Η Γαλλική κυβέρνηση ονειρεύεται τη μετεγκατάσταση παραγωγής, αλλά η Renault δεν προτίθεται να το κάνει. Θα δεσμευτεί να παράγει τα νέα ηλεκτρικά της στη Γαλλία … αντί για άλλα μοντέλα.
Στο μικρόφωνο της τηλεόρασης BFM, ο Γάλλος ΥΠ.Οικονομικών Bruno Le Maire δεν το αρνήθηκε: το κράτος δεν θα εμπόδιζε το κλείσιμο εργοστασίων της Renault στη Γαλλία. Ο Υπουργός γνωρίζει ότι η γαλλική φίρμα πρέπει να «προσαρμόσει την παραγωγής της» για να παραμείνει ανταγωνιστική. Ωστόσο, ο Bruno Le Maire προσκολλάται σε ένα σύμβολο: το εργοστάσιο Flins. Για αυτόν, δεν υπάρχει λόγος να κλείσει.
Είναι ένα ιστορικό εργοστάσιο της Renault στη Γαλλία, που δημιουργήθηκε το 1952 και είδε διάσημα αυτοκίνητα να κατασκευάζονται εκεί: Dauphine, R4, R5, Supercinq, Twingo και ειδικά το Clio, του οποίου η συναρμολόγηση ξεκίνησε στο Flins με την πρώτη γενιά το 1990.
Η τέταρτη γενιά κατασκευάστηκε στην Προύσα της Τουρκίας. Η πέμπτη γενιά Clio παράγεται στην Τουρκία, αλλά και στη Σλοβενία, στο Novo Mesto, δίπλα στο Twingo. Το πιο διάσημο Renault δεν κατασκευάζεται στη χώρα προέλευσής του.
Αρκετό για να κάνει τα εργατικά συνδικάτα να ουρλιάζουν, ακόμη περισσότερο σε αυτές τις περιόδους οικονομικής κρίσης που συνδέονται με τον κοροναϊό, όπου γίνεται πολλή συζήτηση για την επανεβιομηχανοποίηση της Γαλλίας για τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Ο Bruno Le Maire υπαινίχθηκε μέχρι πρόσφατα ότι η μετεγκατάσταση αποτελεί προϋπόθεση για τη χορήγηση ενίσχυσης στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Το Clio πίσω στο Flins; Η Renault έκανε γρήγορα την γαλλική κυβέρνηση να ξεχάσει μια τέτοια ιδέα. Αυτό σηζητήθηκε και για την PSA. Η Peugeot, από την πλευρά της, μετεγκατέστησε το 208, στη Σλοβακία και το Μαρόκο. Πληροφορίες απο το Παρίσι είπαν την περασμένη εβδομάδα: “Η Renault, αλλά και η PSA, κατάφεραν να πείσουν την κυβέρνηση ότι η μετεγκατάσταση εργοστασίων ήταν απολύτως αδύνατη. Πολύ ακριβή για να συμβεί. Πρώτον στο κόστος παραγωγής, αλλά και το κόστος μεταφοράς αυτοκίνητων που βγαίνουν από τα εργοστάσια. Η αγορά είναι παγκόσμια σήμερα και πρέπει να παράγετε όσο πιο κοντά μπορείτε να πουλήσετε. “
Για τη Renault και την PSA, φαίνεται πλέον αδιανόητο να παράγονται αυτοκίνητα πόλης στη Γαλλία, επειδή το κόστος παραγωγής είναι πολύ υψηλό. Για να διασφαλίσει την αποδοτικότητα τέτοιων μοντέλων, θα τα κατασκευαστούν επομένως σε χώρες με φθηνότερη εργασία και χαμηλότερους φόρους.
Ο Bruno Le Maire άλλαξε τον λόγο του. Τώρα, προσκολλάται στην ιδέα της παραγωγής ηλεκτρικών μοντέλων στη Γαλλία, τα οποία θεωρούνται ως το μέλλον. Για τη Renault, αυτό θα ισχύει. Ο Γάλλος κατασκευαστής θα εξειδικεύσει το εργοστάσιο Douai στην ηλεκτρική ενέργεια. Πολλά μοντέλα που βασίζονται στη νέα πλατφόρμα CMF-EV είναι στο πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένων δύο SUV. Αλλά θα αντικαταστήσουν την παραγωγή τριών οχημάτων, των Scénic, Talisman και Espace, τα οποία σε λίγο καιρό θα ρίξουν αυλαία. Και το επόμενο 7 θέσεων Kadjar, το οποίο θα αντικαταστήσει έμμεσα το Scénic και το Espace, θα παραχθεί στην Ισπανία ή την Αγγλία. Σημειώνουμε επίσης ότι ο μετασχηματισμός του εργοστασίου Douai ανακοινώθηκε πριν από αρκετά χρόνια.
Τι γίνεται με το Flins; Το εργοστάσιο κατασκευάζει επί του παρόντος το Nissan Micra και το Renault Zoé. Αλλά το Micra απειλείται με εξαφάνιση και το Ζοε θα μπορούσε να μεταναστεύσει στο Douai εάν πατήσει στο μέλλον στην νέα πλατφόρμα CMF-EV. Έχοντας επίγνωση της ευαίσθητης πλευράς του κλεισίματος ενός ιστορικού εργοστασίου, η Renault δεν θα βάλει λουκέτο στο Flins. Αλλά το εργοστάσιο θα εγκαταλείψει την παραγωγή αυτοκινήτων και θα ειναι υπεύθυνο για άλλες δραστηριότητες, ιδίως την ανακαίνιση κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων, μια δραστηριότητα που πραγματοποιείται τώρα από το εργοστάσιο Choisy-le-Roi … το οποίο θα κλείσει.