Καθώς η Renault προετοιμάζεται να γιορτάσει τα 40 χρόνια συμμετοχής της στη Formula 1 το 2017, η R.S.2027 Vision προβλέπει την F1 στα 50. Η ομάδα σχεδιασμού της Renault δημιούργησε σε συνεργασία με τη Renault Sport Racing αυτό το εμβληματικό concept. Εκτός από όλα τα βασικά στοιχεία που αναμένονται από ένα αυτοκίνητο της Formula 1, περιλαμβάνει επίσης τα σήματα της Renault και της Renault Sport, συμπεριλαμβανομένων των λογοτύπων και των εμβλημάτων και των δύο μαρκών.
- Το R.S.2027 Vision μεταφέρει ορισμένα από τα κλασικά χαρακτηριστικά του πρώτου αυτοκινήτου της Renault στην Formula 1 – την RS01 του 1977 – όπως ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας V6. Στοιχεία όπως η περιφερειακή πίσω πτέρυγα και το χρώματα παρέχουν παρόμοιες αναδρομές στο παρελθόν.
- Όπως και το Espace F1 στα μέσα της δεκαετίας του 1990, η R.S. 2027 Vision έρχεται με το παραδοσιακό κίτρινο και μαύρο χρώμα της Renault Sport στην Formula 1. Στην περίπτωση αυτή, τα χρώματα είναι διακοσμημένα με μεταλλικό φινίρισμα που ενισχύει την οπτική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Το κίτρινο ξεχωρίζει ιδιαίτερα για το αποτέλεσμα του σαν φύλλο χρυσού που ενσωματώνει την ποιότητα, την τεχνολογική ανδρεία και την υψηλή απόδοση.
Η R.S. Vision 2027 όχι μόνο επιδιώκει να αποδώσει φόρο τιμής σε τέσσερις δεκαετίες αφοσίωσης, καινοτομίας και επιτυχίας της Renault στη Formula 1, αλλά υπογραμμίζει επίσης και μια ισχυρή δέσμευση για το μέλλον.
RENAULT: 40 ΧΡΟΝΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΣΤΗΝ FORMULA 1
Μια δέσμευση που βασίζεται στην καινοτομία.
Η Renault θεωρεί το μηχανοκίνητο αθλητισμό ως μια εξαιρετική ευκαιρία για την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής που επωφελούνται άμεσα ή έμμεσα τα οδικά της οχήματα.
Από το ντεμπούτο της στην Formula 1 το 1977, η Renault διαδραμάτισε σταθερά σημαντικό ρόλο στον σπορ, με πρωτοποριακές φιλόδοξες τεχνολογίες που τροφοδοτούνται από το πάθος της.
- Ο στροβιλοκινητήρας V6 που τροφοδοτουσε την Renault RS01 του 1977 προκάλεσε μια επανάσταση στην εποχή του και άρχισε να διαθέτει τεχνολογία twin-turbo από το 1979.
- Η εισαγωγή των βαλβίδων αέρα το 1986 επέτρεψε την αύξηση των στροφών του κινητήρα χωρίς να υπονομεύεται η αξιοπιστία του.
- Στη δεκαετία του 1990, οι εκκεντροφόροι οδήγησαν σε κινητήρες υψηλότερης περιστροφής.
- Η άμεση έγχυση καυσίμου εμφανίστηκε το 1995 (κινητήρας Renault RS7) για τη βελτιστοποίηση της αποδοτικότητας και της κατανάλωσης καυσίμου.
Η κληρονομιά όλων αυτών των επαναστατικών καινοτομιών εξακολουθεί να είναι ορατή στη σημερινή Formula 1 με την επιστροφή του υβριδικού σχήματος V6 turbo το 2014. Με την εκπλήρωση της πρόκλησης των νέων κανονισμών, η Renault συνέβαλε στην εκτεταμένη τεχνογνωσία και τις ικανότητές της ως Προμηθευτής κινητήρων F1 για την τόνωση της τεχνολογικής καινοτομίας, ένα ανεκτίμητο πλεονέκτημα όταν πρόκειται για τα επερχόμενα οδικά μοντέλα της μάρκας.
Η Renault άφησε ανεξίτηλο σημάδι σε κάθε εποχή της συμμετοχής της ως ομάδα:
- 1977-1985 (V6 turbo), κυρίως με τον Alain Prost.
- 2002 έως 2010 (V10 και V8), κυρίως με τον Fernando Alonso.
- Επιστροφή της Renault στη Formula 1 το 2016 ως Renault Sport Formula One Team για τρίτη φορά ως κατασκευαστής.
Ως προμηθευτής κινητήρων, η Renault έχει εξοπλίσει τις κορυφαίες ομάδες του αθλήματος κατά τη διάρκεια διαφόρων εποχών, συμβάλλοντας σε πολλές νίκες και τίτλους οδηγών:
- Lotus, με Ayrton Senna (V6 turbo)
- Williams, με τον Nigel Mansell, τον Alain Prost, τον Ayrton Senna, τον Damon Hill και τον Jacques Villeneuve (V10)
- Benetton, με τον Michael Schumacher (V10)
- Red Bull Racing, με τον Sebastian Vettel (V8)
Η Renault δραστηριοποιείται στη Formula 1 για σχεδόν 40 χρόνια. Εκτός από κατασκευαστής, υπήρξε επίσης προμηθευτής κινητήρων για κορυφαίες ομάδες του αθλήματος με την πάροδο των ετών, συγκομίζοντας όχι λιγότερους από 12 παγκόσμιους τίτλους Κατασκευαστών και συνολικά 11 πρωταθλήματα οδηγών.
Συνολικά, η Renault είναι ο πιο επιτυχημένος κατασκευαστής από το 1977, συμπεριλαμβανομένων:
12 Τίτλοι κατασκευαστών
11 Τίτλοι οδηγών
170 Νίκες
215 Pole Position
50 1-2
15 1-2-3
Οι 12 τίτλοι Κατασκευαστών:
1992: Williams FW14B – Renault RS4
1993: Williams FW15C – RenaultRS5
1994: Williams FW16 / FW16B – Renault RS6
1995: Benetton B195 – Renault RS7
1996: Williams FW18 – Renault RS8
1997: Williams FW19 – Renault RS9
2005: Renault R25 – Renault RS25
2006: Renault RS26 – Renault RS26
2010: RedBull RB6 – RS27-2010
2011: RedBull RB7 – RS27-2011
2012: RedBull RB8 – RS27-2012
2013: Red Bull RB9 – RS27-2013
Οι 11 τίτλοι των οδηγών:
1992: Nigel Mansell
1993: Alain Prost
1995: Michael Schumacher
1996: Damon Hill
1997: Jacques Villeneuve
2005: Fernando Alonso
2006: Fernando Alonso
2010: Sebastian Vettel
2011: Sebastian Vettel
2012: Sebastian Vettel
2013: Sebastian Vettel