Μετά την αποκάλυψη του ως ένα όραμα για το αυτοκίνητο του 2030 το concept car SYMBIOZ στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το Σεπτέμβριο του 2017, η Renault δίνει στους δημοσιογράφους την ευκαιρία να δοκιμάσουν το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ, το πρώτο κυλιόμενο πρωτότυπο που κατασκευάστηκε για να είναι αυτόνομο στο έδαφος και για να μας δώσει μια πιο κοντινή εμπειρία για τα αυτοκίνητα του 2023.
Οι δοκιμές με το demo SYMBIOZ παρέχουν στην Renault την ευκαιρία να αποδείξει σε πραγματικές συνθήκες πως είναι ένα αυτοκίνητο αυτόνομο, ηλεκτρικό και συνδεδεμένο. Το αποτέλεσμα είναι μια εντελώς νέα εμπειρία ζωής και την ίδια ευχαρίστηση κατά την οδήγηση, χωρίς τα χέρια στο τιμόνι. Στο SYMBIOZ, ο οδηγός μπορεί να αυτοματοποιήσει την οδήγηση και να χρησιμοποιήσει το χρόνο ταξιδιού για άλλες δραστηριότητες. Η Renault πιστεύει ότι το ταξίδι με αυτοκίνητο θα γίνει μια πολυαισθητηριακή, εξατομικευμένη εμπειρία, με μια καμπίνα να αναδιαμορφώνεται διαφορετικά για κάθε τρόπο οδήγησης. Το αυτοκίνητο γίνεται μέρος του προσωπικού οικοσυστήματος τόσο για τον οδηγό όσο και για τον επιβάτη.
Προχωρημένη, αυτόνομη οδήγηση επιπέδου 4 για επιπλέον ελεύθερο χρόνο
Τα αυτόνομα αυτοκίνητα χρησιμοποιούν τεχνολογία που είναι νέα στη βιομηχανία. Ένας από τους στόχους του demo αυτοκινήτου SYMBIOZ είναι να επιτρέψει στη Renault να κάνει τη μετάβαση από τη θεωρία στην πράξη, επιτρέποντας στους μηχανικούς και τους σχεδιαστές της να αντιμετωπίσουν τις πολλές προκλήσεις και ευκαιρίες που παρουσιάζονται από την αυτόνομη οδήγηση.
Από τη βασική βοήθεια οδήγησης όπως το cruise control έως την αυτοματοποίηση πλήρους οδήγησης σε οποιουδήποτε δρόμο, το SAE International έχει ορίσει πέντε επίπεδα αυτόνομης οδήγησης. Το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ είναι ικανό να φτάσει στο Επίπεδο 4, γνωστό και ως ‘mind-off’. Το επίπεδο 4 απαλλάσσει τον οδηγό από όλες τις δυναμικές εργασίες οδήγησης όταν είναι ενεργοποιημένο το αυτοματοποιημένο σύστημα οδήγησης του αυτοκινήτου. Δεν είναι πλέον απαραίτητο για τον οδηγό να επικεντρωθεί στο δρόμο μπροστά. Το αυτοκίνητο είναι σε θέση να μετακινηθεί σε ασφαλή θέση εάν δεν μπορεί να αντιμετωπίσει ένα απροσδόκητο περιστατικό μπροστά.
Σε εξουσιοδοτημένους αυτοκινητόδρομους ή διπλούς δρόμους με διάμεση λωρίδα, ένα αυτόνομο αυτοκίνητο επιπέδου 4, όπως το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ, μπορεί να ρυθμίσει την ταχύτητα του οχήματος σύμφωνα με το αυτοκίνητο μπροστά, να παραμείνει στη λωρίδα του ακόμα και όταν στρέφει, αλλάζει λωρίδες ή να βγει από τον αυτοκινητόδρομο και να λειτουργεί μόνο του σε κυκλοφοριακή συμφόρηση.
Όλη η απόλαυση ενός οχήματος μηδενικών εκπομπών ρύπων
Το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ τροφοδοτείται από ηλεκτροκινητήρες, όπως θα περιμένατε από τη Renault, τον πρωτοπόρο των ηλεκτρικών οχημάτων μαζικής αγοράς στην Ευρώπη και την πρώτη σε πωλήσεις στην Ευρώπη εταιρεία ηλεκτρικών οχημάτων. Οι δύο ηλεκτρικοί κινητήρες που κινούν το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ βρίσκονται στον πίσω άξονα, με κάθε κινητήρα να κινεί έναν τροχό. Αυτό το σύστημα μετάδοσης κίνησης πίσω τροχού εξασφαλίζει ότι η τροφοδότηση της τροφοδοσίας γίνεται αποτελεσματικότερα για να βελτιωθεί η οδηγική απόλαυση.
Οι αισθήσεις οδήγησης βελτιώνονται επίσης με το σύστημα διεύθυνσης 4CONTROL, το οποίο προσφέρει εξαιρετική οδική συμπεριφορά. Το demo αυτοκινήτου SYMBIOZ προσφέρει μέγιστη ισχύ 500kW και μέγιστη ροπή 660Nm (360kW και 550Nm συνεχής). Το αυτοκίνητο παρέχει επιτάχυνση από στάση στα 100kph σε 6 δευτερόλεπτα. Η τροφοδοσία 700V επιτρέπει μεγαλύτερη αύξηση ισχύος. Το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ έρχεται με μπαταρία 72kWh. Η αρχιτεκτονική του οχήματος μπορεί να φιλοξενήσει μπαταρίες χωρητικότητας μέχρι 100kWh.
Οι μπαταρίες του αυτοκινήτου φορτίζονται μέσω καλωδίου που συνδέεται σε ένα σημείο γρήγορης φόρτισης με συνεχές ρεύμα. Κατά τη διάρκεια των δοκιμών, το αυτοκίνητο επίδειξης SYMBIOZ θα φορτιστεί σε ένα σημείο φόρτισης φτάνοντας 150kW σε συγκεκριμένες ώρες. Οι μπαταρίες μπορούν στη συνέχεια να φορτιστούν στο 80% της χωρητικότητάς τους σε λιγότερο από μισή ώρα.
Καινοτόμος σχεδιασμός που επικεντρώνεται στον άνθρωπο
Μια αναπαράσταση του concept car SYMBIOZ που παρουσιάστηκε στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ είναι ένα νέο είδος οχήματος που επαναπροσδιορίζει την έννοια του χώρου στο εσωτερικό.
Ο πρωτοποριακός εξωτερικός σχεδιασμός ταιριάζει απόλυτα με το στυλ της Renault ‘French Design’: είναι αισθησιακό και ζεστό με ρευστή και δυναμική στάση. Ο σχεδιασμός ενισχύεται από το χρώμα του αμαξώματος “Champagne” και το μαργαριτάρι χρωμα. Ως αυτοκίνητο με χαμηλή κλίση, με σπορ εμφάνιση, το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ είναι: μήκους 4,92 μέτρων πλάτος 1,92 μέτρων ύψους 1,44 μέτρων τοποθετημένο σε μεταξόνιο 3,07 μέτρων
Το επάνω μέρος του αυτοκινήτου μπορεί να υπερηφανεύεται για μια απέραντη γυάλινη επιφάνεια για να αφήσει άφθονο φως στην καμπίνα και να βελτιστοποιήσει την εξωτερική ορατότητα χωρίς να μειώσει την εντύπωση ισχυρής αντοχής. Η πλωτή γυάλινη οροφή έχει μια ιριδίζουσα εμφάνιση. Διαθέτει ένα σύστημα ρύθμισης της αδιαφάνειας του γυαλιού και του φωτισμού LED που μπορεί να προσεγγιστεί από τη διασύνδεση συστήματος Renault MULTI-SENSE 3.0.
Για να βελτιωθεί η απόδοση του αυτοκινήτου, το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ είναι εξοπλισμένο με μια σειρά από ολοκαίνουργια αεροδυναμικά χαρακτηριστικά: Κάθετες εισόδους αέρα μπροστά από τους μπροστινούς τροχούς και εξαεριστήρες πίσω από αυτά για να μειώσουν την οπισθέλκουσα και το στροβιλισμό. Οι πλευρικοί εκτροπής αέρα διοχετεύουν τη ροή όσο το δυνατόν πιο κοντά στο σώμα του αυτοκινήτου. Η αεροτομή οροφής τοποθετείται αυτόματα στη δυναμική λειτουργία. Οι πλευρικοί αντιανεμικοί αισθητήρες που μπορούν να ξεκλειδώσουν και να ανοίξουν τις πίσω πόρτες και ένα τρίτο φως φρένων ενσωματωμένο στην οροφή.
Το εξωτερικό στυλ του demo αυτοκινήτου SYMBIOZ ενσωματώνει διάφορους αισθητήρες για αυτόνομη οδήγηση: η Lidars κρυμμένη στα μπροστινά φώτα κεφαλής και στον πίσω προφυλακτήρα, αισθητήρες υπερήχων τοποθετημένοι πίσω από το αμάξωμα, Μπροστινή κάμερα στο πάνω μέρος του παρμπρίζ, οπίσθια κάμερα ενσωματωμένη στο λογότυπο διαμαντιού της Renault, Πλευρικές κάμερες που είναι κρυμμένες στις λαβές των θυρών
Η υπογραφή του εξωτερικού φωτισμού του μοντέλου περιλαμβάνει φώτα σχήματος C εμπρός και πίσω, που φέρνουν αυτό το σφραγιστικό σχεδιασμό της Renault στο μέλλον. Για να διεκδικήσει την προσωπικότητά του, το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ ανάβει με μπλε χρώμα όταν ενεργοποιείται η αυτόνομη λειτουργία οδήγησης, καθιστώντας επίσης εύκολο για τα γύρω αυτοκίνητα να γνωρίζουν ότι λειτουργεί σε αυτή τη λειτουργία.
Οι εξωτερικές γραμμές του demo αυτοκινήτου SYMBIOZ σχεδιάστηκαν επίσης για να προβάλουν το εσωτερικό, με τα πολλά χαρακτηριστικά σχεδιασμού του που είναι αφιερωμένα στην άνεση των ταξιδιών. Η διάταξη καμπίνας έχει σχεδιαστεί με ευελιξία για να ικανοποιεί τους διαφορετικούς τρόπους οδήγησης του αυτοκινήτου και τον αυτοματισμό επιπέδου 4 ‘mind-off’, επιτρέποντας στον οδηγό να σταματήσει να δίνει προσοχή στο δρόμο και να κάνει κάτι άλλο. Για παράδειγμα: Δεν υπάρχει κεντρική κονσόλα. Το σύστημα εξαερισμού έχει επανασχεδιαστεί για να επιτευχθεί ένα επίπεδο πάτωμα μέχρι το κάτω μέρος του ταμπλό. Οι χώροι αποθήκευσης στο ταμπλό έχουν μετακινηθεί για να ελευθερωθεί χώρος στις πλευρές.
Τρεις τρόποι οδήγησης και τρεις εμπειρίες διαδρομής
Με την ευγένεια του συστήματος MULTI-SENSE 3.0 της Renault, μια αναβαθμισμένη έκδοση του τρέχοντος συστήματος MULTI-SENSE, το demo αυτοκίνητο SYMBIOZ διαθέτει τρεις τρόπους οδήγησης:
Η λειτουργία Classic είναι η τυπική λειτουργία. Η θέση οδήγησης είναι συμβατική και οι ρυθμίσεις του αυτοκινήτου επικεντρώνονται στην άνεση.
Η δυναμική λειτουργία αυξάνει τις αισθήσεις οδήγησης. Η οδήγηση είναι πιο ενεργή και το κάθισμα του οδηγού διαθέτει επιπλέον πλάγια στήριξη. Οι ρυθμίσεις απόκρισης του κινητήρα, του συστήματος διεύθυνσης και του πλαισίου προσαρμόζονται σε ένα δυναμικό στυλ οδήγησης.
Η λειτουργία AD βελτιστοποιεί τον διαθέσιμο χώρο μπροστά από τον οδηγό για να επιτρέψει μια ποικιλία δραστηριοτήτων hands-off. Όταν είναι ενεργοποιημένη η λειτουργία AD, το τιμόνι και το ταμπλό – το οποίο συνοδεύεται από μια μοναδική οθόνη σε σχήμα L που αναπτύχθηκε από την LG – μεταφέρεται αυτόματα πίσω 12 εκατοστά.
Ο τρόπος οδήγησης επιλέγεται πιέζοντας το λογότυπο της Renault, το οποίο ανάβει σαν ένα ολόγραμμα στο κέντρο του τιμονιού.
Πάντα συνδεδεμένο
Το ενσωματωμένο σύστημα συνδεσιμότητας του demo αυτοκινήτου SYMBIOZ επιτρέπει στον οδηγό και τους επιβάτες να έχουν πρόσβαση στην ψηφιακή τους ζωή και να απολαμβάνουν ένα ευρύ φάσμα υπηρεσιών. Σε αρμονία με τα προσωπικά smartphones, η σύνδεση των χρηστών με τα μέσα και τα δεδομένα τους δεν είναι ποτέ κομμένη.
Το smartphone αλληλεπιδρά με τη διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) του αυτοκινήτου για να καθορίσει τις προσωπικές ρυθμίσεις καθισμάτων, τις ρυθμίσεις κλιματισμού και τις προτιμήσεις μουσικής, μεταξύ άλλων λειτουργιών. Χάρη σε μια πλήρη σειρά χαρακτηριστικών συνδεσιμότητας (GPS, 4G, Wi-Fi), οι χρήστες μπορούν να έχουν πρόσβαση στο ψηφιακό τους περιβάλλον, μέσα ενημέρωσης και υπηρεσίες, όπως στο σπίτι ή στο γραφείο.
Η οθόνη του πίνακα οργάνων σε σχήμα L, η οποία είναι το πρωτεύον HMI του αυτοκινήτου, επιτρέπει στους χρήστες να αλληλεπιδρούν εξ αποστάσεως με τον έξω κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των οδικών υποδομών ή του σπιτιού. Οι χρήστες μπορούν να ελέγξουν τι συμβαίνει μέσα στο σπίτι τους χάρη σε προβολή κάμερας 360 μοιρών στην οθόνη του ταμπλό. Μπορούν επίσης να ρυθμίσουν τις ρυθμίσεις θέρμανσης ή να έχουν πρόσβαση σε ψυγεία και άλλες οικιακές συσκευές.
Πώς αναπτύχθηκε η πλατφόρμα;
Το demo αυτοκίνητο της Renault SYMBIOZ σχεδιάστηκε σε ειδική πλατφόρμα EV. Πώς οι μηχανικοί ανέπτυξαν αυτήν την πλατφόρμα; Στην πραγματικότητα, όλα ξεκινούν με ένα μουλάρι … Το πλαίσιο αναπτύχθηκε σε δοκιμαστικό μουλάρι ονομάζεται Road Runner, το οποίο ήταν ένα από τα τρία δοκιμαστικά μουλάρια που χρησιμοποιήθηκαν για το πρωτότυπο. Οι πολλές ώρες δοκιμών επέτρεψαν στους μηχανικούς να εξασφαλίσουν υψηλό επίπεδο άνεσης, χειρισμού και αξιοπιστίας πριν από την τοποθέτηση άλλων εξαρτημάτων στο demo αυτοκινήτου SYMBIOZ.
Δεδομένου ότι η πλατφόρμα του οχήματος σχεδιάστηκε εξ αρχής για να φιλοξενήσει ένα ηλεκτρικό σύστημα μετάδοσης κίνησης, η θέση των κινητήρων και των μπαταριών βελτιστοποιήθηκε προκειμένου να παραδοθούν: Μέγιστος χώρος στο εσωτερικό. Το σύστημα μετάδοσης κίνησης πίσω τροχού επέτρεψε επίσης την προώθηση των εμπρός καθισμάτων. Δυναμική κίνηση χάρη σε χαμηλότερο κέντρο βάρους και βέλτιστη κατανομή βάρους, συμπεριλαμβανομένης της μπαταρίας. Ασφάλεια, προκειμένου να ελαχιστοποιηθεί το ρολό και να περιοριστεί η εμφάνιση υποστροφής κατά την οδήγηση.
Το δοκιμαστικό αυτοκίνητο της Renault SYMBIOZ δείχνει πως θα είναι το αύριο, προσφέροντας τώρα μια εμπειρία. Παράλληλα με ορισμένα εσωτερικά και εξωτερικά στοιχεία στυλ, οι τεχνολογίες που παρουσιάζονται σε αυτό το όχημα είναι ένα παράδειγμα αυτού που θα μπορούσε να εμφανιστεί και στην γκάμα της Renault κατά τους επόμενους μήνες και χρόνια.