness with aviation-style buckle is available as an accessory. A retention beam and safety nets protect passengers from moving luggage.
For track-day fans eager to gain several vital seconds over the course of a lap, the use of a lithium-ion batterytrims the overall weight by another 16 kilograms.
To ensure high-performance braking whilst at the same time contributing to the weight-shedding effort, Mégane R.S. 275 Trophy-R benefits from a special braking kit. Its 350/28-diameter steel and aluminium discs bring the car’s weight down by a further three kilograms. Ideally adapted to intensive circuit use, these Renault Sport-etched brakes endow the vehicle with a sharper bite.
An ultra-sporty stance
On the outside, Mégane R.S. 275 Trophy-R sports a new two-tone colour scheme, with an Etoilé Black roof mated with a Pearlescent White finish (optional). The Trophy-R branded F1-type front blade, chequered flag graphic at the bottom of the front doors and graphics on the side of the car are all picked out in Vif Red. Finished off with 19-inch black or red Speedline wheel rims, this is a vehicle that sets itself apart as much on the circuit as on the open road.
The exclusivity of Mégane R.S. 275 Trophy-R similarly stands out in details like its Alcantara-trimmed steering wheel and handbrake bellows, leather gearshift knob and red seatbelts which match the visible stitching of the seats and steering wheel.
[/symple_toggle]