“Πρέπει να δημιουργήσουμε την Porsche 911 της Alpine.” Αυτό είπε ο Laurens Van Den Acker, διευθυντής σχεδιασμού της Renault, σε Άγγλους συναδέλφους του περιοδικού Autocar, κατά την παρουσίαση του concpet Alpine Celebration. Δεν γίνεται με ημίμετρα, όταν πρόκειται να αναβιώσεις μια πρώην αθλητική σπορ μάρκα. Αυτή η τεράστια επιχείρηση μάρκετινγκ όπου η Renault έχει ξεκινήσει εδώ και αρκετά χρόνια, θα ενταθεί τους επόμενους μήνες μέχρι την έναρξη λειτουργίας του πρώτου μοντέλου.
Ήταν 2012 που ο γαλλικός όμιλος έκανε την αρχή λανσάροντας το concpet Alpine A110-50, με την ευκαιρία της 50ης επετείου της Berlinetta. Ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο, που έλαβε το μεγαλύτερο μέρος ενός άλλου concpet αυτό του Renault DeZir που είχε παρουσιαστεί πριν από δύο χρόνια στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού. Την αυθεντικότητα, μπορούμε να την ξεχάσουμε. Ειδικά δεδομένου ότι το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε με τα λογότυπα της Renault αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τα λογότυπα της Alpine.
Όποτε φτάσαμε στο δίλημμα, Renault-Alpine; Alpine-Renault; η Alpine όλα; Οι Διευθυντές μάρκετινγκ εδώ και 3 χρόνια προσπαθούν να αποφασίσουν αυτό το θέμα. Ξεκινώντας το 2015, η απάντηση έρχεται από το αυτοκίνητο Alpine Vision Gran Turismo, το οποίο εγκαταλείπει οριστικά το έμβλημα της Renault κάτω από την πένα του νέου επικεφαλής σχεδιασμού της Alpine, Antony Villain. H τελευταία γεύση το νέο Alpine celebration οδηγεί σίγουρα ακόμη ένα βήμα παραπέρα το όλο εγχείρημα.
Το μελλοντικό ALPINE AS1 θα προσφέρει μεταξύ 250 και 280 HP με βάρος 1100 KG
Το μοντέλο παραγωγής θα πρέπει να επισημοποιηθεί στο τέλος του 2016 με το όνομα Alpine AS1. Θα παραμείνει πολύ πιστό στις νέο-ρετρό γραμμές του πρόσφατου concept, διατηρώντας τους κωδικούς της δεκαετίας του εξήντα της Berlinette A110. Υπάρχουν πολλές αναφορές σε αυτό. Η σιλουέτα, οι βοηθητικοί προβολείς, η νεύρωση στη μέση του καπό, το σχήμα του πίσω παραθύρου και το χαρακτηριστικό των θυρών είναι κάποια στοιχεία που φέρνουν σε A110. Θα αποπνέει σπορ στυλ, μυώδες, αλλά όχι επιθετικό. Ωστόσο, δεν υπήρχαν διαθέσιμες πληροφορίες σχετικά με το εσωτερικό, εκτός από το ότι θα είναι ένα αυστηρό διθέσιο.
Μηχανικά, το πρότζεκτ έχει καθυστερήσει, η Renault έσπασε εδώ και κάποιους μήνες το συμβόλαιο συνεργασίας με την βρετανική Caterham για την ανάπτυξή της. Βέβαια η τεχνογνωσία των μηχανικών της Renault Sport αποπνέει σιγουριά καθώς παραμένει πιστό στις προδιαγραφές του. Η απλότητα και η ελαφρότητα είναι οι λέξεις κλειδιά. Ο κινητήρας, στο πίσω μέρος θα πρέπει να είναι είτε ένας 4-κύλινδρος 2.0 λίτρων δανειζόμενος από το Renault Megane RS, ή ο 1.6 του Clio RS. Μεταξύ 250 και 280 ίππων δεν θα υπερβαίνει τα 1100 kg, με κατασκευή από αλουμίνιο. Όσο για το κιβώτιο ταχυτήτων, κατά πάσα πιθανότητα θα φέρει το διπλού συμπλέκτη 6-τάχυτο αυτόματο EDC.
Στο ιστορικό εργοστάσιο στο Dieppe, μεταξύ 2000 και 4000 αυτοκινήτων θα παράγονται κάθε χρόνο. Η Renault φαίνεται να μην σταματά εκεί καθώς ένα καταπληκτικό σπορ SUV είναι ήδη σε καλό δρόμο για να τεθεί αντιμέτωπο με την Porsche Macan.