Η ιστοσελίδα autoevolotion.com είχε την ευκαιρία να πάρει συνέντευξη από τον Jean Pascal Jocou, Area Manager της Renault Sport για τις περιοχές Ευρώπης και Νοτίου Αμερικής. Στην συνέντευξη ο Pascal ρωτήθηκε για όλα τα θέματα που αφορούν το σπορ κομμάτι της εταιρείας. Ας δούμε επιγραμματικα τα πιο σημαντικά.
autoevolution: Τα γερμανικά αυτοκίνητα επιδόσεων αυξάνονται όλο ένα και περισσότερο τα τελευταία δύο χρόνια και αυτός είναι ο λόγος που είναι σε μια παρατεταμένη διαδικασία επέκτασης. Σχεδιάζει κάτι παρόμοιο η Renault Sport;
Jean Pascal Jocou: Έχουμε ήδη θέσει ένα στόχο για μια τέτοια επέκταση. Πέρυσι, πούλησε 37.000 αυτοκίνητα και θέλουμε να τα αυξήσουμε στα 50.000 μέχρι το τέλος του 2018. Αυτό περιλαμβάνει τόσο τα μοντέλα RS όσο και τα οχήματα GT.
ae: Η τρέχουσα γκάμα της Renault Sport περιλαμβάνει τρία επίπεδα: τα σπορ RS, τα λιγότερο σπορ GT και τα οπτικά σπορ GT Line. Θα αλλάξει, η δομή αυτή;
JPJ: Ναι, θα αλλάξει. Θα αναβαθμιστούν τα πάντα σε δύο επίπεδα, τα RS και ένα νέο όνομα για τα τρέχοντα μοντέλα GT.
ae: Πάμε έκτος γκάμας Renault τώρα. Ποιο ήταν το πιο πρόσφατο πρότζεκτ που δουλέψατε;
JPJ: Έχουμε εργαστεί πάνω στο Smart Brabus.
ae: Μιλώντας για το Smart, σκέφτεστε να κάνετε κάτι για το νέο Twingo;
JPJ: Ναι, φυσικά. Θα λανσάρουμε ένα πιο σπορ Twingo, αλλά δεν θα είναι ένα μοντέλο RS. Ακριβώς μια πιο σπορ έκδοση του αυτοκινήτου, που μπορείτε να αγοράσετε σήμερα.
ae: Το Clio RS 200EDC, θα λάβει το νέο λογισμικό κιβωτίου ταχυτήτων, το οποίο φέρνει πολύ πιο γρήγορες αλλαγές, προερχόμενο από το Clio RS 220 Trophy EDC .
JPJ: Μπορώ να σας πω ότι στην δεύτερη φάση του μοντέλου [το facelift αναμένεται για την επόμενη χρονιά], το RS 200 θα κάνει χρήση του νέου λογισμικού μετάδοσης από το RS Trophy 220.
ae: Τώρα που η Renault έχει επεκτείνει τη γκάμα crossover της, θέλουμε να γνωρίζουμε αν σκέφτεστε τέτοια πρότζεκτ.
JPJ: Είμαστε ανοιχτοί σε όλα. Ωστόσο, το αυτοκίνητο πρέπει να έχει τη σωστή τιμή και θα πρέπει να υπάρχει μια αγορά γι ‘αυτό.
ae: Νέο Megane GT. Ωραία η κίνηση εισαγωγής διεύθυνσης στους πίσω τροχούς για το Megane GT, κάτι που και η Ferrari έχει κάνει με την F12tdf. Το Maranello λέει ότι έχει κατασκευάσει το δικό της σύστημα τετραδιεύθυνσης. Γνωρίζω, για παράδειγμα, ότι το σύστημα διεύθυνσης στους πίσω τροχούς στην Laguna προερχόταν από την εταιρία Aisin. Τι γίνεται με το νέο σύστημα;
JPJ: Το νέο σύστημα έχει αναπτυχθεί εξ ολοκλήρου από τη Renault.
ae: Τυχόν σημαντικές διαφορές σε σχέση με το σύστημα στην Laguna;
JPJ: Υπάρχει μια διαφορά πενταετούς αναπτυξιακού μεταξύ των δύο, οπότε θα αισθανθείτε τη διαφορά. Το σύστημα για το Megane GT θα είναι διαφορετικό από αυτό του Espace και Talisman. Αυτό συμβαίνει γιατί το Megane GT είναι το μόνο που χρησιμοποιεί το λογισμικό της Renault Sport.
ae: Υβριδικά, ηλεκτρικά αποτελεί προτεραιότητα για τη Renault Sport;
JPJ: Γνωρίζουμε ότι η οικολογική πίεση είναι σε άνοδο, ειδικά τώρα με την ιστορία της Volkswagen, όλοι οι κατασκευαστές ψάχνουν για να αντιμετωπίσουν τις απαιτήσεις που προέρχονται από τις κυβερνήσεις και τις οικολογικές οργανώσεις. Κάποια μέρα, θα συμβεί και αυτό.
ae: Πάμε στο R.S. 01, γνωρίζουμε ότι η κύρια διαφορά με το κινητήρα του Nissan GT-R είναι η υιοθέτηση ενός συστήματος λίπανσης ξηρού κάρτερ, ποιες είναι οι άλλες αλλαγές που έχετε κάνει;
JPJ: Το σύστημα εισαγωγής αέρα, και η εξάτμιση είναι εξειδικευμένα, προφανώς, έτσι είναι και η ECU.
ae: Ας πούμε ότι ένας πελάτης απαιτεί μια έκδοση δρόμου νόμιμη, του RS 01.
JPJ: Θα κοστίσει τόσο πολύ να τροποποιήσουμε το αυτοκίνητο για να περάσει τις δοκιμές, όπως εκείνες που αφορά τις εκπομπές ρύπων και την ασφάλεια των πεζών, θα ήταν σχεδόν αδύνατο. Στην πραγματικότητα σκεφτήκαμε την παραγωγή μια νόμιμης δρόμου μορφής σε κάποιο σημείο κατά τη διάρκεια της διαδικασίας ανάπτυξης, αλλά το αυτοκίνητο θα έφτανε μια τιμή που θα ήταν δύσκολο να δικαιολογηθεί όταν συγκρίνουμε το σήμα της Renault με αυτοκινητοβιομηχανίες που παράγουν τέτοια αυτοκίνητα.
ae: Ας μιλήσουμε για την Alpine.
JPJ: Μπορώ να πω μόνο ότι θα έχετε σημαντικές ειδήσεις σύντομα [ίσως στην Γενεύη το 2016]
ae: Τι γίνεται με την F1; Γνωρίζουμε ότι έχετε υπογράψει μια επιστολή προθέσεων για να αναλάβετε την ομάδα της Lotus, αλλά οι θεωρίες συνωμοσίας μιλούν για μια αλματώδης αύξηση της περιβαλλοντικής πίεσης που θα καθορίσει τη Renault να κατευθύνουν μεγαλύτερο μέρος του προϋπολογισμού της προς την κατεύθυνση αυτή, μια κίνηση που θα μπορούσε να επηρεάσει τα κονδύλια που πηγαίνουν στο πρόγραμμα της F1.
JPJ: Πρώτα απ ‘όλα, θέλω να εξηγήσω ότι όλοι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, προφανώς πέρα από την VW, φέρουν τα οχήματα τους στις δοκιμές εκπομπών σε διάφορες χώρες. Σίγουρα, είναι ειδικά κατασκευασμένα για τις δοκιμές, εφόσον το επιτρέπει η ισχύουσα νομοθεσία, αλλά δεν υπάρχει ειδικό λογισμικό για την νόθευση των δοκιμών. Κάθε αυτοκινητοβιομηχανία γνωρίζει το αυτοκίνητό της θα ρυπαίνει λιγότερο κατά τη διάρκεια της δοκιμής, αλλά αυτό είναι χάρη σε μέτρα όπως το τι είναι ελαφρύτερα και έχουν πιο φουσκωμένα λάστιχα. Έτσι, δεν είναι το ίδιο πράγμα με αυτό που έχει κάνει η VW.