Σε μια προσπάθεια να διασώσουν τη Συμμαχία τους, Renault και Nissan έχουν ξεκινήσει συνομιλίες σχετικά με την ιδέα της Renault να μειώσει το μερίδιό του 43% που κατέχει στον ιαπωνικό εταίρο της, αναφέρει η Financial Times. Η διευθέτηση υπήρξε πηγή έντασης για τους δύο, ειδικά καθώς η τελευταία κατέχει μόνο 15% μην έχοντας δικαίωμα ψήφου στη Renault. Το μέγεθος της περικοπής δεν έχει ακόμη συμφωνηθεί – η Nissan θεωρείται ότι στοχεύει στο να φτάσει στο 20% -25%, ενώ η γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία σκέφτεται να φτάσει στο 30% -35%.
Ενώ η Renault έχει απροθυμία να μειώσει το μερίδιό της, μια τέτοια κίνηση θα μπορούσε να βοηθήσει στην επανεκκίνηση της σχέσης με τη Nissan, η οποία με τη σειρά της θα της επέτρεπε να ξαναρχίσει τις διαπραγματεύσεις με τη Fiat Chrysler, οι οποίες είχαν βέτο από την γαλλική κυβέρνηση. Επίσης, η κίνηση θα ελευθερώσει κεφάλαια για τη Renault, βοηθώντας ενδεχομένως να διαπραγματευτεί πιο ευνοϊκούς όρους με τη Fiat Chrysler. Πράγματι, οι μέτοχοι της Renault έχουν ήδη αντιδράσει θετικά – οι μετοχές αυξήθηκαν αμέσως μόλις βγήκαν οι ειδήσεις.
Αυτό δεν είναι μια επανεκκίνηση της σχέσης – περισσότερο τα πρώτα στάδια ενός διαζυγίου, λέει ο David Fickling του Bloomberg. Τα εσωτερικά μηνύματα από την Nissan υποδηλώνουν ότι ο απώτερος στόχος της Nissan είναι να μειώσει το ποσοστό της Renault σε περίπου 5% -10%. Αυτό υποδηλώνει ότι η ιαπωνική εταιρεία ενδιαφέρεται μόνο για τη διατήρηση της «εμφάνισης συμμαχίας» παρά για ουσιαστικούς δεσμούς. Δεν διαφαίνεται περαιτέρω ολοκλήρωση που προωθούσε ο πρώην διευθύνοντας σύμβουλος Carlos Ghosn, αναφέρει ο αναλυτής του Bloomberg .