Μιλώντας για την ιστορία της Renault χωρίς να αναφερθούμε στο Renault 5 GT Turbo δεν είναι δυνατόν, διότι χωρίς αμφιβολία το Supercinco ήταν ένα από τα αυτοκίνητα αστέρια της μάρκας στη δεκαετία του ’80 και του ’90 χάρη σε ό, τι προσέφερε.
Η δεύτερη γενιά έφτασε στην αγορά το 1985 για να αντικαταστήσει το προηγούμενο Renault R5. Το σασί του σχεδιάστηκε από τον Marcello Gandini, ο οποίος ήταν υπεύθυνος για το Lamborghini Miura, βασίστηκε στο πλαίσιο των Renault 9 και Renault 11 και ο κινητήρας, βρισκόταν στην εμπρόσθια εγκάρσια θέση.
Η πιο σπορ εκδοχή του R5, γνωστή ως Renault 5 GT Turbo ή «Supercinco», ήταν πολύ αγαπημένη εκείνη την εποχή. Στην πρώτη του φάση, το GT Turbo προσέφερε 115 HP, ενώ η δεύτερη φάση πρόσθεσε 5 επιπλέον, μεγαλύτερη αξιοπιστία και ελαφρώς μεταβαλλόμενη ροπή. Για να διαφοροποιήσει τη μία έκδοση από την άλλη, η θέση του λογοτύπου της Renault άλλαξε και πήγε από το κέντρο προς τα αριστερά, εκτός από την προσθήκη των γραμμάτων «GT Turbo» στο πλάι.
Όσον αφορά τον κινητήρα, η ισχύς προήλθε από ένα απλό μπλοκ OHP 1397 κυβικών εκατοστών σε συνδυασμό με ένα χειροκίνητο κιβώτιο πέντε ταχυτήτων. Εντούτοις, σε ορισμένα μέρη της Ευρώπης έπρεπε να απαλλαγεί λόγω των αυστηρών περιορισμών εκπομπών ρύπων..
Στη συνέχεια, για αυτές τις λιγότερο επιτρεπτές χώρες, η Renault αποφάσισε να χρησιμοποιήσει τον ατμοσφαιρικό κινητηρα 1,7 λίτρων του Renault 19 και πήρε το όνομα GTE. Πρόσφερε 95HP και παρόλο που δεν ήταν τόσο γρήγορα όσο το Renault 5 GT Turbo (του οποίου η μέγιστη ταχύτητα ήταν 204 χλμ / ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ / ώρα σε 8 δευτερόλεπτα), η εξωτερική και εσωτερική του εμφάνιση ήταν ίδια και είχε την ίδια διαμόρφωση αναρτήσεων και φρένων.
Το τέλος του Renault 5 GT Turbo …
Από το 1984 έως το 1996 η Renault παρήγαγε πάνω από δύο εκατομμύρια μονάδες στα γαλλικά εργοστάσια Billancourt, Dieppe και Flins-sur Seine (Γαλλία), Brussels και Vilvoorde (Βέλγιο), Palencia (Ισπανία), Setúbal (Πορτογαλία), Mariara (Βενεζουέλα) , Novo Mesto (Σλοβενία).
Ήδη από τη δεκαετία του ’90, το Renault 5 εκτοπίστηκε από το Renault Clio, το οποίο γρήγορα έγινε επιτυχία στην Ευρώπη. Στη συνέχεια, για να δοθεί χώρος στον νεοεισερχόμενο, η παραγωγή του 5 μεταφέρθηκε στο εργοστάσιο Revoz (Σλοβενία), όπου παράχθηκε μέχρι το 1996, οπότε και έπαυσε η παραγωγή του μετά από 24 χρόνια.
Αναμφίβολα, το Renault 5 GT Turbo, χάρη στα χαρακτηριστικά του – ικανά να αμφισβητήσει τους πιο έμπειρους οδηγούς – και τη δύναμή του, έγινε μια παλιά δόξα.
Image Source: inews.co.uk