Παρουσιάστηκε στις αρχές της δεκαετίας του 70 και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την EDF (Κρατικός Γαλλικός παροχος ηλεκτρικής ενέργειας), το ηλεκτρικό Renault 5 ήταν σε θέση να καλύψει εύρος 60 χιλιομέτρων. Την εποχή εκεινη κατασκευάστηκαν εκατό μοντέλα.
Όταν μιλάμε για τα ηλεκτρικά οχήματα της Renault, σκεφτόμαστε αμέσως το Renault Zoe. Αλλά πολλά χρόνια πριν από το Zoe κατασκευάστηκε το ηλεκτρικό Renault 5.
Παρουσιάστηκε την άνοιξη του 1972 και αναπτύχθηκε σε συνεργασία με την EDF, αυτή η έκδοση κατασκευάστηκε σε εκατό αντίτυπα, μέχρι τον Ιούνιο του 1974. Κάτω από το καπό, ο κινητήρας αντικαταστάθηκε από έναν ηλεκτροκινητήρα συνεχούς ρεύματος που εξελίχθηκε στα 7,5 kW. Το ηλεκτρικό Renault 5 ήταν σε θέση να φτάσει τα 60 km/h. Αλλά δεν συνιστάται να οδηγείτε σε αυτή την ταχύτητα επειδή η αυτονομία, με κανονικούς ρυθμούς, δεν ξεπέρναγε τα 60 χλμ. Ο χρόνος φόρτισης υπολογίστηκε περίπου στις 10 ώρες.
Βαριές και ογκώδεις μπαταρίες
Οι μπαταρίες μολύβδου (οκτώ στο σύνολο) δεν ήταν πολύ φιλικές προς το περιβάλλον, ήταν ως επί το πλείστον βαριές και δυσκίνητες. Πράγματι, το αυτοκίνητο έδειξε ένα βάρος 1.020 kg, το οποίο ήταν σημαντικό για την εποχή. Και η τοποθέτησή τους πίσω από το κάθισμα του οδηγού είχε απαιτήσει την αφαίρεση του πίσω καθίσματος. Το ηλεκτρικό R5 ήταν επομένως ένα διθέσιο αυτοκίνητο.
Το 1974, ο Robert Poujade, ο τότε Υπουργός Περιβάλλοντος της Γαλλίας, επισκέφθηκε το εργοστάσιο της Renault στο Lardy. Είχε την ευκαιρία να οδηγήσει το ηλεκτρικό R5. Ένα αυτοκίνητο που ήθελε, ήδη από τότε, ως λύση στα προβλήματα ρύπανσης.
Source: largus.fr