Η Renault-Nissan Alliance έκανε νέο ρεκόρ στις πωλήσεις αυτοκινήτων με 8.470.610 οχήματα το 2014 εν μέσω αύξησης των πωλήσεων στις Ηνωμένες Πολιτείες και τη Δυτική Ευρώπη.
Οι πωλήσεις αυξήθηκαν για πέμπτο συνεχόμενο έτος, +2,5% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος (2013). Μαζί, Renault, Nissan και AVTOVAZ, πωλούν 1 στα 10 αυτοκίνητα που πωλούνται σε όλο τον κόσμο.
«Η ισχυρή ζήτηση στις Ηνωμένες Πολιτείες, η ανάκαμψη στη Δυτική Ευρώπη και μια σειρά νέων ελκυστικών μοντέλων συνέβαλαν σε άλλο ένα έτος αύξησης των πωλήσεων για τη Συμμαχία το 2014″, δήλωσε ο Carlos Ghosn, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Συμμαχίας. “Παραμένουμε καλά τοποθετημένη και αισιόδοξοι για τις μακροπρόθεσμες προοπτικές στις παγκόσμιες αγορές ανάπτυξης, παρά τις πρόσφατες μειώσεις στη Ρωσία και τη Βραζιλία.”
Η Renault, η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης, πούλησε 2.712.432 οχήματα παγκοσμίως το 2014, +3,2% από το 2013. Στη Δυτική Ευρώπη, οι πωλήσεις της Renault ανήλθαν σε 1.464.611, +12,5%, περισσότερο από το διπλάσιο της συνολικής αγοράς. Το μερίδιο αγοράς της Renault στην Ευρώπη έφθασε το 10%, +0,6 ποσοστιαίες μονάδες. Η Dacia ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη μάρκα στην Ευρώπη, κερδίζοντας +0,4 ποσοστιαίες μονάδες του μεριδίου αγοράς.
Οι πωλήσεις της Renault εκτός της Δυτικής Ευρώπης μειώθηκαν κατά 5,9% σε 1.247.821 οχήματα, λόγω της οικονομικής ύφεσης σε πολλές από τις αγορές της. Παρά την επιβράδυνση, η Renault πέτυχε το υψηλότερο μερίδιο αγοράς όλων των εποχών της στη Βραζιλία και τη Ρωσία, τη δεύτερη και την τρίτη μεγαλύτερη αγορά της μετά τη Γαλλία.
Η Nissan, έκανε νέο ρεκόρ πωλήσεων με 5.310.064 αυτοκίνητα και φορτηγά σε όλο τον κόσμο, +4,1%. Η Nissan συνέχισε να πουλά περισσότερα από 1 εκατομμύριο οχήματα στις δύο μεγαλύτερες αγορές της, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα.
Η AVTOVAZ, έκλεισε την χρονιά με 448.114 οχήματα, -16,3% λόγω της γενικότερης επιβράδυνσης της αγοράς στη Ρωσία. Η Renault-Nissan Alliance έχει την πλειοψηφία των μετοχών της AVTOVAZ, η οποία πωλεί τα αυτοκίνητα της μάρκας LADA, μέσω κοινοπραξίας με την κρατική εταιρεία Rostec. Μαζί, η Renault-Nissan Alliance και AVTOVAZ πουλάνε περίπου ένα στα τρία αυτοκίνητα στη Ρωσία.
Οι μεγαλύτερες αγορές για την Renault-Nissan
Οι Top 10 αγορές της Συμμαχίας το 2014 ήταν οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Κίνα, η Ρωσία, η Ιαπωνία, η Γαλλία, το Μεξικό, η Βραζιλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Γερμανία και η Ιταλία.
Στην Κίνα, στην μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, η Nissan, σε συνεργασία με τον τοπικό εταίρο της Dongfeng Motor, πούλησε 1.221.598 οχήματα, αύξηση 0,5%. Η Nissan είναι η κορυφαία ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία στην Κίνα με μερίδιο αγοράς 5,5%. Το 2016, η Renault θα ξεκινήσει την παραγωγή οχημάτων στην Κίνα μαζί με την μακροχρόνια εταίρος της Nissan την Dongfeng Motor. Το νέο εργοστάσιο στο Wuhan θα έχει αρχική δυναμικότητα παραγωγής 150.000 οχημάτων ετησίως, με τη δυνατότητα να διπλασιάσει το ποσό αυτό στο μέλλον.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, η Nissan πούλησε ένα ρεκόρ 1.386.895 οχημάτων, αύξηση 11,1%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να πάει σε επίπεδα ρεκόρ του 8,4%.
Παρά την οικονομική ύφεση στη Ρωσία, η Συμμαχία παρουσίασε είχε μερίδιο αγοράς 30,7%, +1,1 ποσοστιαίες μονάδες. Η AVTOVAZ, πούλησε 387.307 οχήματα στη Ρωσία, -15%. Το μερίδιο αγοράς της AVTOVAZ ανήλθε σε 15,5%, -0,9 ποσοστιαίες μονάδες. Η Renault πούλησε 194.531 οχήματα, -7,4%, αλλά το μερίδιο αγοράς της αυξήθηκε σε επίπεδα ρεκόρ 7,9%, +0,3 ποσοστιαίες μονάδες, χάρη στην επιτυχία του Duster και το επιτυχημένο λανσάρισμα τριών νέων μοντέλων: Logan, Sandero και Sandero Stepway. Η Nissan πούλησε 182.412 οχήματα, αύξηση 17,7%. Η Nissan κατείχε μερίδιο αγοράς της τάξεως του 7,3%, +1,8 ποσοστιαίες μονάδες.
Στην Ιαπωνία, το σπίτι της αγοράς της Nissan, η Nissan πούλησε 670.263 οχήματα, -1,3%. Το μερίδιο αγοράς της Nissan ανήλθε σε 12%.
Στη Γαλλία, το σπίτι της αγορά της Renault, η Renault πούλησε 577.601 οχήματα, αύξηση 5,5%. Το μερίδιο αγοράς της ανήλθε σε 26,6%, +1,3 ποσοστιαίες μονάδες. Το Clio ήταν το best-seller στην αγορά, ενώ το Captur ήταν το best-seller crossover.
Στο Μεξικό, η Nissan σημείωσε ρεκόρ πωλήσεων με 293.204 οχήματα, αύξηση 10,9%, ξεπερνώντας το σύνολο του κλάδου. Η Nissan είναι το υπ ‘αριθμόν ένα εμπορικό σήμα στο Μεξικό με μερίδιο αγοράς 25,8%.
Στη Βραζιλία, η Renault πούλησε 237.187 οχήματα, αύξηση 0,3%. Το μερίδιο αγοράς της Renault διαμορφώθηκε στο ρεκόρ του 7,1%.
Ηλεκτρικά οχήματα
Η Renault-Nissan Alliance πούλησε 82.602 ηλεκτρικά οχήματα το 2014, +24% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, δίνοντάς της ένα μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς του 56%. Το Nissan LEAF ήταν το best-seller EV στον κόσμο με 61.507 πωλήσεις, ενώ η Renault οδήγησε την Ευρωπαϊκή αγορά, με 17.813 πωλήσεις.
Η Συμμαχία έχει πούλησε ένα αθροιστικό 217.365 ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο από τον Δεκέμβριο του 2010, όταν Nissan LEAF έκανε ντεμπούτο. Οι κορυφαίες αγορές για το Nissan LEAF είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες με 72.322 οχήματα, η Ιαπωνία με 48.641 πωλήσεις και η Ευρώπη με 33.481 πωλήσεις. Εν τω μεταξύ, η Renault έχει πουλήσει ένα αθροιστικό των 56.499 ηλεκτρικών οχημάτων σε όλο τον κόσμο από την πρώτο EV, το Kangoo ZE, που άρχισε τον Οκτώβριο του 2011.
Η Συμμαχία πωλεί περίπου ένας στα δύο ηλεκτρικά οχήματα σε όλο τον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των Twizy της Renault και το Nissan van e-NV200 που πωλείται στην Ευρώπη και την Ιαπωνία από το 2014.
Top 10 Alliance Markets
Country | Total Sales | Market Share |
U.S. | 1,386,895 | 8.4% |
China | 1,255,665 | 5.7% |
Russia* | 764,245 | 30.7% |
Japan | 674,922 | 12.1% |
France | 653,326 | 30.2% |
Mexico | 318,093 | 28% |
Brazil | 309,547 | 9.3% |
UK | 259,762 | 9.3% |
Germany | 240,181 | 7.4% |
Italy | 184,416 | 12.5% |
*Including AVTOVAZ
Top 10 Renault Markets
Country | Total Sales | Market Share |
France | 577,601 | 26.6% |
Brazil | 237,187 | 7.1% |
Russia | 194,531 | 7.9% |
Germany | 173,479 | 5.3% |
Turkey | 133,212 | 17.4% |
Italy | 130,996 | 8.9% |
Spain | 127,666 | 13.2% |
UK | 109,014 | 3.9% |
Algeria | 91,800 | 26.9% |
Argentina | 84,946 | 12.9% |
Top 10 Nissan Markets
Country | Total Sales | Market Share |
U.S. | 1,386,895 | 8.4% |
China* | 1,221,598 | 5.5% |
Japan | 670,263 | 12.0% |
Mexico | 293,204 | 25.8% |
Russia | 182,412 | 7.3% |
UK | 150,748 | 5.4% |
Canada | 115,445 | 6.2% |
France | 75,725 | 3.6% |
Brazil | 72,360 | 2.2% |
Germany | 66,702 | 2.1% |
*Including Venucia brand