Το νέο Renault Clio θα ξεχωρίσει από τους αντιπάλους του, ως ένα από τα πιο εξελιγμένα τεχνολογικά μοντέλα στην κατηγορία του όταν φθάνει το επόμενο έτος.
Η κίνηση αποτελεί μέρος της προσπάθειας του γαλλου κατασκευαστή να διατηρήσει το supermini του στην πρώτη γραμμή του κλάδου, ιδιαίτερα ενόψει του αυξανόμενου ανταγωνισμού από συμπαγή SUV, από τα οποία αρχίζουν να χάνουν τα παραδοσιακά μικρά αυτοκίνητα.
Τώρα στα τελικά στάδια της δοκιμής του πρωτότυπου, η πέμπτη γενιά Clio θέλει να παντρευτεί μια εκλεπτυσμένη εξωτερική εμφάνιση με ένα δραματικό νέο εσωτερικό που κυριαρχείται από μια οθόνη ψυχαγωγίας. Θα είναι επίσης ικανό για ημιαυτόνομη οδήγηση.
Το εξωτερικό στυλ θα είναι εξελικτικό, διατηρώντας στοιχεία όπως οι λαβές των πίσω πορτών κρυμμένες στο πλαίσιο της πόρτας, αν και με μεγαλύτερη εμφάνιση σε σχέση με το μεγαλύτερο αδελφό του, το Mégane. Αναμένεται επίσης να πάρει τα σχεδιαστικά στοιχεία από το concept Symbioz, που παρουσιάστηκε πέρυσι.
Το εσωτερικό θα αντηχεί το Mégane, κάνοντας άλμα με ένα μεγάλο ψηφιακό ταμπλό και την οθόνη iPad-infotainment. Αυτό θα το ξεχωρίσει από τους αντιπάλους όπως το Ford Fiesta και το Volkswagen Polo, που έχουν μικρότερες, πιο παραδοσιακές οθόνες.
Το νέο Clio είναι κατασκευασμένο στην πλατφόρμα CMF-B, μια ενημερωμένη έκδοση αυτού που χρησιμοποιήθηκε στο υπάρχον μοντέλο και μοιράστηκε με το Nissan Micra.
Θα χρησιμοποιήσει βενζινοκίνητες μονάδες 1,0 λίτρων και 1,3 λίτρων, οι τελευταίες αναπτύχθηκαν με τη Mercedes, καθώς και ένα ντίζελ dCi 1,5 λίτρων με 115bhp. Ένα 48V ήπιο-υβριδικό σε συνδυασμό με τον 1.5 dCi, σχεδιάζεται αλλά όχι από το λανσάρισμα. Μια ηλεκτρική έκδοση του μοντέλου θεωρείται ότι αναμένεται το 2020.
Θα υπάρξει όμως και ένα νέο Clio RS. Το hot-topper θα παρουσιαστεί το 2020. Το τρέχον μοντέλο βρίσκεται σε πλήρη εξάντληση, με την Renault να κυκλοφορεί πρόσφατα την περιορισμένη έκδοση RS18, πριν φτάσει η επόμενη γενιά.
Το επόμενο Clio RS θα αφήσει τον τετρακύλινδρο κινητήρα 1,6 λίτρων του τρέχοντος αυτοκινήτου για χάρη του βενζινοκινητήρα 1.8-λίτρων turbo από το νέο Mégane RS, αλλά με λιγότερη ισχύ.
Η άλλη σημαντική πρόοδος είναι η αυτόνομη τεχνολογία, την οποία δεν έχουμε ξανά δει σε αυτή την κατηγορία. Το Clio θα διαθέτει επίπεδα 1ου και 2ου επιπέδου αυτονομίας, τα οποία θα μοιράζονται με οχήματα της Nissan.
Το πρώτο επίπεδο σημαίνει ότι θα έχει τα πιο πρόσφατα συστήματα ασφαλείας, όπως το προσαρμοστικό cruise control και τη βοηθητική λωρίδα, όλο και πιο δημοφιλές σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα, αλλά το δεύτερο επίπεδο είναι η μεγαλύτερη αλλαγή: το Clio θα έχει δυνατότητα να σταθμεύει και να κρατήσει στη λωρίδα κυκλοφορίας από μόνο του.
Το νέο Clio πρόκειται να αποκαλυφθεί στο Σαλόνι του Παρισιού τον Οκτώβριο και θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά.
Source/Photo: autocar.co.uk