Το Renault Clio εδώ και 25 χρόνια γράφει ιστορία όχι μόνο χάρη στην εμπορική του επιτυχία, αλλά και χάρη στη συνεπή παρουσία του στους αγώνες. Το Clio, στην 4η πλέον γενιά του, συνεχίζει να αποτελεί τη βάση για ένα από τα πιο πετυχημένα προσθιοκίνητα αγωνιστικά όλων των εποχών, με τους μηχανικούς της εταιρείας να αποκαλύπτουν μερικά από τα μυστικά αυτής της επιτυχίας.
Με την παρουσίαση της πρώτης γενιάς του Renault Clio, πριν από 25 χρόνια, η Renault παράλληλα με ένα ιδιαίτερα εμπορικό μοντέλο δημιούργησε και μια εξαιρετική βάση για τη δημιουργία αγωνιστικών εκδόσεων που διακρίθηκαν σε διάφορες μορφές αγώνων. Με τη φιλοσοφία της απόλυτα συνυφασμένη με τον κόσμο των ράλι και της Φόρμουλα 1, η Renault πέρασε στο Clio την εμπειρία της από τις πίστες και τις ειδικές διαδρομές. Με αυτό τον τρόπο δημιούργησε ένα μοντέλο που ξεχωρίζει για την οδηγική του αίσθηση, στοιχείο που επιβεβαιώθηκε με τον καλύτερο τρόπο στους αγώνες. Χαρακτηριστικό είναι ότι από τα πρώτα βήματα της πορείας του μοντέλου, η Renault εξέλιξε τις αντίστοιχες σπορ εκδόσεις μέσω των οποίων δημιουργήθηκαν τα αγωνιστικά Clio.
Στην πρώτη γενιά του μοντέλου τα θρυλικά Renault Clio Williams που διακρίθηκαν σε επίπεδο Group N, Group A, αλλά και ως kit car με την έκδοση Maxi, συνέδεσαν άρρηκτα το Clio με τις επιτυχίες στις ειδικές διαδρομές. Αντίστοιχα, στη 2η γενιά η «γέννηση» των εκδόσεων Renault Sport (R.S.), με κορυφαίο το καταιγιστικό 3.0 R.S. V6, απέδειξαν με τον καλύτερο τρόπο τις δυνατότητες του Clio.
Σήμερα, στην 4η γενιά του, το Clio εξακολουθεί να συνεχίζει την μακρά παράδοση της εταιρείας, με πιο πρόσφατο δημιούργημα το Renault Clio R3 T που θεωρείται ένα από τα κορυφαία προσθιοκίνητα αυτοκίνητα ράλι. Με αφορμή τα 25 χρόνια ζωής του μοντέλου οι μηχανικοί της Renault Sport αποκάλυψαν μερικά από το μυστικά για την επιτυχία των αγωνιστικών εκδόσεων του Clio:
1) Αμάξωμα: Δυναμική αισθητική με αποτελεσματική αεροδυναμική απόδοση
Έχοντας ανακηρυχθεί ως ένα από τα πιο όμορφα μοντέλα της κατηγορίας του, το Clio 4ης γενιάς διαθέτει σχεδιασμό που ξεχωρίζει και για την αεροδυναμική του απόδοση. Με δεδομένο ότι οι κανονισμοί που αφορούν το αμάξωμα για την κατηγορία R3 είναι πολύ αυστηροί, τα Clio και Clio R.S. παραγωγής σχεδιάστηκαν ώστε να προσφέρουν την ιδανική βάση για την αγωνιστική έκδοση σε επίπεδο αεροδυναμικής. Παράλληλα τα έντονα φουσκωμένα φτερά δίνουν τη δυνατότητα για την απροβλημάτιστη τοποθέτηση αγωνιστικών ελαστικών τόσο για τις ασφάλτινες, όσο και τις χωμάτινες διαδρομές.
2) Πλαίσιο: Κορυφαία αποτελεσματικότητα, αλλά και φιλικότητα
Το πλαίσιο και οι αναρτήσεις του Clio σχεδιάστηκαν με γνώμονα να παρέχουν την ιδανική ισορροπία ανάμεσα στην άνεση και την οδηγική απόλαυση. Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης οι δοκιμαστές δημιούργησαν τα βασικά χαρακτηριστικά του μοντέλου έχονταςαπενεργοποιημένα τα ηλεκτρονικά βοηθήματα (ESP, ASR, κτλ.). Αποτέλεσμα ένα σύνολο εξαιρετικά φιλικό, προβλέψιμο και εύκολο στον έλεγχο, το οποίο παράλληλα παρέχει στον οδηγό ανά πάσα στιγμή το μέγιστο των πληροφοριών σχετικά με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Παράλληλα το στιβαρό πλαίσιο της «πολιτικής» έκδοσης δίνει τη δυνατότητα στο αγωνιστικό Clio R3 T να ανταποκρίνεται το ίδιο καλά στις ασφάλτινες, αλλά και τις χωμάτινες διαδρομές. Τα παραπάνω στοιχεία επιτρέπουν στους αγωνιζόμενους να προσαρμοστούν άμεσα στο χαρακτήρα του αυτοκινήτου, εκμεταλλευόμενοι σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα το μέγιστο των δυνατοτήτων του.
3) Κινητήρας: Με τεχνολογία από την Φόρμουλα 1
Διατηρώντας τον τίτλο ενός από τους πιο επιτυχημένους κατασκευαστές κινητήρων στη Φόρμουλα 1, η Renault εφοδιάζει τα μοντέλα παραγωγής με τεχνολογία που προέρχεται από την εμπειρία της στην κορυφαία μορφή μηχανοκίνητου αθλητισμού. Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 1.6 λίτρων με τον κωδικό Μ5ΜΤ που χρησιμοποιεί το Clio R.S., εξελίχθηκε έχοντας κατά νου και τις αγωνιστικές υποχρεώσεις του μοντέλου. Ήδη στο μοντέλο παραγωγής οι μηχανικοί της Renault εφάρμοσαν τεχνολογίες για να μεγιστοποιήσουν την απόδοση, αλλά και την αξιοπιστία, όπως για παράδειγμα μέσω εξαρτημάτων που έχουν υποστεί επεξεργασία με DLC (Diamond-Like Carbon). Παράλληλα η εξαιρετική κατασκευή του μπλοκ και της κεφαλής επέτρεψαν στους μηχανικούς της Renault Sport να εξελίξουν τον κινητήρα στα όρια του αγγίζοντας τους 242 ίππους και τα 48χλγμρ. ροπής , διατηρώντας στον ίδιο υψηλό βαθμό την αξιοπιστία, αλλά και την αντοχή στην σκληρή αγωνιστική χρήση.
Έχοντας χαραγμένο στο DNA της το πάθος για τους αγώνες, η Renault συνεχίζει με αμείωτο ρυθμό την εμπλοκή της στους αγώνες αυτοκινήτου και τη μεταφορά τεχνολογίας στα αυτοκίνητα παραγωγής. Τα 25 χρόνια ιστορίας του Clio και η παράλληλη πορεία του μοντέλου στους αγώνες αποτελεί την καλύτερη επιβεβαίωση για την επιτυχία αυτής της στρατηγικής.