Η Renault ισχυρίζεται ότι η Formula 1 πρέπει να γίνει περισσότερο ή πλήρως ηλεκτρική για να αποφυγει στο μελλον να μείνει πισω στην τεχνολογία του κινητήρα.
Οι σημερινοί υβριδικοί κινητήρες παράγουν μόνο το 16% της συνολικής τους παραγωγής από τον ηλεκτρισμό μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας, ωστόσο, η πρόοδος στο εν λόγο σύστημα αυτο προσφέρεται για να αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός αυτός στο μέλλον.
Επί του παρόντος, η Formula E έχει τα ηνία ως το μόνο πλήρως ηλεκτρικό μονοθέσιο στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, αλλά το αφεντικό της Renault, Cyril Abiteboul, πιστεύει ότι είναι η κατεύθυνση που χρειάζεται η F1.
“Αν κοιτάξω τον ρυθμό με τον οποίο αλλάζει ο κόσμος, κατά τη γνώμη μου, υπάρχει ένας τεράστιος κίνδυνος η F1 να μείνει πίσω”, είπε.
“Ο κόσμος κινείται με πολύ γρήγορους ρυθμούς και πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί ώστε να μην μείνει πίσω από την αυτοκινητοβιομηχανία.
“Κοιτάξτε την Greta Thunberg αυτού του κόσμου, κοιτάξτε την ηλεκτροκίνηση. Ό, τι και αν πιστευουμε για την ηλεκτροκίνηση, δεν πρόκειται να φύγει.
“Πράγματα που λένε σήμερα οι άνθρωποι, δεν τα είχαν εξετάσει καν πριν από έξι μήνες. Η Ferrari μιλούσε για ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο!”
Η Renault έκανε παρόμοιες πιέσεις παλαιότερα, καθώς οδήγησαν στην ώθηση για τους υβριδικούς κινητήρες V6 που τελικά εισήχθησαν το 2014 και τώρα κοιτάζει μπροστά στην επόμενη εποχή των κανονισμών των κινητήρων γύρω στο 2026.
“Είναι επτά χρόνια από τώρα, φαίνεται πολύ σούπερ. Δεν σκέφτομαι μόνο εμας, σκέφτομαι για την F1 ως κοινότητα”, συνεχίζει ο Abiteboul.
“Βασικά προσπαθώ και παροτρύνω όλους να δουν γρήγορα και με προσοχή για μια νέα μονάδα ισχύος.
“Τι πρέπει να είναι, με τι θα πρέπει να μοιάζει, ποσο πρέπει να κοστίσει ωστε να μπει ενα φρενο στα τρελά έξοδα.
“Μάλλον αυτό θα σήμαινε κάποια στιγμή να επιβραδύνθει η επένδυση στον κινητήρα εσωτερικής καύσης και να αυξηθεί η ανάπτυξη προς τα ηλεκτρικά μέρη.
“Ίσως [θα πρέπει] να εξετάσουμε και νέες πηγές ενέργειας, όπως οι κυψέλες καυσίμου ή κάτι παρόμοιο, το οποίο πιθανότατα θα είναι το μέλλον της F1”.