Renault News
Formula 1 Motorsports Renault Renault Sport Διεθνή Ειδήσεις

Retromobile 2019: Από την πίστα στο δρόμο, το turbo σύμφωνα με τη Renault

Στην έκθεση Retromobile 2019, η Renault θα εκθέσει τα θρυλικά αυτοκίνητα που κινούνται με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες.

Η Γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία γιορτάζει την 40η επέτειο της πρώτης νίκης της στην Formula 1, η πρώτη από έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα.

Η έκθεση θα είναι μια ευκαιρία να ανακαλύψουμε περισσότερα για τον κεντρικό και πρωτοποριακό ρόλο της Renault στην εισαγωγή και χρήση των turbo κινητήρων στην Formula 1 καθώς και τη μεταφορά αυτής της τεχνολογίας από το μηχανοκίνητο αθλητισμό στα οχήματα παραγωγής.

Η Renault βλέπει γενικά το μηχανοκίνητο αθλητισμό, και συγκεκριμένα τη Formula 1, ως εργαστήριο και βιτρίνα για την τεχνολογική της τεχνογνωσία. Εκτός από το πάθος της Renault για αθλητικές προκλήσεις και το γούστο της για νίκη, o μηχανοκίνητος αθλητισμός είναι μια φανταστική ευκαιρία για την ανάπτυξη τεχνολογιών αιχμής που αργότερα ωφελούν τα οχήματα παραγωγής, είτε άμεσα είτε έμμεσα.

Από το 1977, η δέσμευση στη Formula 1 από την Renault έχει καταστήσει σημαντικό παίκτη στον κλάδο, αναγνωρισμένο όχι μόνο για τους τίτλους της, αλλά και για τις καινοτομίες που χαρακτηρίζουν τα μονοθέσια και εκείνα που τροφοδοτούνται με επιτυχία.

Όλα ξεκίνησαν με το διάσημο υπερτροφοδοτούμενο V6 κινητήρα της Renault RS01, ο οποίος αποτελούσε την πλήρη επανάσταση εκείνη την εποχή. Η 1η Ιουλίου 1979 σηματοδότησε μια πραγματική καμπή στην ιστορία του τουρμπο, με τον Jean-Pierre Jabouille να κερδίζει το γαλλικό Grand Prix στο τιμονι της RS 10 στην πίστα Dijon-Prenois φέρνοντας στη Renault την πρώτη νίκη στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Formula 1.

Η τρίτη θέση του René Arnoux, μετά από μια ομηρική μάχη με τον Gilles Villeneuve με την Ferrari 312T, έδωσε μεγαλύτερη ώθηση την επιτυχία της νέας ομάδας. Η Renault είχε ξεσηκώσει το μηχανοκίνητο αθλητισμό. Για πρώτη φορά, ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.5 λίτρων είχε θριαμβεύσει πάνω από τους παραδοσιακούς κινητήρες των 3.0 λίτρων.

Η νίκη στο γαλλικό Grand Prix του 1979 ήταν η πρώτη σε μια μακρά σειρά από θριάμβους για τη Renault, η οποία έφερε 177 νίκες και 507  βάθρα (σασί και κινητήρες).

Η κληρονομιά αυτής της μεγάλης καινοτομίας που έφερε την επανάσταση στη Formula 1 συνεχίζεται σήμερα, όπως φαίνεται από την επιστροφή των υβριδικών turbo κινητήρων V6 στη Formula 1 το 2014. Αυτό το επίτευγμα αποδεικνύει το όραμα της Renault.

Αντιμετωπίζοντας την πρόκληση του νέου κανονισμού, η Renault αξιοποίησε όλη την τεχνογνωσία της ως προμηθευτή κινητήρων της Formula 1 για την περαιτέρω τεχνολογική καινοτομία. Αυτό είναι ένα σημαντικό πλεονέκτημα για τα μοντέλα παραγωγής, εδώ και 40 χρόνια.

Supercharging: αρχή κατοχυρωμένη με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας από τον Louis Renault

Η βελτίωση της απόδοσης ενός κινητήρα βελτιστοποιώντας την ποσότητα του αέρα που γεμίζει τους κυλίνδρους του δεν είναι μια νέα ιδέα. Η αρχή της υπερσυμπίεσης που αργότερα οδήγησε στον υπερσυμπιεστή σχεδιάστηκε το 1902 από τον Louis Renault.

Κατά το έτος αυτό, κατέθεσε δίπλωμα ευρεσιτεχνίας σχετικά με τα μέσα “αύξησης της πίεσης εισαγωγής αερίου σε κυλίνδρους [μέσω ανεμιστήρα ή μικρού συμπιεστή”. Μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ο συμπιεστής, και πάνω από όλα ο υπερσυμπιεστής, ο βαθμός αξιοπιστίας του οποίου είχε βελτιωθεί, χρησιμοποιήθηκε ευρέως στις μεγάλες πετρελαιομηχανές των ατμομηχανών και των βαρέων φορτηγών οχημάτων.

Ο υπερσυμπιεστής εμφανίστηκε στους κινητήρες της Renault στις αρχές της δεκαετίας του 1970. Ένα Alpine Renault A110 Group 5 εφοδιάστηκε με έναν υπερσυμπιεσμένο κινητήρα το 1972. Παρά το μεγάλο lag, ο Jean-Luc Thérier οδήγησε το αυτοκίνητο σε νίκη στο αγώνα Critérium des Cévennes την ίδια χρονιά.

Αλλά τα πράγματα πήραν άλλη τροπή όταν εντός πίστας πλέον από το 1975 και έπειτα , με τα πρωτότυπα αντοχής A441T, ακολουθούμενα από τα A442, A442B και A443, με νίκη της γαλλικής ομάδας στις 24 Ώρες του Le Mans το 1978.

Η Renault τότε θέτει τις βάσεις για ένα τολμηρό νέο στόχο: να κερδίσει στη Formula 1 με υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα των 1.500 cm3 που ανταγωνίζεται τους συμβατικούς κινητήρες των 3.0 λίτρων με κανονική αναρρόφηση.

Ο στροβιλοσυμπιεστής σήμερα χρησιμοποιείται σε μια πλειοψηφία των αυτοκινήτων παραγωγής της Renault.

Μην χάσεις...

Φόρτωση....

Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε καλύτερη εμπειρία στο διαδίκτυο. Συμφωνώντας αποδέχεστε τη χρήση των cookies σύμφωνα με την πολιτική cookies.

Privacy Settings saved!
Privacy Settings

When you visit any web site, it may store or retrieve information on your browser, mostly in the form of cookies. Control your personal Cookie Services here.

These cookies are necessary for the website to function and cannot be switched off in our systems.

In order to use this website we use the following technically required cookies
  • wordpress_test_cookie
  • wordpress_logged_in_
  • wordpress_sec

For perfomance reasons we use Cloudflare as a CDN network. This saves a cookie "__cfduid" to apply security settings on a per-client basis. This cookie is strictly necessary for Cloudflare's security features and cannot be turned off.
  • __cfduid

Decline all Services
Accept all Services