Η Renault, όπως ανέφερε κατά την παρουσίαση του concept car προετοιμάζει ένα ηλεκτρικό και αυτόνομο αυτοκίνητο για το 2023. Έτσι το “Symbioz Demonstrator”, θα είναι το όχημα το οποίο θα ξεκινήσει δοκιμές στα τέλη του 2017 και θα μπορούσε να προκαθορίσει το στυλ του μελλοντικού Captur.
>>Επίσημο: Η Renault παρουσιάζει το SYMBIOZ, την ιδέα και το όραμα της για την κινητικότητα του 2030
Οι φωτογραφίες του SymbioZ υποδηλώνουν ότι το μοντέλο θα πάρει τη μορφή ενός μικρού SUV. Θα μπορούσε έτσι να δώσει κάποια στοιχεία στο μελλοντικό Captur, το οποίο αναμένεται την άνοιξη του 2020.
Η Renault έχει μπει στον χορό των δοκιμών εδώ και καιρό με συμφωνίες, επενδύσεις κ.α. δείχνοντας ότι έχει πάρει ζεστά το θέμα των αυτόνομων ηλεκτρικών οχημάτων. Επί του παρόντος δοκιμάζει διαφορετικούς τρόπους οδήγησης στα αυτόνομα οχήματα. Ο πρώτος τρόπος , “Classic”, θα επιτρέπει στον οδηγό να επωφεληθεί από μια παραδοσιακή θέση οδήγησης με ένα όχημα που ευνοεί την άνεση.
>>Η Renault επενδύει 25 εκατομμύρια ευρώ σε προσομοιωτή για αυτόνομα οχήματα
Ο δεύτερος, πιο “σπορ”, θα προσφέρει καλύτερη πλευρική στήριξη των καθισμάτων, ταχύτερη απόκριση του κινητήρα και πιο ακριβείς χειρισμούς.
“Αυτόνομη οδήγηση” θα είναι η πλήρως αυτοματοποιημένη λειτουργία. Σε αυτή τη διαμόρφωση, το ταμπλό και το τιμόνι θα υποχωρούν, απελευθερώνοντας χώρο για να μπορεί ο οδηγός να έχει διάφορες δραστηριότητες.
Τέλος, τρεις άλλες λειτουργίες “Alone@Home”, “Relax” και “Sharing” επικεντρώνονται στην ατμόσφαιρα και την ευημερία στο εσωτερικό.
Renault Easy Drive
Τα μουλάρια δοκιμών με βάση τα Renault Talisman και Espace ήδη αναπτύσσουν τις τεχνολογίες του αυτόνομου αυτοκινήτου. Το επίπεδο 4 (από τα 5), στοχευμένο από το Symbianoz Demonstrator, απελευθερώνει τον οδηγό. Δεν είναι πλέον απαραίτητο να κρατάει την προσοχή του, ανεξάρτητα από την κατάσταση. Σε περίπτωση συμβάντος, το αυτοκίνητο είναι σε θέση να μπει με ασφάλεια στο πλάι του δρόμου.
>>Ματιά στο μέλλον για αυτόνομη, συνδεδεμένη και ηλεκτρική οδήγηση από την Renault [Video]
Σε επιτρεπόμενους άξονες (αυτοκινητόδρομος ή δίκτυα διπλής λωρίδας και διάμεσος), ένα αυτοκινούμενο όχημα επιπέδου 4 είναι ικανό να διαχειρίζεται την απόσταση με το όχημα μπροστά, να διατηρεί την πορεία του με τη σειρά του, να αλλάζει διαδρομή.