Ο ιός των pickup μολύνει όλους τους κατασκευαστές. Η απόδειξη με την Renault και το Alaskan, τον ξάδερφο του Nissan Navara. Ο μαθητής θα τα πάει καλύτερα από τον δάσκαλο;
Παλαιότερα λίγοι κατασκευαστές δραστηριοποιούνταν στην κατηγορία των pickup, σήμερα γενικευμένα οι μάρκες σπεύδουν να λανσάρουν οχήματα pick-up. Ενώ για τους επαγγελματίες τους ευνοεί η ανθεκτικότητα και η ικανότητα μεταφοράς τους, ο υπόλοιπος κόσμος παρασύρεται από την πρόσφατη μεταμόρφωσή τους σε οχήματα αναψυχής, ικανά να πάνε παντού και να φορτώνουν ογκώδες εξοπλισμό για τα χόμπι τους.
Δεν είναι λοιπόν παράξενο που οι κατασκευαστές όπως η Mercedes (Class X), η Fiat (Fullback), σύντομα η Peugeot και επομένως η Renault, μπήκαν στη μάχη. Η γαλλική μάρκα δεν χρειάστηκε να κοιτάξει μακριά για το δικό της pick-up, εκμεταλλευόμενη τη Συμμαχία Renault-Nissan για να ανακτήσει την τεχνική βάση του Nissan Navara.
Η Συμμαχία είναι εδώ
Επειδή τα δύο ξαδέλφια μοιράζονται τα πάντα. Από το σασί, μέχρι τους κινητήρες και το εσωτερικό, οι Γάλλοι πήραν πραγματικά τα πάντα από τους Ιάπωνες. Στο εσωτερικό, εκτός από το λογότυπο της Renault που βρίσκεται στο κέντρο του τιμονιού, είναι αδύνατο να γίνει διάκριση μεταξύ των δύο μοντέλων. Ο πίνακας οργάνων είναι ο ίδιος, συμπεριλαμβανομένων των ιδιοτήτων και των ελαττωμάτων: η παρουσίαση είναι απλή και εργονομική, αλλά τα σκληρά πλαστικά εξακολουθούν να είναι λεγεώνες. Ακόμα και τα μενού του συστήματος ψυχαγωγίας έχουν επαναληφθεί! Τέλος, είναι το εξωτερικό από όπου το Alaskan σηματοδοτεί – ελαφρά – τη διαφορά τους. Λογικά υιοθετεί τη χαρακτηριστική μάσκα με έντονες γρίλιες και τροποποιεί την υπογραφή του φωτισμού στο πίσω μέρος.
Για τα υπόλοιπα, το παιχνίδι των 7 διαφορών είναι πολύ περίπλοκο για ένα μη εκπαιδευμένο μάτι. Αν και είναι μήκους 5.40 μ., το γαλλικό pickup προσφέρει ακόμα λίγο χώρο πίσω από τη διπλή καμπίνα. Οι χαρακτηριστικές κατακόρυφες πλάτες αυτού του τύπου οχημάτων και το περιορισμένο περιθώριο του γονάτου θα κάνουν τα μακρινά ταξίδια λίγο κουραστικά για τους πίσω επιβάτες. Μήκους 1,58 μέτρων και ικανό να μεταφέρει μέχρι έναν τόνο, θα μπορούσε να χρησιμεύσει ως ένα πραγματικό μίνι λεωφορείο. Λίγο όπως συμβαίνει στη Νότια Αμερική! Και αν ποτέ, ο κάδος φόρτωσης δεν ήταν αρκετός, το Alaskan μπορεί να φτάσει μέχρι 3,5 τόνους. Ιδανικό για παράδειγμα για να μεταφέρει ένα πολύ μεγάλο τροχόσπιτο!
Από πλευράς κινητήρων ο dCi της Renault, 2,3 λίτρων με 160 & 190 ίππους (450 Nm ροπής), κάνει την δουλειά του ως ένας από τους πιο αποδοτικούς κινητήρες στην κατηγορία του ALASKAN με εξαιρετική ικανότητα εκτός δρόμου.
Εν κατακλείδι
Η Renault εκμεταλλεύεται τη σχέση της με τη Nissan για να διαθέσει στο εμπόριο ένα Renault Navara. Ικανοποιητικα καλό σε off-road, γενναιόδωρο με το φορτίο, αγωνίζεται να δικαιολογήσει ένα σημαντικό χάσμα τιμής ανά την Ευρώπη με το δίδυμο του. Η Γαλλική γοητεία κάνει θαύματα!