Χρόνο με το χρόνο, η Alpine ενισχύει την δέσμευσή της στους αγώνες αντοχής. Για την σεζόν του 2017, δύο νέα πρωτότυπα ονόματι A470 θα συνεχίσουν αυτή την δέσμευση φέροντας τους παραδοσιακούς αριθμούς 35 και 36 – χαρακτηριστικό στη λίστα των συμμετοχών για το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA, στην κατηγορία LMP2.
Ο παγκόσμιος πρωταθλητής, το αυτοκίνητο με το No.36 θέλει να διατηρήσει τον τίτλο του. Το βασικό πλήρωμα αποτελείται από τον Γάλλο Nicolas Lapierre τον αμερικανο Gustavo Menezes, και τον νεουσερχοντα Βρετανό Matt Rao.
Το αυτοκίνητο με το No.35, θα οδηγείτε από τον παλιό πλέον Nelson Panciatici ο οποίος συνεχίζει την καριέρα του με τη γαλλική ομάδα. Θα επανασυνδεθεί με έναν από τους πρώην συμπαίκτες του: τον Pierre Ragues, μέλος της ομάδας που κατέκτησε το Ευρωπαϊκό Le Mans Series (ELMS) το 2013. Οι δύο Γάλλοι θα διαγωνιστούν μαζί με τον Βραζιλιάνο Andre NEGRAO, ο οποίος θα κάνει του το ντεμπούτο στους αγώνες αντοχής.
Για τη σεζόν 2017, η κατηγορία LMP2 έχει υποστεί ριζική μεταμόρφωση, με την εφαρμογή των νέων τεχνικών κανονισμών και μιας νέας γενιάς αυτοκινήτων με σημαντικά βελτιωμένη απόδοση.
Η FIA ομολογκάρισε τέσσερα σασί και επέλεξε έναν και μόνο προμηθευτή κινητήρων για όλες τις ομάδες. Ως εκ τούτου, οι Alpine A470s θα είναι εξοπλισμένες με κινητήρες V8 600 ίππων που παρέχονται από την εταιρεία Gibson Technology.
Το σασί της Alpine A470 επαναχρησιμοποιεί το σχεδιασμό μονοκόκ και κάποια μηχανικά μέρη από την A460. Η Oreca επικεντρώθηκε στην ενσωμάτωση των νέων κινητήρων και στην αεροδυναμική. Μετά από εκτεταμένες εργασίες με χρήση CFD (Computational Fluid Dynamics), οι καμπύλες της A470 αποκαλύπτουν ένα επίπεδο φινέτσας όπου ποτέ προηγουμένως δεν έχει επιτευχθεί σε αυτοκίνητα στην κατηγορία LMP2!
Η ALPINE στους αγώνες αντοχής
Για να στηρίξει την ανάπτυξη της μάρκας του, ο Jean REDELE είχε πάντα πίστη στους αγώνες. Είτε πρόκειται για ράλι, μονοθέσια ή αγωνες αντοχής, τα αυτοκίνητα των Alpine εντυπωσίαζαν, ενώ, επίσης, κέρδιζαν τους οπαδούς. Στις 24 Ώρες του Le Mans, αυτό το πάθος για την μάρκα αναπτύσσεται σε δύο στάδια: την «μπλε περίοδο» μεταξύ 1963 και 1969 και την «κίτρινη περίοδο» μεταξύ 1973 και 1978. Και τώρα, το τρίτο κεφάλαιο της ερωτικής σχέσης γράφεται μπροστά στα μάτια μας!
«Ο ταχύτερος κινητήρας 1 λίτρου βενζίνης στον κόσμο»
Το 1962, ο Jean REDELE άρχισε την ανάπτυξη της Alpine Μ63 με τις 24 Ώρες του Le Mans στο στόχαστρο του. Κανένα από τα τρία αυτοκίνητα που μπήκαν στον αγώνα το 1963 δεν έφτασαν στο τέλος, αλλά οι επιδόσεις αυτών των πρωτοτύπων – που φορούσαν έναν 996cc κινητήρα Gordini – ήταν εντυπωσιακές.
Η περιπέτεια συνεχίστηκε με μια στρατηγική που βασίστηκε στην «έξυπνη οικονομία». Η επιλογή να επικεντρωθεί στην αεροδυναμική απόδοση και στον downsize, έφερε αποτέλεσμα. Στις μικρές κατηγορίες, η μάρκα κέρδισε αρκετές φορές στο Le Mans. Σε άλλες πίστες, κατέκτησε ένα πλήθος νικών σε διάφορες κατηγορίες πριν κερδίσει την πρώτη της μεγάλη νίκη με τους Mauro και Lucien Bianchi με M65 στα 500 χιλιόμετρα του Nürburgring το 1965.
Η άφιξη των Alpine A210 αποτέλεσε σημείο καμπής. Με κοινά στοιχειά με την M65, αυτό το μοντέλο έπεισε την Renault να επενδύσει στην ανάπτυξη ενός V8 κινητήρα τριών λίτρων ικανό να στοχεύσει την ολοκληρωτική νίκη … Παρά το γεγονός ότι οι προσπάθειες των A211 και A220 έφεραν απογοήτευση, το έργο συνεχίστηκε και αναπτύχθηκε.
ΝΙΚΗ στο Le Mans!
Το 1973, η Renault ανέλαβε τον έλεγχο της Alpine. Κατά συνέπεια, η A440 παρουσιάστηκε με την ονομασία «Renault Alpine». Οι στόχοι του προγράμματος ήταν σαφής: Η Α440 πρέπει να κερδίσει το νεοσυσταθέν Ευρωπαϊκό πρωτάθλημα δύο λίτρων πριν από την ανάπτυξη αυτοκίνητου ικανού να κερδίσει στο Le Mans. Η Renault Alpine A440/Α441 θα συγκεντρώσει μια σειρά από νίκες κατακτώντας και τον ευρωπαϊκό τίτλο με τον Alain Serpaggi το 1974 με ένα νέο κινητήρα 1996cc turbo, 490 ίππων, ο οποίος στην συνέχεια εγκαταστάθηκε στην A442.
Μετά τη δημιουργία της Renault Sport, μεγάλα κεφάλαια εισχώρησαν ώστε να λάβει μέρος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα του 1976. Η A442 ανταγωνίστηκε στις 24 Ώρες του Le Mans και εξασφάλισε την pole position πριν από την εγκατάλειψη της κατά τη διάρκεια του αγώνα.
Μετρώντας την εμπειρία που αποκτήθηκε, η Renault Sport αποφάσισε να επικεντρωθεί αποκλειστικά στο Le Mans. Η επιτυχία ήρθε το 1978. Με τέσσερα αυτοκίνητα στο αγώνα, η Alpine A442B με οδηγούς τους Jean-Pierre Jaussaud και Didier Pironi κέρδισε τον αγώνα! Έχοντας επιτύχει τους στόχους της, η Renault αποφάσισε να εμπλακεί στην Formula 1.
Η ALPINE ξαναχτυπά!
Τριάντα πέντε χρόνια αργότερα, η Alpine επέστρεψε στους αγώνες, προκειμένου να υποστηρίξει την αναγέννηση της μάρκας. Η νέα Alpine A450 νίκησε τους αντιπάλους της κατακτώντας δύο συνεχόμενους τίτλους στο Ευρωπαϊκό Le Mans Series (2013-2014) και ένα βάθρο στην κατηγορία LMP2 το 2014 στις 24 Ώρες του Mans. Το 2015 η ομάδα της Signatech-Alpine εισέρχεται στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής στην κατηγορία LMP2 τερματίζοντας τέταρτη στο πρωτάθλημα.
Το 2016, η ομάδα μπήκε με δύο νέα πρωτότυπα A460. Παρά το γεγονός ότι το No.35 της ομάδας Baxi DC Racing Alpine υπέστη μια χρόνια με κακή τύχη, το No.36 της Signatech-Alpine είχε μια εξαιρετική σεζόν. Το πλήρωμα με τους Lapierre, Menezes και Richelmi κέρδισαν στο Spa-Francorchamps, στις 24 Ώρες του Le Mans, στο Nürburgring και στο Ώστιν.
Η Alpine κέρδισε τους τίτλους Οδηγών και κατασκευαστών!
Alpine A470 – FIA WEC 2017
Δοκιμές για την σεζόν 2017
Δοκιμές για την σεζόν 2017