Το συμπέρασμα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Formula 1 2014 σηματοδότησε το τέλος μιας έντονης αλλά τελικά παραγωγικής χρονιάς για τη Renault Sport F1. Οι σαρωτικές αλλαγές στους κανονισμούς των κινητήρων – με τις μονάδες V8 να αντικαθίστανται από τους προηγμένους υπερτροφοδοτούμενους V6 με ριζοσπαστικές νέες τεχνολογίες συγκομιδής ενέργειας – το Viry-Châtillon παρουσιάστηκε με ένα φρέσκο και μοναδικό σύνολο προκλήσεων.
“Πήραμε το βάπτισμα του πυρός φέτος. Η F1 έθεσε απίστευτα υψηλά πρότυπα με τους νέους κανονισμούς στους κινητήρες. Υποστήκαμε μια δύσκολη περίοδο δοκιμών συν τους πρώτους αγώνες της χρονιάς, αλλά είναι μια απόδειξη για το άθλημα, και τους ανθρώπους που αφιερώνουν τη ζωή τους σε αυτό, ότι όλοι οι κατασκευαστές κινητήρων κατάφεραν να παραδώσουν τις νέες τεχνολογίες συμβατές με τους κανονισμούς και τις προδιαγραφές που απαιτούνταν από την Formual 1. Κανείς δεν θα περίμενε κάτι τέτοιο σε τέτοιο επίπεδο ανταγωνιστικότητας μετά από τις δύσκολες δοκιμές.
“Σε ό, τι μας αφορά, ο καθένας στο Viry και οι εταίρους μας – τεχνική και ομάδες – έβαλαν ένα τεράστιο ποσό προσπάθειας κάνοντας σημαντικά βήματα μέσα σε μικρό χρονικό διάστημα. Εμείς επανεκτιμήσαμε τους στόχους μας και κάναμε μια σειρά από αλλαγές ώστε να ανακτήσουμε σταδιακά την αξιοπιστία και την απόδοση που περιμένουμε από τους εαυτούς μας. Τρεις νίκες και τόσοι πολλοί βαθμοί είναι το αποτέλεσμα μιας σκληρής δουλειάς “.
ανέφερε ο Cyril Abiteboul.
Από το εναρκτήριο αγώνα στη Μελβούρνη σημαντικά βήματα προόδου είχαν γίνει στο κομμάτι της ανάκτηση ενέργειας και την απόδοση της Μονάδος Ισχύος, επιτρέποντας στους οδηγούς την μέγιστη ισχύ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. Στην πραγματικότητα, οι ομάδες της Renault Sport F1 ήταν περίπου 5% πιο αποδοτικές στο Αμπού Ντάμπι από ό, τι ήταν στην αρχή της σεζόν, μια σημαντική βελτίωση σε ένα άθλημα που τα δέκατα παίζουν ρόλο. Αυτό ισοδυναμεί με κέρδος χρόνου περίπου μισό δευτερόλεπτο.
Η ταχύτητα και οι επιδόσεις επίσης ενισχύθηκαν. Για παράδειγμα, στο Ιταλικό Grand Prix, οι χρόνοι ήταν ίδιοι με εκείνους του 2013, παρά τη χρήση ενός τρίτου λιγότερων καύσιμων ανά γύρο. Κατά τη διάρκεια του αγώνα, ο Daniel Ricciardo με Red Bull Racing-Renault έφτασε τα 362.1kph, σπάζοντας την τελική ταχύτητα του προηγούμενου έτους με μια εντυπωσιακή διαφορά 20kph. Οι κατατακτήριες δοκιμές του Σάο Πάολο, επίσης μαρτυρούν μερικούς από τους ταχύτερους χρόνους γύρων που έχει καταγραφεί ποτέ εκεί, ως αποτέλεσμα της αρχιτεκτονικής της μονάδας ισχύος που είναι ιδιαίτερα καλά προσαρμοσμένη στα χαρακτηριστικά της πίστας.
Τεράστια βελτιώσει με όμοιο τρόπο σε αξιοπιστία. Μετά από ένα ασταθές ξεκίνημα, ο Renault Energy F1-2014 κάλυψε πάνω από 90.000 χιλιόμετρα στην πίστα κατά τη διάρκεια της σεζόν μεταξύ των τεσσάρων ομάδων της Renault Sport F1: Infiniti Red Bull Racing, Lotus F1 Team, Scuderia Toro Rosso και Caterham F1 Team. Αυτό αντιστοιχεί σε ένα μέσο όρο 11.250 χιλιόμετρα ανά οδηγό – ή πάνω από 37 αγωνιστικές αποστάσεις. Στην πραγματικότητα, η Scuderia Toro Rosso του Kvyat βρίσκεται στην τρίτη θέση στην λίστα των συνολικών αποστάσεων που καλύφθηκαν από ένα οδηγό από την έναρξη της σεζόν 2014, ενώ μία μονάδα ισχύος έχει καλύψει περισσότερα από 4.300 χιλιόμετρα.
“Η ανάδειξη ενός μόνο στοιχείου ως πηγή βελτίωσης μας θα είναι αδύνατο. Αντ ‘αυτού, είναι η ανάπτυξη πολλαπλών μερών που μας οδήγησαν σε μια πολύ βελτιωμένη μονάδα ισχύος σε σχέση με εκείνη που ξεκίνησε τις δοκιμές πριν από τη σεζόν τον περασμένο Ιανουάριο.
“Τα συστατικά τροποποιήθηκαν ώστε να είναι πιο ισχυρή, οι ομάδες έμαθαν πολλά για την ένταξη και την ψύξη του κινητήρα και τον έλεγχο της διαχείρισης της ενέργειας, υπήρξε πρόοδος στην οδική συμπεριφορά και την απόδοση και το αίσθημα «χτυπήματος» που προκαλούνταν από την πίεση του κυλίνδρου εξουδετερώθηκε, χάρη στη βοήθεια των επίσημων συνεργατών καυσίμων μας, την Total. Μαζί, αυτά τα στοιχεία έχουν αναμφίβολα επηρεάσει ως προς το καλύτερο τα αποτελέσματα μας. ”
Ότι πιο ισχυρό και ανταγωνιστικό πακέτο έδειξε η Renault ήταν η ομάδα της Red Bull Racing όπου αναδύθηκε ως η μεγαλύτερη απειλή για τη Mercedes, η οποία ήταν σε θέση να ‘κλέψει’ σε αρκετές περιπτώσεις το καλό αποτέλεσμα! Πράγματι, οι τρεις νίκες για τον Daniel Ricciardo – ο μόνος οδηγός, εκτός από τον Lewis Hamilton και Nico Rosberg που κέρδισε το 2014 – και πέντε περαιτέρω αποτελέσματα στο podium βοήθησαν την ομάδα να διεκδικήσει μια άνετη δεύτερη θέση στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών, ενώ ο Αυστραλός τερμάτισε τρίτος στην κούρσα για τον τίτλο των οδηγών ».
“Είναι αλήθεια ότι η δεύτερη στο πρωτάθλημα των κατασκευαστών δεν είναι ο συνήθης στόχος μας, αλλά το αποτέλεσμα αποδεικνύει ότι ποτέ δεν σταματήσαμε να πιέζουμε σκληρά και συνεχώς να βελτιωνόμαστε. Προφανώς έχουμε μια τεράστια λίστα δουλειάς μπροστά μας από την επόμενη σεζόν, αλλά και μια σαφή κατεύθυνση και επίκεντρο, καθώς υπάρχει η αποφασιστικότητα να διεκδικήσουμε περισσότερες νίκες το 2015. Η Mercedes έχει θέσει τον πήχη πολύ ψηλά, κυρίως όσον αφορά τον τρόπο που η μονάδα ισχύος τους και τα σασί (των ομάδων τους) έχουν συνεργαστεί άψογα. Θα ήθελα να τους συγχαρώ για την καλή δουλειά, χωρίς αμφιβολία το αποτέλεσμα είναι αποφασιστικότητα και σκληρή δουλειά που έγινε στο Brackley και στο Brixworth όλα τα τελευταία χρόνια. Θα θέλαμε επίσης να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας προς τον εταίρο μας την Total. Οι αδιάκοπες προσπάθειες τους στην ανάπτυξη καυσίμων και λιπαντικών συνέβαλε στη συνολική απόδοση μας αυτή τη σεζόν. Έχουμε κίνητρο και την προοπτική για μια ένα νέο πρωτάθλημα συναγωνισμού, όπως ακριβώς είμαστε αποφασισμένοι ότι ο Energy F1 ua πρέπει να ενταχθεί στην λαμπερή λίστα τον τίτλο που κέρδισε με κινητήρες της Renault. “